שתי הקדנציות של זינדין זידאן על הקווים של ריאל מדריד שונות מאוד אחת מהשנייה. בשנותיו הראשונות הוא קטף שבחים מכל עבר על מסע הקסם שלו בליגה, ובעיקר על 3 הזכיות הרצופות בליגת האלופות. אולם, מאז חזר למועדון במרץ 2019, ולמרות הזכייה באליפות אשתקד, הקרדיט שניתן לצרפתי כבר מזמן אזל והתקשורת הספרדית שליטפה, כבר מגיבה אליו אחרת.

נכון, ריאל הודחה העונה מהגביע בשלב מוקדם, לא הרשימה בצ’מפיונס, בלשון המעטה, והפער מאתלטיקו מדריד המוליכה הוא לא דבר שמתקבל על הדעת מבחינת מקבלי ההחלטות בסנטיאגו ברנבאו, אך האם זידאן הוא המוקד לבעיות או שמא המאמן הוא זה שמצליח למנוע מהספינה לשקוע בים הסוער? ובכן, החלק השני של המשפט הוא הנכון.

זינדין זידאן (רויטרס)זינדין זידאן (רויטרס)

נחזור מעט אחורה. בקיץ האחרון, ואחרי הזכייה באליפות, היה זה ברור שהבלאנקוס חייבים חיזוק על מנת לחלק את העומס, להוריד את הלחץ מהכוכבים שרצים כבר שנים ארוכות ביחד ובעיקר ליצור קבוצה רעננה ורעבה מחדש, בייחוד במועדון שבו פחות מתואר בכל מפעל הוא כישלון קולוסלי. למרות זאת, מקבלי ההחלטות בבירה, ובראשם הנשיא פלורנטינו פרס, החליטו לסגור את הברז ולהותיר את הצרפתי עם הצעירים והחומר הקיים.

אם לא די בכך, הגיע חוסר המזל המשווע. “ברור שזה מדאיג, אבל אלו דברים שקורים”, אמר זידאן על שורת הפציעות חסרת התקדים בסגל שלו העונה. במשחקים האחרונים הוא נאלץ לעלות עם ספסל מלא בחיזוקים מהאקדמיה ורק במשחק האחרון מול ולנסיה דניאל קרבחאל, ששב מהיעדרות ארוכה, הצטרף מחדש לרשימה של הפצועים שכבר כללה את אדן הזאר, מרסלו, אדר מיליטאו, סרחיו ראמוס, אלברו אודריוסולה, רודריגו ופדריקו ואלוורדה. בוודאי לא שחקני משנה וכאלה שחסרונם מורגש בשלד הקבוצה.

זינדין זידאן ושחקני ריאל מדריד באסיפה (רויטרס)זינדין זידאן ושחקני ריאל מדריד באסיפה (רויטרס)

למרות זאת, זידאן מצליח העונה להוציא מים מהסלע. ריאל לא תמיד מרשימה, אך תמיד חזק למעלה במאבק, והדבר החשוב מכל הוא השקט. אם אצל היריבה ברצלונה הרעש חוגג, בריאל זידאן מצליח לשמור על רוגע גם בתקופות קשות. “אני לא הולך, תפסיקו לשאול. נהנה פה מכל רגע”, אמר לאחרונה במסיבת עיתונאים בשעה שהחיצים לכיוונו המשיכו להגיע פעם אחר פעם.

אוהדי הבלאנקוס בוודאי היו רוצים לראות קבוצה מלהיבה ודורסנית, כזו שמאפיינת את המועדון, אך לזידאן אין את הכלים הדרושים לכך כרגע. שחקן כמו לוקאס ואסקס נאלץ לשחק כמגן רוב העונה, הקפטן סרחיו ראמוס פצוע והרעשים סביב עתידו במועדון מסרבים לדעוך, בעוד בחלק הקדמי אדן הזאר מתקשה לחבר שני משחקים בלי פציעה. זידאן אולי לא מצליח להתקרב לאתלטיקו מדריד בינתיים, אבל עם הסגל שעומד לרשותו הוא העפיל לשמינית גמר האלופות מהמקום הראשון, עדיין נמצא גבוה מאוד בטבלה ובמרוץ על התואר ואסור לשכוח שהעונה הוא כבר ניצח את אתלטיקו בדרבי ואת ברצלונה בקלאסיקו.

פלורנטינו פרס (רויטרס)פלורנטינו פרס (רויטרס)

בשורה התחתונה – ריאל נמצאת בעונת מעבר. ברור לכל שבסוף העונה יגיע פרויקט שאפתני חדש, גלאקטיקוס יומרני כשגולת הכותרת שלו היא כמובן קיליאן אמבפה, אך בדרך לשם צריך להתמודד עם החומר הקיים שנראה לעיתים קצת שבע. זידאן הוא האיש הנכון להוציא את המקסימום מאלו שישנם והאיש הנכון להוביל את סוללת הכוכבים שיגיעו בהמשך. רק תנו לו את הזמן, ומי יודע, אולי זה גם ייגמר במקרה עם עוד תואר בארון, כי בכל זאת, אסור להספיד את ריאל מדריד.

הכתוב הוא טור דעה

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה