עונת 2020/21 החלה את דרכה עם משחק אלוף האלופים היוקרתי שהביא אותנו חזרה למציאות חדשה – כדורגל תחת מגבלות הקורונה, בלי קהל נכון לכרגע וכמובן ירידה משמעותית בתקציבי כל הקבוצות באופן דרמטי. המשחק בין מכבי תל אביב להפועל באר שבע מהווה פלטפורמה עבור שתי הקבוצות לקראת ההמשך בגזרת החיזוק המתבקש והנקודות טעונות השיפור לקראת המפעלים האירופאים העומדים בפתח. 

מבחינת מכבי ת”א ההכנה לעונה הקרובה רחוקה מלהיות ראויה ואופטימלית בעיקר כאשר המשחקים בגזרה האירופית אוטוטו בפתח והאלופה רחוקה מלהיות מוכנה להם. צריך לקחת בחשבון שהצהובים עוברים טלטלה כלכלית כאשר התקציב הכללי של מכבי אמור להצטמק באופן משמעותי, בעוד הבעיה הגדולה יותר היא בפן המקצועי כאשר מכבי איבדה על הקווים את ולדימיר איביץ’, שהיה מאמן דומיננטי מאוד על הקווים והצליח להביא את מכבי לעליונות מוחלטת בזירה המקומית.

ניק בלקמן חוגג עם אבי ריקן (אורן בן חקון)ניק בלקמן חוגג עם אבי ריקן (אורן בן חקון)

בנוסף, האלופה בצהוב איבדה מספר שחקני מפתח ישראלים דוגמת דור מיכה ועומר אצילי וכן זרים דומיננטיים כגון ז’איר אמאדור, צ’יקו אופואדו ואנדרה ז’ראלדש, ועדיין לוט בערפל עתידו של אייל גולסה. בלי חיזוק מתבקש, נכון לרגע זה אנחנו נותרים עם המון סימני שאלה אצל הצהובים לקראת המשך העונה. לזכות מכבי ת”א ייאמר שסוף סוף היא תחתים מאמן זר חדש, כאשר יורגוס דוניס יגיע מהכדורגל היווני וייאלץ ללמוד את הקבוצה תוך כדי תנועה, ולחזק את סגל השחקנים בעמדות הנחוצות על מנת להצליח בזירה האירופית בטווח הזמן הקרוב וכמובן בגזרה המקומית לטווח הארוך.

מצד שני, גם הפועל ב”ש עברה קיצוץ משמעותי מבחינה תקציבית ומקצועית, כאשר תקציב הקבוצה נחתך כמעט בחצי מתקציב העונות האחרונות. בנוסף לכך, המאמן יוסי אבוקסיס נאלץ להיפרד מהמון שחקני הרכב משמעותיים בשל אילוצים כלכליים ובמועדון עדיין לא הצליח למצוא תחליפים ראויים להרכב וגם לעיבוי הסגל, כך שללא ספק באר שבע, בדיוק כמו מכבי, לא מוכנה בטווח הזמן הנוכחי להיאבק על מקום בשלב הבתים של הליגה האירופית. מבחינת אבוקסיס זו ללא ספק עונה לא פשוטה ומאתגרת שתחייב את האדומים מבאר שבע לשדרג את סגל השחקנים באופן משמעותי על מנת להשיג כרטיס לאירופה בסיום העונה הקרובה. 

ניק בלקמן חוגג עם אדוארדו גררו, דן גלזר ומאור קנדיל (אורן בן חקון)ניק בלקמן חוגג עם אדוארדו גררו, דן גלזר ומאור קנדיל (אורן בן חקון)

הרכבי שתי הקבוצות שעלו על כר הדשא בטדי, במסגרת המשחק הראשון של אלוף האלופים, בוודאי לא יהיו ההרכבים הפותחים בהמשך הדרך מצד שני המועדונים ולקראת העונה שבפתח יהיו עוד המון שינויים ושיפוצים בגם בצהוב וגם באדום. על כר הדשא בבירה ראינו עליונות מוחלטת של הצהובים ששלטו במרכז המגרש ללא עוררין וניצלו בחלק הקדמי את חולשת החוליה האחורית של באר שבע, ועלו ליתרון קליל של 0:2 עוד במחצית הראשונה בזכות צמד של ניק בלקמן ורפיון בולט בהגנת באר שבע. 

המחצית השנייה נפתחה טוב מבחינת ב”ש שהחזיקה בכדור ואף הגיעה למספר מצבים ליד שערו של דניאל טננבאום, זאת לאחר חילופים של אבוקסיס בעלייה מההפסקה ושינוי מערך שעורר את באר שבע מבחינה התקפית, לפחות עד להרחקה של איתמר שבירו באדום ישיר, שהחזירה את העליונות של הצהובים במרכז המגרש. לאחר מכן קצב המשחק ירד באופן משמעותי ביחד עם החילופים הרבים ומלבד נקודות האור, ישנם הרבה ליקויים שאנשי הצוות המקצועי יצטרכו לתת עליהם את הדעת לקראת ההמשך.

נאור סבג מאוכזב (אורן בן חקון)נאור סבג מאוכזב (אורן בן חקון)

אנחנו אמנם בשלב מאוד מוקדם של העונה והמשחק שראינו בטדי הוא לא בהכרח מה שנראה בעתיד הקרוב מצד שתי הקבוצות. למרות הקיצוצים בתקציב והשחרור המאסיבי של מכבי ת”א, היא עדיין מועמדת רצינית לזכייה באליפות ובאר שבע תיאבק על מקומה בחלק העליון של הטבלה במאבק על כרטיס לאירופה. במעבר חד ואופטימי אני מקווה שנגיע לחודש אוקטובר או נובמבר, נסתכל אחורה ונצחק כאשר נשב באצטדיונים מלאים והחיים יחזרו למסלול חיים שגרתי ונורמלי. אני מאחל לכולנו עונה מעניינת ואטרקטיבית עם קהל והישגים בזירה האירופית עבור הקבוצות הישראליות. בהצלחה.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה