בקרב רוב אוהדי ברצלונה ישנה הקלה גדולה מכך שארנסטו ואלוורדה סיים את תפקידו כמאמן הקבוצה. לקהל זה לא כל כך שינה מי יחליף אותו, הרצון היה קודם כל לראות את הבאסקי מחוץ לקבוצה אחרי שהפך אותה ל”אתלטיק בילבאו משופרת”, שינה את סגנון המשחק שלה לכזה שלא מתבסס על החזקת כדור והוריד אותה גם בפן המנטלי.

שמו של האיש שהגיע במקומו, קיקה סטיין, כבר הוזכר לא אחת על ידי התקשורת בברצלונה, זאת בשל סגנון המשחק בו הוא דוגל והעובדה שהצליח להוציא תוצאות נפלאות עם קבוצות קטנות בסנטיאגו ברנבאו ובקאמפ נואו. המאמן החדש, בן 61 ומעריץ מושבע של יוהאן קרויף, היה מלא שבחים לליאו מסי עוד לפני שקיבל את התפקיד, ועכשיו נדמה שהשילוב שלהם יכול להיות קטלני.

ליאו מסי (רויטרס)ליאו מסי (רויטרס)

בפועל, מי שבאמת “מאמן” את הקבוצה הוא הקפטן הארגנטינאי, שקשה שלא לחשוב שלא הייתה לו שום השפעה על סיום דרכו של ואלוורדה והבחירה במאמן החדש. סטיין הוא לא פפ גווארדיולה וכנראה גם לא יהיה, אבל הוא הצהיר שהכדורגל היפה והשמח חשוב לו, ובאלופת ספרד התוצאות אמנם חשובות מאוד – אבל הדרך לא פחות קריטית: “הדרך הכי טובה להשיג ניצחון היא לשחק טוב”, אמר המאמן החדש בהצגתו.

רבים קברו את העונה של הקטאלונים, בטח אחרי העובדה שלואיס סוארס למעשה סיים את 2019/20, אבל בדבר אחד צדקה ההנהלה של ברצלונה – השינוי היה נחוץ. ואלוורדה היה צריך לשים את המפתחות אחרי התבוסה 4:0 באנפילד, ואמנם זכה ליחס מכפיר בימים שקדמו לסיום דרכו, אבל הוא בעצמו אחז בכיסאו חצי שנה יותר מדי. נשיא בארסה, ז’וספ מריה ברתומאו, אמנם לא “הגשים לאוהדים את החלום” כיוון שצ’אבי לא חתם בסוף, אבל הבחירה בסטיין, ברוב קולות של ההנהלה חשוב לציין, מסתמנת כלא פחות ממצוינת. 

קיקה סטיין (רויטרס)קיקה סטיין (רויטרס)

סטיין עצמו יודע שהוא לא “שם גדול”. למעשה, בארסה לא מביאה מאמנים עם שמות גדולים, בטח לא במילניום הנוכחי, כשגווארדיולה למשל הגיע מבארסה ב’, טיטו וילאנובה היה עוזרו, לואיס אנריקה הגיע מסלטה ויגו וטאטה מרטינו מדרום אמריקה. מעבר למשפטים הקלישאתיים כמו שזה היה החלום שלו להגיע ושהוא לא היסס לחתום בבארסה, המאמן החדש אמר שהוא אמנם ‘ימות’ עם הדרך שלו, אבל הוא כן אחד שיכול לשמש כאוזן קשבת לשחקניו, ולזה עושה רושם שהשחקנים היו נואשים. נראה שאם הדברים יתחברו לו ואם מסי ינוצל כמו שצריך, השניים יוכלו להביא את ברצלונה להצלחה גם העונה ובניגוד לתחזיות.

הכתוב הוא טור דעה.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה