אולי זאת השפעת הקורונה, אולי זה העובדה שהמשחקים נערכים ללא קהל, אולי זאת פשוט 2020 שאי אפשר לחזות מה יקרה בה, אבל לנו זה לא אכפת. שבוע אחרי שבוע השחקנים שלנו ברחבי היבשת עושים חיל במעמדים הכי בכירים ונגד הקבוצות הכי גדולות, וגם הישראליות רושמות מסע אירופי מוצלח.

שימו לב לרשימת רגעי השיא שהיו לנו החודש. מנור סולומון עם שער נגד ריאל מדריד בליגת האלופות, מונס דאבור כובש שבועיים ברציפות בליגה האירופית, כמו גם ליאור רפאלוב שאף הוסיף שער ניצחון נגד טוטנהאם שנמצאת בכושר שיא בפרמיירליג, ומכבי ת”א עם 6 מ-6 בליגה האירופית, והפועל באר שבע שניצחה את סלביה פראג.

מנור סולומון חוגג (רויטרס)מנור סולומון חוגג (רויטרס)

אנחנו מרבים לכתוש את הכדורגל שלנו, הרבה פעמים גם בצדק, אבל אין ספק שיש פה מגמה ברורה של השתפרות. הכדורגל שלנו צריך לעשות ככל יכולתו כדי למנף את ההצלחה הזאת. גם כלכלית וגם תדמיתית, ההצלחה של הקבוצות שלנו העונה במפעלים האירופיים יכולה להיות זריקת עידוד עצומה עבורן בתקופה של חוסר ודאות כלכלית.

מונס דאבור חוגג (רויטרס)מונס דאבור חוגג (רויטרס)

ולגבי הליגיונרים שלנו, כל שחקן ישראלי צעיר ומוכשר צריך להסתכל וללמוד מדמויות כמו מונס דאבור וליאור רפאלוב, שבנחישות וסבלנות בנו קריירות אירופאיות מפוארות, וידעו לשרוד תקופות לא פשוטות. מנור סולומון, ללא ספק כישרון חד פעמי, הוא דוגמא לשחקן ש”ברח” מפה בזמן, ואי אפשר לפספס את השיפור העצום שלו מאז ההצטרפות לשחטאר.

ליאור רפאלוב כובש מול טוטנהאם (רויטרס)ליאור רפאלוב כובש מול טוטנהאם (רויטרס)

ועכשיו, בחזרה לליגה שלנו. מניסיון העבר, קמפיינים אירופיים מוצלחים לרוב גובים מחיר בזירה המקומית. אחרי פגרת הקורונה הארוכה, ליגת העל תחזור עם מפגש גדול בין מכבי חיפה למכבי תל אביב. הניצחון בטורקיה אמנם מרשים, אבל המשימה של דוניס להכין את השחקנים למפגש נגד הירוקים, תהיה לטעמי קשה הרבה יותר.

הכתוב הינו טור דעה.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה