הדרבי התל אביבי הגדול בסימן קורונה, בלי קהל עם מאבק אמיתי על יוקרה והגמוניה. מצד אחד מכבי ת”א על סף זכייה באליפות ולאחר שבוע סוער מחוץ לכר הדשא, אל מול האדומים מהצד השני שהגיעו במומנטום שלילי לאחר ההדחה מהגביע מול מכבי פ”ת והתבוסה במחזור האחרון בליגה מול הפועל חיפה.

להפועל היו שאיפות לגנוב את ההצגה הערב עם ניצחון בניגוד לכל התחזיות אל מול בלומפילד השומם. מבחינה מקצועית, בצד הצהוב הופתענו מאוד מההחלטה של איביץ’ שבחר משום מה לעלות בהרכב הגנתי עם שלושה בלמים, כאשר הפועל ת”א שיחקה עם חלוץ בודד בשפיץ ובנוסף רק שני שחקנים בחלק הקדמי בדמות יונתן כהן ואיתי שכטר שלא זכו לתמיכה מספקת מחבריהם לקבוצה.  

איתי שכטר (שחר גרוס)איתי שכטר (שחר גרוס)

בנוסף, הייתה הנעת כדור איטית ומסורבלת של הצהובים אל מול מגננה של האדומים שמבחינתם קודם כל רצו לשמור על רשת נקייה עם ניסיון לצאת להתקפות מתפרצות מפתיעות שלא הגיעו. האדומים, מבחינה הגנתית, היו מאורגנים ומסודרים אך ללא שום אוריינטציה התקפית. החצי הראשון היה חלש להחריד, קצב משחק נמוך ללא שום אירוע מעניין מבחינה התקפית.

עומרי אלטמן ושביט מזל (רדאד ג'בארה)עומרי אלטמן ושביט מזל (רדאד ג'בארה)

לקראת המחצית השנייה, ציפיתי לראות שינויי התקפי במכבי ת”א והייתי בטוח שאיביץ’ יוציא בלם ויכניס שחקן בחלק קדמי על מנת להפוך את משחקה של מכבי ליותר התקפי, מגוון ומסוכן, אך הסרבי ביצע חילוף אחד במחצית כאשר הוציא את יונתן כהן, שאמנם היה חלש, והכניס את אילון אלמוג באותה עמדה.

במקום לשנות למערך התקפי ולהפוך את הצהובים ליותר מסוכנים, איביץ’ בחר להישאר במערך שמרני. אותו איביץ’ מאמץ במשחקים חשובים קודם כל על מנת לא לספוג, ו’אל תדאגו’, אומר המאמן לעצמו ולשחקניו, ‘בליגה הזאת מכבי שווה לפחות גול אחד למשחק’, וזה הצליח היום כפי שזה הצליח גם בעבר. שער של ריקן לאחר בישול של אלמוג בהצטרפות יפה לעומק ושער נוסף של אלמוג לאחר בישול נהדר של פרץ, הטביעו את החותמת על הניצחון של מכבי תל אביב באחד ממשחקי הדרבי האפורים והחלשים שזכינו לראות בעשור האחרון.  

אילון אלמוג חוגג (רדאד ג'בארה)אילון אלמוג חוגג (רדאד ג'בארה)

לסיכום הדרבי המאכזב בצד האדום, רואים שהפועל ת”א כבר נמצאת על האדים האחרונים שלה. היא מתחה את עצמה למקסימום וחבל שהמשחקים האחרונים יוצרים רושם לא טוב אל מול הסתננות לפלייאוף העליון. ניר קלינגר חייב לייצר להפועל אוריינטציה התקפית, אי אפשר להסתגר ולצאת למתפרצות כל הזמן, מפני שהפועל ת”א היא מועדון גדול שצריך לדעת ליזום, ולשחק בצורה אטרקטיבית ויצירתית מבחינה התקפית, וניר יצטרך למצוא את השחקנים המתאימים לכך.

בצד הצהוב והשמח, מכבי מנצחת עם הפיזיות, ההחלטיות, האופי והעומק בסגל הרחב שלה. הקבוצה מצליחה לנצח משחקים גם ביכולת פושרת ובנוסף ממשיכה להוכיח לכולם שהיא גדולה נכון לכרגע על שאר קבוצות ליגת העל. האליפות במרחק נגיעה והצהובים צריכים כבר לחשוב על מוקדמות ליגת האלופות על מנת לעשות את ההכנות הנדרשות כדי להגביר את הסיכוי להעפיל לשלב הבתים. אני מקווה שבעונה הבאה נזכה לראות את הדרבי התל אביבי הגדול מול אצטדיון בלומפילד מלא עם רמת משחק הרבה יותר איכותית ומשכנעת ממה שזכינו לראות היום. 

בלקמן ואלמוג מברכים את ריקן (רדאד ג'בארה)בלקמן ואלמוג מברכים את ריקן (רדאד ג'בארה)
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה