מכבי חיפה פתחה את המשחק מול קייראט הערב (חמישי) טוב מאוד. הייתה מסוכנת, שלטה בדקות הראשונות של המפגש וגם הגיעה לשני מצבים נהדרים שלא הסתיימו בשער. ניקיטה רוקאביצה, צ’ירון שרי ויאניק ווילדסחוט לחצו את ההגנה החלשה של הקזחים בדקות הפתיחה.

ברק בכר שינה הפעם את ההרכב, כאשר החזיר ל-11 את ווילדסחוט על חשבונו של דולב חזיזה. הוא עלה עם קישור מעובה – נטע לביא, מוחמד אבו פאני ויובל אשכנזי, שלישיית מרכז שדה כאשר בכר מודע לקו ההגנה החלש שלו, לכן הוא חייב היה קישור חזק ואגרסיבי שיעזור לקו ההגנה, אבל ההפך הוא שקרה בפועל. בכר קיבל קישור רך.

יובל אשכנזי (עמרי שטיין)יובל אשכנזי (עמרי שטיין)

ראינו לא מעט מרחקים בין הקישור להתקפה, דבר שהקשה על מכבי חיפה לפתח את המשחק הרגיל שלה. הירוקים עלו ליתרון עם שער יוצא מן הכלל לאחר תרגיל נהדר ממצב נייח וסיומת של יובל אשכנזי. זהו ללא ספק תרגיל שעובדים עליו באימונים, וניכר שבכר שם דגש גדול על המצבים הנייחים מאז שהגיע. רוב המאמנים מתעסקים בדרך כלל איך מגנים במצבים נייחים, אצל בכר זה הפוך, הוא שם דגש גדול בחלק ההתקפי.

לאחר השער מכבי חיפה נעלמה לחלוטין, הורידה את קצב המשחק ואיבדה את השליטה במרכז השדה. במקום לחפש את השער השני, היא הורידה הילוך. הקזחים נכנסו למשחק, שלטו וגם כבשו שער של חלוץ ענק, ואגנר לאב. השוויון הגיע בעקבות זה שמכבי חיפה הפסיקה לשחק. לאב כבש מבטן ההגנה הירוקה, כאשר גם גו'ש כהן לא נקי מספיגת השער. הירוקים ספגו בדקה קריטית.

עופרי ארד (עמרי שטיין)עופרי ארד (עמרי שטיין)

מכבי חיפה פתחה את החצי השני כשהיא בקושי שלטה בקצב המשחק ונתנה לקזחים לנהל את העניינים. הירוקים נתקלו ביריב חזק, עיקש, מאורגן ומסודר. למרות הדקות הפחות טובות, בדקה ה-72 דולב חזיזה שנכנס כמחליף בישל בצורה יוצאת מן הכלל לרוקאביצה שסיים וכבש כמו חלוץ גדול. אין ספק שהאוסטרלי הוא האיש של מכבי חיפה. הוא לא צריך יותר מחצי מצב כדי לשנות את פני המשחק וגם בימים פחות טובים, מכבי חיפה יודעת שיש לה את רוקאביצה שעושה את ההבדל וזה מה שקרה גם הפעם.

הוא אחד, יחיד ומיוחד. החלוץ שאין לאף קבוצה בכדורגל הישראלי, זה היתרון הבולט של מכבי חיפה על שאר יריבותיה. אחד הדברים שמאפיינים את רוקאביצה, שהוא משדרג את עצמו משנה לשנה, חיית רחבה. גם אם יש דקות שנראה שהוא לא במשחק, הוא תמיד חד כמו סכין, מחכה לכדור הנכון.

ניקיטה רוקאביצה חוגג עם עופרי ארד (עמרי שטיין)ניקיטה רוקאביצה חוגג עם עופרי ארד (עמרי שטיין)

לאחר השער, בדקה ה-73 בוגדן פלאניץ' ערך את הופעת הבכורה ובכר עבר לשיטה של שלושה בלמים. בכר ידוע כמאמן ורסטילי שמשנה שיטות וסגנון תוך כדי משחק, דבר שאני מאוד אוהב.

לסיכום, ברק בכר עשה את שלו ובגדול. מכבי חיפה עלתה שלב מול משוכה לא פשוטה. הירוקים משדרים המון חוזקה ואמונה בעצמם, קבוצת כדורגל טובה צריכה לדעת לנצח גם ביום פחות טוב כמו שהיה הפעם. 

ברק בכר מדבר אחרי הניצחון על קייראט
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה