שלב הבתים של הליגה האירופית התחיל הערב (חמישי) בצורה נפלאה עם ניצחון 1:3 מרשים של באר שבע על סלביה פראג, הישג שנתן לנו טעם של עוד לקראת משחק הבית הראשון של מכבי תל אביב מול קרבאח האזרית, כאשר הצהובים הגיעו כפייבוריטים עם שאיפות ברורות לניצחון ועם רצון לסיים את הערב שהחל בצורה נהדרת. התפקיד של החבורה של דוניס היה לסיים את הערב בצורה מושלמת עבור הכדורגל הישראלי. 

היווני בחר גם הערב לעלות במערך של שלושה בלמים כפי שנהג לאורך כל הדרך במשחקים במסגרת האירופאית, תבנית שהצליחה מאוד למאמן במוקדמות עבדה בצורה טובה מאוד גם הערב. דוניס דוגל במשחק הגנתי פיזי ואגרסיבי על דגש ראשוני קודם כל לא לספוג ולעקוץ בצד השני. זה הצליח בגדול במחצית הראשונה עם פיזיות ואגרסיביות במרכז המגרש בראשות גלזר, גולסה ופרץ, ועם הבלחות בודדות של שכטר ויונתן כהן שהיו די בודדים בחלק הקדמי.

יונתן כהן חוגג עם איתי שכטר (רדאד ג'בארה)יונתן כהן חוגג עם איתי שכטר (רדאד ג'בארה)

לאחר שדקות הפתיחה לא היו טובות מבחינת הצהובים, ככל שנקפו הדקות מכבי נכנסה למשחק על ידי הנעת כדור מהירה ואיכותית, לפרקים קצרים שאחד מהם גרם להבקעת השער לאחר אסיסט נהדר של דור פרץ בכדור עומק לעבר יונתן כהן שסיים בצורה מושלמת עם המון קור רוח, כאשר כהן חולף בקלות על השוער האזרי והעלה את מכבי תל אביב ליתרון מוצדק באותן דקות. מעבר לכך המארחת התרכזה יותר בפן ההגנתי עם יציאות מועטות קדימה אך עם שער יתרון יקר בירידה למחצית. 

דוניס ביצע במחצית שני חילופים – בן ביטון נכנס לעמדת המגן השמאלי במקום דוידזאדה שלא הסתדר במחצית הראשונה מול אנדרדה הפעלתן בצד האזרי, וגררו נכנס בשפיץ במקום שכטר על מנת להכניס יותר מהירות בחלק הקדמי, אך בפועל ראינו במחצית השנייה בבואה דומה למה שהתרחש במחצית הראשונה הצהובים עם דגש בעיקר על משחק הגנה קבוצתי מבוקר, פיזי ואגרסיבי עם איומים מעטים על שערה של קרבאח, שמנגד ביצעה חילופים התקפיים והימרה  על כל הקופה בצד ההתקפי על מנת לנסות ולהבקיע שער שוויון, אך לשווא.  

גאורגיוס דוניס ביציע (רדאד ג'בארה)גאורגיוס דוניס ביציע (רדאד ג'בארה)

הצהובים במשחק הגנתי קבוצתי כמעט מושלם, הותירו את הקבוצה האזרית ללא שום מצב אמיתי לסיכון שערו של טננבאום, שלא היה צריך למתוח את אבריו בצורה יוצאת דופן הערב.  התאוריה של דוניס לגבי צורת המשחק במפעלים האירופאים די ברורה. דוניס רוצה קבוצה פיזית, דינמית וממושמעת טקטית. היום היווני קיבל את זה באופן מושלם, אך לקראת ההמשך המאמן צריך לשים דגש גם על הצד ההתקפי.

מכבי ת”א חייבת להיות הרבה יותר יצירתית והרבה יותר איכותית, הן בהנעת הכדור וכמובן ביצירת מצבים וקבלת החלטות נכונה בפעולות האחרונות והמכריעות ברחבת היריבה. אני בטוח שבמשחקי ליגת העל נראה את מכבי תל אביב התקפית ומסוכנת אך במפעלים האירופאים דוניס ימשיך באותה מגמה.   

יונתן כהן חוגג עם שחקני מכבי ת"א (רדאד ג'בארה)יונתן כהן חוגג עם שחקני מכבי ת"א (רדאד ג'בארה)

אתם יודעים מה? אנחנו מוכנים לנצח בזירה האירופאית עם כדורגל אולי לא מבריק, אבל מאוד יעיל כפי שראינו היום – ניצחון טקטי עם המון אופי שמסיים עבורנו ערב מדהים של הצלחות ישראליות בגזרה האירופאית. יש לנו במה להתגאות, אבוקסיס ובאר שבע מצד אחד דוניס ומכבי ת”א מצד שני עכשיו רק צריך לייצר המשכיות ואפשר להמשיך לחלום. 

יונתן כהן (רדאד ג'בארה)יונתן כהן (רדאד ג'בארה)
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה