אחרי המתנה של שבועיים עם פגרת הנבחרת, ליגת העל חוזרת אלינו עם פתיחת הפלייאוף ובמוקד כמובן הקרב הלוהט על האליפות בין מכבי תל אביב, שרוצה תואר עונה שלישית, למכבי חיפה, שחולמת אחרי עשור של כישלונות להניף סוף סוף את צלחת האליפות המיוחלת.

הפעם, בניגוד לעונות הקודמות, לפציעות ולכשירות הסגל יהיה חלק מכריע ביותר בזהות הקבוצה שתחגוג בסיום עונת 2020/21 הצפופה והמותחת. השפעת כשירות הסגל תהיה משמעותית ביותר ובפרט כשכל שער ונקודה קובעים, ולא כפי שהתרגלנו בעונות האחרונות עם פער גדול עוד לפני הפלייאוף (שלא נדבר על עונת 2018/19 ההיסטורית והכי חד צדדית שהייתה בליגת העל).

ניקיטה רוקאביצה (עמרי שטיין)ניקיטה רוקאביצה (עמרי שטיין)

בינתיים, ולמרות הפגרה נראה שמכבי חיפה נמצאת בשלב זה במצב טוב יותר לקראת הישורת האחרונה – דן גלזר מתקשה להתאושש מהפציעה בשרירי הבטן, יונתן כהן רחוק מלהיות כשיר ל-90 דקות (אם בכלל לחזור) ואם זה לא מספיק אז שוב האלופה הישראלית נפגעה בפגרת הנבחרות, כשהפעם אייל גולסה, בורג מרכזי ביותר אצל פטריק ואן לוון, נפצע במשחק מול דנמרק וייעדר לפחות לתקופה הקרובה.

הירוקים מהכרמל מנגד הצליחו לעבור את המשבר בכשירות הסגל עם ההרחקות של דולב חזיזה, היעדרותו של ניקיטה רוקאביצה בשל הקורונה ופציעתו של צ’ירון שרי, כשהם מגיעים לפלייאוף במומנטום טוב יותר עם העלייה למקום הראשון ואירוח שני המשחקים הראשונים בפלייאוף, כולל כמובן משחק העונה ביום שלישי בסמי עופר.

יונתן כהן (רדאד ג'בארה)יונתן כהן (רדאד ג'בארה)

אז בשורה התחתונה נראה שהפעם, בשנת קורונה כה צפופה ועמוסה (לצהובים על אחת כמה וכמה אחרי אירופה), האיכויות והאופי ישפיעו, אך לכשירות הסגל ולמצב הפצועים יהיה חלק מכריע בצד שיחגוג את התואר בסיום העונה. חזרה מהירה של גלזר/כהן/גולסה תהווה בוסט משמעותי לאלופה, מלאת האופי, אך ללא שלושת עמודי התווך לוואן לוון, שבאמת מוציא מעל ומעבר, יהיה לא פשוט לצלוח את כל המכשולים שבדרך.

הכתוב הוא טור דעה.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה