לא מקבלים את ההפסד. הרוחות ברוסיה עדיין סוערות סביב הזכייה של לינוי אשרם בזהב, שם ממשיכים לספר לכל עבר כי דינה אברינה הייתה זו שצריכה לקחת את המדליה, וזאת למרות ציוני השופטים. גם הבכירים ביותר ואף הוועד האולימפי הרוסי בעצמו תקפו את השיפוט ואת המתעמלת הישראלית כשקראו עוד אתמול: “להחזיר את המדליה”.

היום (ראשון) מסתבר שהנושא עולה מדרגה ומחריף. הוועד האולימפי הרוסי פרסם את שמותיהם של ארבעת השופטים – אוריין סוטר (שווייץ), מילנסיו (ארגנטינה), אווה סימון (צרפת) ונטליה ארמינה (אוקראינה) – ולאחר ששמותיהם נכתבו, השופטים עמדו בפני איומים קשים ברשתות החברתיות, כאלו שגרמו להם להתנתק ולמחוק את חשבונות האינסטגרם והטוויטר הפרטיים. בתקשורת באירופה סקרו את האירועים וכתבו: “בלאגן שלם בהתעמלות, זה יוצא מפרופורציה”.

נשיא הוועד, סטניסלב פוזדניאקוב, אמר: “נבקש חקירה מעמיקה של מצב השופטים במשחקים האולימפיים, נעשה הכל על מנת להבטיח שקיפות”. בתקשורת הרוסית נכתב: “זה היה קיפוח, לא הגיע לאשרם יותר ממדליית כסף”. דינה אברינה בעצמה אמרה: “לינוי טעתה ובכל זאת קיבלה ציון גבוה, זה לא הוגן, אני בעד ספורט נקי ולא ששופטים ייקחו החלטות מוזרות”.

אשרם מדברת על הזהב ההיסטורי
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה