מכבי תל אביב הגיעה למשחק נגד זניט אחרי ניצחון גדול בברצלונה וניצחון בגמר גביע ווינר נגד הפועל חולון בניצוחו של עומרי כספי. האורחת היא קבוצה יחסית חדשה ביורוליג, בשנה שעברה היא לא הצליחה ובגלל הפסקת הליגה זכתה בעוד עונה במפעל הבכיר. היא מינתה את צ’אבי פסקוואל הספרדי למאמן, והוא בנה קבוצה חדשה, פיזית ומאומנת להפליא עם משחק ההגנה הכי טוב ביורוליג (כן, להגנה יש עוד חלק חשוב בהצלחות בכדורסל).

למכבי תל אביב חזרו בשבועות האחרונים שלושת הפצועים כספי, דיברתולמאו וזוסמן, ולפעמים בכמות כזו של שחקנים צריך לתזמן הרכבים וחילופים. יאניס ספרופולוס שנזף קשות בזוסמן בשני המשחקים האחרונים העלה אותו הפעם בחמישייה עם ז’יז’יץ’, קלויארו, ווילבקין ובראיינט כדי להראות שהכול בסדר, וגם כדי ללחוץ ולשמור על הרכז המוביל והמוח של זניט, פאנגוס, והוא עשה את זה מצוין.  

שחקני מכבי ת"א מאוכזבים (איציק בלניצקי)שחקני מכבי ת"א מאוכזבים (איציק בלניצקי)

הצהובים התחילו נהדר ורצו להובלה מוקדמת, למרות שז’יז’יץ’ וקלויארו החטיאו מספר ליי אפים פשוטים, ואז החלו החילופים וקצב ההובלה וצבירת הנקודות נפגע. עד לפתיחת המשחק היו ספקות לגבי שיתופו של האנטר, והוא ערך מבחן כשירות והיה מוכן לשחק. הוא נכנס בדקה החמישית, אבל לחוסר מזלו בקפיצה לריבאונד עוז בלייזר שלא בכוונה נתקע במאבק על הכדור החוזר פגע בעינו והאנטר נלקח לבית החולים, וככל הנראה הייתה לזה השפעה מכרעת על המשחק.

אות'לו האנטר ויאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)אות'לו האנטר ויאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)

זניט הכתיבה את הקצב שלה והוא כיוון להגנה חזקה וקשוחה, וסגירת כל חדירה לצבע. ווילבקין קיבל טיפול צמוד כמו שהוא מקבל מכל קבוצות היורוליג לאחרונה, וזניט נתנה לבראיינט ודורסי לקחת את ההחלטות שהיו לא טובות, למרות שדורסי ובראיינט סיימו עם 13 ו-10 נקודות, אבל הרוסים היו יכולים לחיות עם זה.

השבוע התבשרנו שבנדר יישאר עד סוף השנה. יאניס אמר שהוא זכה בו בצדק, הספינים שיצאו מכיוון מכבי ת”א אחרי הניצחון על חולון ועל ברצלונה כי בנדר יכול לשחק כסנטר ביורוליג, אז אולי ה’ספינולוג’ חושב כך, אבל זה לא כך. לאט לאט זניט החלה לבנות גם את משחק ההתקפה שלה עם ניצול הרכות וההגנה החלשה של גבוהי המארחת ללא האנטר, וז’יז’יץ’, קלויארו, בנדר וגם כספי לא יכולים היו להתמודד עם האגרסיביות, הניתור והוורסטליות של התומב פוייר וגודייטיס. מעבר לזה, פניטקה הפולני ניצל כל הזדמנות מול הגארדים הנמוכים של מכבי וניצל כל מיס-מאצ’ כזה. 

אלייז'ה בראיינט (איציק בלניצקי)אלייז'ה בראיינט (איציק בלניצקי)

דיברתולומאו שנכנס במטרה ללחוץ על פאנגוס עשה את זה מצוין, וניהל לא רע את המשחק של מכבי ת”א בהתקפה. הוא ניסה למשוך את הצהובים ליתר אגרסיביות והגנה לוחצת, אבל הגבוהים לא נתנו את הכיסוי האחורי של הגבוהים, ובעצם מכבי לא הצליחה להוביל אפילו לא פעם אחת במחצית השנייה. יאניס הימר בסוף על הרכב ללא גבוהים, עם קלויארו כמספר חמש ועם דורסי, בראיינט דיברתולומאו ו-ווילבקין, וההרכב הזה עשה מספר חטיפות מצד אחד, אבל לא יכול היה ליתרון הגובה והאגרסיביות של  הרוסים.

כאשר אתה מתחיל עונה בתוצאות לא טובות וסופג ביקורת בצדק, אתה מתאושש יחסית ומנצח בבאסקוניה ובברצלונה ומקבל שבחים כי אלו ניצחונות גדולים, ומסביר שעכשיו יש הרבה משחקי בית ונסגור את הפער, אבל חובה להיות צנועים, חובה להחזיר את השחקנים לקרקע ולהגיע למצב של הגנה חזקה ורצינית לארבעים דקות, ולא רק לחלקי משחק. גם הניצחון על חולון הוא הישג נהדר, אבל לפחות מקצועית היה צריך להבין כי היכולת לא הייתה מספיק טובה.  

טיילר דורסי (איציק בלניצקי)טיילר דורסי (איציק בלניצקי)

האיש שניצח את חולון או הוביל את מכבי לניצחון היה כספי. אתמול יאניס אמר במסיבת העיתונאים שהשחקן ישותף בכל משחקי השבוע. נכון, יש תוכנית החלמה וצריך להיות זהיר, אבל מכבי תל אביב הייתה צריכה לקבל יותר דקות מכספי, בעיקר אחרי פציעתו המוקדמת של האנטר, אבל רק שמונה דקות וחצי זה לא מספיק בשביל להוביל את הקבוצה לניצחון.

כדי להגיע לשמונה הראשונות צריך לנצח, בטח בבית, את הקבוצות שממוקמות מעליך ולא רק את אלה שמתחתיך בטבלה, ונכון לרגע זה הצהובים לא עושים את זה. יש לצוות הרבה חומר למחשבה. 

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה