זהו טור לא פופולרי, אני יודע. הוא גם יזכה אותי בלא מעט ביקורות, אני משוכנע.

ובכל זאת, זוהי דעתי, מרקו בלבול, מאמן מכבי חיפה, חייב להמשיך כמאמן הקבוצה ולו בזכות הנתונים והנימוקים הבאים:

בלבול. הפיק מהסגל את המיטב (נעם מורנו)בלבול. הפיק מהסגל את המיטב (נעם מורנו)

העונה הנוכחית תחת הדרכתו היא הטובה ביותר של הירוקים מזה שנים ארוכות, ואל לנו להישען רק על הזיכרון הקצר של המשחקים האחרונים, שבהם מכבי חיפה השיגה נקודה אחת מתשע אפשריות. מרקו השכיל באישיותו ובדמותו להפיק מהסגל שלו את המיטב ושמר במהלך רוב העונה על מרחק סביר ממכבי תל אביב, שהיא קבוצה מעל הליגה.

תחת הדרכתו ניכר שקט תעשייתי בקבוצה. המערכת תפקדה בהרמוניה ואפילו בטראבל מייקר ירדן שועה, הצליח מרקו לטפל בסוגיה בצורה פדגוגית וראויה לציון. כאשר רוב מי שעקבו אחרי מכבי חיפה ואחרי הילד הסורר, חשבו שצריך לזרוק אותו לעזאזל מהקבוצה, אבל מרקו, השקט והשליו, הצליח לשמר אותו על גחלת קטנה והראיה, שועה נשאר בקבוצה והפך להיות חלק אינטגרלי ממנה, בעיקר במשחקים האחרונים. מרקו המחנך צלח גם את המשימה הזו.

שועה. בלבול הצליח לשמר אותו על גחלת קטנה (חגי מיכאלי)שועה. בלבול הצליח לשמר אותו על גחלת קטנה (חגי מיכאלי)

מרקו הוא מאמן יסודי, דידקטי, מקצוען. מאמן לכל דבר, מתכונן היטב ומשקיע בכל רמ”ח איבריו את כל כולו למען הצלחתו והצלחת המועדון שממנו הוא ינק את הליכותיו.

בלבול מחויב ל-DNA של המועדון. הוא מודע לרמת הציפיות מהירוקים שחייבים בכל סיטואציה להתמודד על תארים. מרקו גם מבין יותר טוב מכל אחד אחר את חשיבות הקשר והזיקה בין הקהילה לבין המועדון, בין קבוצת הנוער לבין קבוצת הבוגרים, והחשיבות המירבית שהמועדון חייב להעניק לשחקני דור העתיד בקבוצה הבוגרת.

בלבול הוא מאמן פר אקסלנס שאינו רואה עין בעין את מה שהעיתונאים והיחצנים רואים. הוא איננו מתחנף, איננו מסתחבק ואיננו נזקק לשירותיהם של מקדמי המכירות למיניהם, ובעיקר לקהילה שממנה אני באתי – קהילת העיתונאים. וכמי שלא מטלפן השכם וערב לעיתונאים כדי למצוא חן בעיניהם, הוא שקוע כל כולו במשימה שלו ובהצלחת קבוצתו. אמנם, זה פועל לרעתו מכיוון שהוא סופג ריקושטים אינספור מעיתונאים שהטלפון הסגור שלו לא משרת את מטרותיהם.

בלבול. ניחוחות שונים (עמרי שטיין)בלבול. ניחוחות שונים (עמרי שטיין)

לבלבול יש ניחוחות אחרים, שונים. הוא משלב את הבריטיות בקור רוחו ובהתנהלותו, והוא אכן היה עוזרו של אברהם גרנט באנגליה. גם אישיותו משדרת אמינות ומהימנות. מכבי חיפה תחת הדרכתו איננה חפה מטעויות ומשגיאות. גם אני בדממה מנהל איתו דיבייטים, חושב שהירוקים צריכים להיות יותר יצירתיים. אך מרקו בשלו, הוא מתווה מדיניות ואסטרטגיה ומעגן את רמת הציפיות שלו עם הבעלים שלו, ללא כחל וסרק.

הוא מביא את מכבי חיפה להצלחה שלא חוותה בשנים האחרונות. בלבול חייב להיות מאמן מכבי חיפה לכמה עונות, צריך להאמין בו ולאפשר לו להתנהל בדרכו קדימה ולהצעיד את מכבי חיפה לימי הזוהר שכמעט נשתכחו עם השנים. שלא תחשבו, מעולם מרקו לא הרים לי טלפון, ומעולם לא התקרב יתר על המידה, לא איתי ולא עם אחרים. אבל אסור בשום פנים שהדבר יפעל לרעתו ויהיה לרועץ מבחינתו, והנקודות האלו שלכאורה פועלות כנגדו לא צריכות להיחשב לחלוטין בציון המשוקלל שהוא מקבל. מרקו מייצג לדעתי את הדור הרצוי של מאמני העתיד של הכדורגל המוצף בשנים האחרונות במאמני דמה ובמאמנים יחצניים שעל ידי כך מקבלים קרדיט שאינם בדרך כלל ראויים לו. ולפיכך הטור הזה יצא אל העולם.

בעיני רוחי, הייתי רוצה לראות שילוב של ב”ב. של אייל ברקוביץ’ את בלבול שינהלו או את הנבחרת הלאומית של ישראל בעתיד, או את מכבי חיפה. זהו ליהוק אדיר בין שני מוחות שונים אך יוצאי דופן שעשויים אולי להוביל או את הירוקים או את הנבחרת הלאומית להישגים שכבר נשתכחו מהזיכרון הקולקטיבי.

ברקוביץ'. ליהוק אדיר (אורן בן חקון)ברקוביץ'. ליהוק אדיר (אורן בן חקון)
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה