אחד מהשחקנים האהובים והמעוטרים ביותר בעולם הכדורגל לדורותיו, צ’אבי הרננדס, הודיע באופן רשמי שיפרוש בתום העונה ממשחק פעיל. לכבוד המאורע, שלל קבוצות, שחקני עבר והווה דאגו לברך את מי שכונה “המהנדס” של ברצלונה…

ברצלונה

כמובן שמי שפתחה את החגיגות הייתה זו שצ’אבי העניק לה כל כך הרבה אושר, ולדעת רבים היה האיש שהוליף אותה למה שהיא היום. הקבוצה הקטאלוניתלא שכחה ומיד צייצה את קורות חייו של המהנדס בקבוצה.

ליאו מסי

עוד לפני שהפך הפנומן מארגנטינה לכוכב הגדול של ברצלונה, היה מי שהדריך אותו בתחילת דרכו. מסי לא שכח את מי שעזר לו רבות בתחילת הקריירה ופרסם בחשבון האינסטגרם ברכה מרגשת.

“זה היה תענוג לשחק איתך. אתה חסר לנו מהיום שבחרת לעזוב, מודה לך על העזרה במגרש ומחוצה לו, מאחל לך את הטוב ביותר בחייך החדשים. בטוח שתמשיך להצליח בכל מה שתעשה, חיבוק חזק!”.

אנדרס אינייסטה

כמעט בלתי אפשרי לומר את שמו של צ’אבי מבלי לצרף את המילה אינייסטה לאחר מכן. השניים ששיתפו פעולה במרכז הקישור של ברצלונה והיו האחראיים לעלייתה לגדולה, הם ללא ספק מהקשרים האהובים ביותר בתולדות הכדורגל, וספק האם נזכה לצפות בכאלה שוב…

אינייסטה בירך באינסטגרם: “השותף הטוב ביותר, זו הייתה זכות גדולה לשתף איתך פעולה, את מקצוען, תודה על כל מה שלימדת אותי”.

ג’ורדי קרויף

אקס מכבי תל אביב דאג גם כן לברך את הכוכב שהתאמן תחת אביו. צ’אבי אמר לא פעם כי יוהאן קרויף היה מי שלימד אותו הכל ואף אמר לאחרונה כי החזון שלו הוא להיות מאמן כמו יוהאן. הבן, ג’ורדי, כתב למהנדס.

“שחקן ברמה הגבוהה ביותר, אדם מדהים וגם מאמן גדול. הכדורגל יתגעגע אליך מאוד, אבל עכשיו זה הזמן ליהנות ממך כמאמן”.

ג'וזפ מריה ברתומאו

כמובן שגם הנשיא של ברצלונה מיהר לברך ולשבח את מי ששיבח לו את המועדון במשך תקופה ארוכה: “ברכות על קריירה מפוארת, אתה אחד מהטובים ביותר שהיו כאן”.

פרננדו טורס

החלוץ הספרדי שיתף פעולה באופן מוצלח ביותר עם צ’אבי במדי נבחרת ספרד, זו ששלטה ביד רמה ושברה כל שיא אפשרי. טורס כמובן הצטרף לשלל האיחולים: “לעולם לא יהיה עוד כמוך, תודה על כל מה שנתת לכדורגל”.

לה ליגה

הליגה הספרדית, לה תרם רבות כשחקן על כר הדשא, צייצה בחשבון הטוויטר כמה מרגעיו הקסומים והגאוניים של צ’אבי על כר הדשא, והתרגשה מהמחשבה שהוא יהיה מאמן בקרוב…

פיפ”א

גם התאחדות הכדורגל העולמית לא פסחה על הברכות, שיבחה את המהנדס על הקריירה המרשימה ואיחלה את הצלחתה לקראת קריירת האימון שבפתח…

אתלטיק בילבאו

פרגון אצילי מצד הקבוצה הספרדית, שצייצה גם היא את ברכותיה לקשר הוותיק. “הוא תמיד הראה כבוד ראוי להערצה”, נכתב.

הייה הראשון שמגיב לכתבה הוספת תגובה