מזל טוב למכבי ת"א על האליפות ה-23 שלה היום, למרות שבמחזור הקודם המרוץ כבר נגמר. הערב (רביעי) זו הייתה החותמת הסופית שהצהובים עדיין הקבוצה הטובה בישראל. אם נסתכל על המשחק היום, האלופה הייתה טובה בכל הפרמטרים מהיריבה שלה השנה מכבי חיפה.

הקורונה לא עשתה טוב לאף אחד, כי לחזור מפגרה של חודשיים ולעשות הכנה קצרה זה לא אידאלי, אבל איך שהיא פגעה במכבי חיפה זה פשוט לא ייאמן. הקבוצה הצפונית חזרה מפגרת הקורונה קבוצה אחרת לגמרי, שחקנים נראים נרפים, חסרת חדווה, והכי גרוע שחקנים לא מוצאים את מקומם על המגרש. 

ניקיטה רוקאביצה מאוכזב (רדאד ג'בארה)ניקיטה רוקאביצה מאוכזב (רדאד ג'בארה)

לא יכול להיות ששחקנים מקבלים צ'אנס בהרכב, כמו מוחמד עוואד היום, ועושים טובה שהם משחקים כדורגל. אני אומר עוואד, כי הוא לבש את החולצה מספר 9 וזה הזכיר לי נשכחות, איך בכל משחק היינו מתאבדים על המגרש בשביל לנצח. מכבי חיפה אחרי הפגרה היא מכבי חיפה עצובה, שרק רוצה שהעונה תסתיים כבר, והיום אם היא רוצה או לא, העונה שלה נגמרה.

לעומתה, מכבי ת"א חזרה אמנם לא בשיאה, אבל חדורת מוטיבציה, ומספיק שתראו את דן גלזר מתרוצץ על המגרש, מחלץ כדורים ויורד ל-200 גליצ’ים אז תבינו את ההבדל. הצהובים ראויים לאליפות הזו, הם בנויים מנטלית, והכי חשוב, הקבוצה היא מקצוענית לכל דבר. לא משנה איזה הרכב המאמן איביץ' יבחר, השחקנים ממושמעים, חדורי מוטיבציה, והכי חשוב מפרגנים אחד לשני. 

דן גלזר ואייל גולסה חוגגים (רדאד ג'בארה)דן גלזר ואייל גולסה חוגגים (רדאד ג'בארה)

אין ספק שמכבי ת"א זוכה באליפות הזו בצדק גדול, וכנראה שהיא תסיים אותה בפער גדול מאוד מהסגנית. זו אליפות שנזכור בזכות ההגנה והשוער דניאל טננבאום המצוינים. לא זכור לי כזה תיאום בהגנה הרבה שנים בקבוצה ישראלית, אפילו שאיתן טיבי חסר (משתתף בצערו) – לטעמי היה שחקן ההגנה הטוב בישראל. גם כשהוא חסר, הקבוצה שלו מתואמת ולא סופגת גולים בקלות.

אני שמח לראות את הצעירים שמשחקים בשתי הקבוצות ובכלל בליגה שמתחילים לתת צא'נס לצעירים כמעט בכל הקבוצות. זה הזמן של כל המועדונים שסיימו את העונה, בעצם כמעט כולם, לתת את הצ’אנסים לילדים, כי ראינו שיש פה ילדים מוכשרים ואני לא יודע אם בעתיד יהיה כסף להביא זרים יקרים. אני אישית מעדיף תוצרת בית, אני חושב שהקהל מאוד מתחבר לזה. 

יונתן כהן עם הכדור (רדאד ג'בארה)יונתן כהן עם הכדור (רדאד ג'בארה)

לסיום, זה היה משחק עונה עצוב, אומנם מכבי ת"א זכתה באליפות, אבל קשה לשחק בלי קהל, זה קשה לצפייה, זה לא אותו כדורגל. אבל, רק להזכיר למכבי חיפה שכל העשור האחרון היא הייתה קבוצת אמצע טבלה ופלייאוף תחתון, והשנה סוף סוף מרקו בלבול עשה מהפכה והירוקים התמודדו על האליפות, למרות שלצערו של מרקו תמיד זוכרים את הסוף, וכרגע הסוף לא טוב בלשון המעטה.

שני המועדונים יצטרכו לעשות חושבים, האם איביץ' שמקבל הצעות מבחוץ ימשיך במכבי ת"א, כאשר לפי מה שנראה כרגע שהוא ייפרד בסיום העונה מהקבוצה. ולגבי מרקו, אי אפשר להתעלם מהמהפכה שעשה במכבי חיפה. השאלה היא האם בוס יענקל'ה יזכור שמרקו הוציא את המועדון מהתקופה הכי קשה שלו להתמודדות על האליפות, או שיזכור את הסוף, וישלח אותו הביתה?

מרקו בלבול (רדאד ג'בארה)מרקו בלבול (רדאד ג'בארה)
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה