מכבי הגיעה הערב (שישי) לבלגרד בשיאו של משבר הקורונה ואחרי הניצחון על אנדלו אפס שהבטיח את השתתפותה בפלייאוף, אבל כרגע מכבי נמצאת בקרב על המקום הרביעי עם צסק”א מוסקבה שיבטיח ביתיות. אולם, יכול להיות שלא יתנו למכבי לשחק בישראל, כשעד לרגע זה אף קבוצה במפעל לא נאלצה לשחק את משחקי הבית מחוץ לאולמה ורק מספר משחקים נערכו ללא קהל.

נתמקד בהפסד, הכוכב האדום החלה בבליץ של קליעות משלוש, מכבי כהרגלו של יאניס ספרופולוס השתמשה בהרבה שחקנים בחלק הראשון של המגרש וקווינסי אייסי מיהר לבצע שתי עבירות והשאיר על המגרש הרכב פיזי פחות משל הכוכב, שמעבר לקליעות הראתה בתחילת המשחק המון פיזיות. טיילר דורסי נכנס טוב למשחק והחזיק את מכבי בטווח סביר כמו שהיא נוהגת בכל המשחקים האחרונים, כשסקוטי ווילביקן, דורסי ואלייז’ה בראיינט המשיכו לקלוע מבחוץ ושתי הקבוצות פחות הרשימו בהגנה.

יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)

במקום בילי בארון שהפליא בשלשות שלו נכנס סטרטוס פרפרוגלו שהמשיך את בליץ השלשות, אך מצד שני אמרה סטודמאייר עשה הגנה נהדרת מול ולדימיר סטימאץ’, אבל התקפית היה פחות מבריק. בסופה של מחצית ראשונה קרב הקליעות הסתיים וכרגיל שחקני החיזוק הזרים של היריבה שרוצים להצליח במשחקים נגד קבוצות הצמרת ביורוליג כדי לנסות להשיג חוזה לשנה הבאה, וזאת למרות שלקבוצה שלהם אין סיכוי כל כך גדול להעפיל לפלייאוף. עם סיום המחצית הראשונה מכבי ירדה בפיגור של 6 הפרש, כשכרגיל מחכים לחזרה למשחק בחצי השני ונכון אחוזי הקליעה של שתי הקבוצות היו גבוהים, אולם של הסרבים היו מדהימים ומעל לאחוזים העונתיים שלהם.

המחצית השנייה החלה עם חיזוק ההגנה של מכבי נגד השלשות, אבל החילופים בהגנה יצרו בעיה בריבאונד ההגנה ובצורה מפתיעה האלופה של יאניס ספגה שתי עבירות טכניות אחת של יובל זוסמן ואחת על הספסל (בגלל אייסי). בנוסף, מכבי המשיכה להיות אדישה ורכה בהגנה לצד הביטחון המוגזם שאיפשר לה לחזור מכל פיגור. לאחר מכן, הכוכב האדום המשיכה בהגנה אגרסיבית והפיגור גדל וגדל, כשבראשות סטימאץ’ התמודדה היטב מול הגבוהים בכחול-צהוב. הרבע השלישי הרע של מכבי הסתיים בהובלת הסרבים כשקווין פונטר השאיר את הגנת מכבי מובסת והסרבים נראו רעבים יותר לניצחון, כשהרבע הסתיים ב-79:58 לאדומים, במה שהיה גם הרבע הגרוע ביותר של האלופה מישראל זה זמן רב.

סקוטי ווילבקין (איציק בלניצקי)סקוטי ווילבקין (איציק בלניצקי)

בעשר הדקות האחרונות הסרבים חזרו לרמתם הרגילה והתפתח בלאגן במגרש – מכבי עם כל חילופי השחקנים שלה לא התגבשה להרכב מנצח ולמרות הכל הפסידה. בלא מעט חלקים גדולים של משחקים שהסתיימו עם ניצחון לא ניתחו נכון את המצב כי גם התקפית וגם הגנתית מכבי הייתה מתחת לרמתה. עכשיו יש לצהובים קרב יוקרתי ביום ראשון מול הפועל ירושלים ואחר כך חזרה למאבק העיקרי עם צסק”א ועם משבר הקורונה שיבריח את משחקי הבית ככל הנראה מחוץ לישראל והפעם לא בגלל ירי טילים.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה