עוד ערב גדול של כדורגל עמד לפנינו היום (שני) במפגש של שני מועדוני ענק בכדורגל הישראלי. מכבי חיפה הגיעה לטדי אמנם כפייבוריטית ברורה, אך לאחר שבוע סוער זכר לאירועי הדרבי האלים במחזור הקודם. עימותים שעלולים לעלות לירוקים ביוקר רב לאור כתב האישום החמור שהוגש על ידי התובע המשפטי של ההתאחדות לכדורגל. 

מצד שני, בית”ר ירושלים מתמודדת בשבועות האחרונים עם מגיפת קורונה שתקפה כמעט את כל סגל השחקנים, אפקט שמונע מהצהובים מהבירה להיערך באופן אופטימלי. בכל זאת, בית”ר הגיעה לאחר ניצחון חוץ חשוב בנתניה ותחושה שהשחקנים מתחילים להתחבר לאחר פתיחת עונה מאכזבת ועם שאיפות ותקוות להשיג כרטיס לאירופה. אולם, לאור המציאות העגמומית, אם הירושלמים יצליחו ברגע האחרון להשתחל לפלייאוף העליון זו תהיה הפתעה בהתחשב במה שראינו מהם עד עכשיו על כר הדשא, וכמובן שזו עלולה להיות אכזבה גדולה במועדון אם לא יגיעו לשישייה הראשונה לאור הציפיות בתחילת העונה. בית”ר, עם החלומות להגיע לאירופה, יכולה למצוא עצמה אם לא תתעשת בהתמודדות נגד ירידת ליגה.

ירדו שועה (אורן בן חקון)ירדו שועה (אורן בן חקון)

פתיחת המשחק הייתה של הירוקים שהחזיקו בכדור, הפעילו לחץ גבוה וניצלו את חוליית ההגנה האיטית והמבולבלת של בית”ר. מכבי חיפה הצליחה להבקיע שער קליל מרגלי דולב חזיזה שניצל טעות חמורה של סנטיאגו אוקאמפוס בהגנה. בית”ר בערב מאכזב מאוד הייתה חלשה להחריד. אם נתייחס לחלק הראשון של המשחק, המחצית הראשונה של הירושלמים הייתה החלשה ביותר שלהם מפתיחת העונה, הן מבחינה הגנתית והן מבחינה התקפית.

הירוקים מחיפה ירדו למחצית ביתרון מינימלי של 0:1 לאחר עליונות מוחלטת על כר הדשא, בעיקר עליונות פיזית וטקטית, אך לא עם יכולת מרשימה מבחינה התקפית. לכך יש להוסיף קבלת החלטות לא נכונה וליקוי בולט בפעולות האחרונות של הירוקים מול שערו של איתמר ניצן, שהצליח לרדת למחצית בפיגור מינימלי של שער אחד בלבד שאיכשהו נתן לבית”רים תקווה וציפייה לקראת המחצית השנייה. 

שחקני מכבי חיפה חוגגים עם דוניו (אורן בן חקון)שחקני מכבי חיפה חוגגים עם דוניו (אורן בן חקון)

סלובודאן דראפיץ’ ושי ברדה ביצעו צמד חילופים במחצית, כאשר רועי פדידה ושי קונסטנסטין נכנסו במקום אוקאמפוס ותמיר עדי, מה שאמור היה לפתור את הבעיות של הצהובים מהבירה מהמחצית הראשונה ולשים דגש על נקודת התורפה הבולטת של הקבוצה מתחילת המשחק – חוליית ההגנה, וכן לחזק במקביל את מרכז המגרש, אך באופן מיידי בית”ר הפכה להיות עוד יותר חשופה ולא מאורגנת מבחינה טקטית. הדבר שהיה הכי מתבקש לאור מה שראינו במחצית הראשונה זה חיזוק החוליה האחורית ועיבוי חוליית הקישור.  

המחצית השנייה נפתחה מצוין מבחינת הירוקים ועם טעויות חמורות ובלתי מתקבלות על הדעת בהגנת בית”ר. בשער השני איבוד כדור של אורי מגבו ובשער השלישי היה זה עקב איבוד כדור בלתי מתקבל על הדעת של טל בן חיים, איבודי כדור שעלו לקבוצה מהבירה ביוקר רב ופיגור של שלושה שערים עם פתיחת המחצית השנייה. לכך יש להוסיף תיקול חמור ומסוכן של אוראל דגני בצ’ירון שרי שעלה לבלם הירושלמי בכרטיס אדום והחלטה נכונה של רועי ריינשרייבר, שהותירה את הירושלמים עם עשרה שחקנים למשך למעלה מחצי שעה שנותרה עד לסיום המשחק, 30 דקות שנראו כמו נצח עבור הצהובים שנהנו מיכולת טובה של ניצן שמנע תבוסה גבוהה יותר. 

שחקני מכבי חיפה חוגגים (אורן בן חקון)שחקני מכבי חיפה חוגגים (אורן בן חקון)

מבחינת הירוקים, הם יכולים לצאת מאוד מרוצים מטדי עם שלוש נקודות קלילות וחשובות כאשר הפכו משחק שאמור היה להיות על הנייר מוקש והפך לטיול פסטורלי נעים על הדשא של טדי, עם ניצחון חוץ מתוק ואיכותי הירוקים חוזרים להוביל את הטבלה די בצדק. עכשיו הפנים של מכבי חיפה ליום רביעי, לוועדת המשמעת ולהשלכות מרחיקות הלכת שאמורות להתקבל עבור העתיד של הירוקים.

בכר ודוניו אחרי ה-0:3 של על בית"ר
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה