מכבי תל אביב וחימקי מוסקבה התייצבו למשחק חשוב ביניהן בתקופה קשה של הרבה פציעות והרבה חוסרים. יאניס ספרופולוס אמר השבוע שעכשיו צריך לנצח, לא בכדורסל מושלם אלא עם הרבה רצון והקרבה, וכל שחקן צריך לתת את המקסימום. הצהובים שוב התחילו את המשחק ואת המחצית הראשונה רע. נכון, סקוטי ווילבקין, המוציא לפועל העיקרי שלהם, חסר, אבל העובדה היא שבלי ווילבקין מכבי ת”א שיחקה הרבה יותר טוב במחצית השנייה.

נכון, ההופעה לא הייתה מושלמת, אבל הרבה יותר טובה מהחצי הראשון. גם ההגנה במחצית הראשונה הייתה חלשה, אבל במחצית השנייה בניצוחו האנטר שמגיע לו כל שבח על הלחימה ועל המאבק על כל כדור, כמעט בכל התקפה מול שבד, הכוכב של חימקי, האנטר עשה חילוף והוא נשאר להגנת אחד על אחד עם שבד. אות’לו חיסל אותו ושחקן היריבה פירק את הקבוצה שלו.  

אות'לו האנטר (איציק בלניצקי)אות'לו האנטר (איציק בלניצקי)

זה היה ניצחון של אופי וזה לא היה נצחון של כדורסל גדול. כל קבוצות הצמרת ביורוליג נמצאות באיזה סוג של משברון, עייפות, פציעות, אבל חלקן מנצחות היום בזכות אופי ועקב התעלות של שחקני משנה, וזה מה שקרה הערב. ראשון הוא אלייז’ה בראיינט, עם שיא נקודות ועם משחק חכם, משחק כל בו עזר להובלת כדור וקצת בהגנה על כוכבי הקבוצה השנייה. בנוסף, הוא קיבל החלטות התקפיות טובות וחכמות. אות’לו האנטר עם 8 ריבאונדים הפגין התקפה, לחימה על כל כדור, הגנה ואופי, עם רצון אדיר לדחוף את הקבוצה לנצח ובעצם היה המנהיג של הקבוצה. 

בנוסף אליהם, דני אבדיה עם משחק יורוליג ועם דקות חשובות בזמן אמת. הוא הראה הרבה אחריות, הרבה חוכמה וקבלת החלטות טובות, וכמה סלים מרשימים וחשובים. אז נכון שווילבקין איננו, אבל ישנם מספר שחקנים שצריכים לתת יותר, קודם כל בהגנה, אבל מכבי ת”א צריכה הרבה יותר מג’קסון, שאומרים שיש לו פציעה, אבל צריך לקבל ממנו יותר הובלת כדור ויותר שליטה חכמה בקצב המשחק, שלא לדבר על לסכן את הסל.  

דני אבדיה ואלייז'ה בראיינט חוגגים (איציק בלניצקי)דני אבדיה ואלייז'ה בראיינט חוגגים (איציק בלניצקי)

גם קווינסי אייסי צריך לתת יותר מאשר רק זריקות משלוש, וקלויארו צריך לחשוב איך הוא נותן יותר התקפית. דורסי בעל יכולת הקליעה הנהדרת משלוש צריך לחשוב איך מפעילים יותר את הגבוהים ואיך שולטים בקצב המשחק כאשר הוא משחק כרכז או כסקונד-גארד. חימקי היא קבוצה טובה ומוכשרת אבל ההגנה שלה לא מהטובות ביורוליג, ההחלטות ההתקפיות של שבד הן חרב פיפיות ולמאמן יש בעיה איתו כי הוא לא צפוי, ואין לאף אחד שליטה עליו.

מכבי ת”א ניצחה בזכות כל מה שהשחקנים נתנו בחצי השני, ובכל זאת להוציא את שבוע שעבר, שוב הצהובים שמרו על הבית וניצלו את הבית לניצחון, כי עם היכולת הזו במשחק חוץ, אלופת ישראל לא הייתה מנצחת. אין הרבה זמן להתכונן ליום שישי ואף אחד לא יודע אם ווילבקין ישחק, כי יש מכבי ת”א עם ווילבקין ויש מכבי ת”א בלעדיו.

סקוטי ווילבקין (איציק בלניצקי)סקוטי ווילבקין (איציק בלניצקי)

ללא הכוכב, זו קבוצה שונה, אבל צריך לחזור למשחק התקפה עם יותר תנועה וסבלנות, ועם חזרה להגנה שיאניס ספרופולוס החדיר לה. עד לפני כחודש מכבי ת”א מתבססת במקום החמישי והאופי וכמובן הניצחונות שהיא תשיג במשחקים הקרובים יקבעו לה הרבה. כל משחק הופך קשה יותר ולכידות קבוצתית, אופי והקרבה יקבעו הרבה בהמשך.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה