ליברפול השלימה הערב (שבת), זכייה ראשונה בתולדותיה באליפות העולם למועדונים, אחרי 0:1 דרמטי על פלמנגו בהארכה. מדובר בתואר השלישי של האנגלים פחות מחצי שנה, אחרי הזכייה בליגת האלופות ובסופר קאפ האירופי.

היסטוריה במועדון: ליברפול אלופת העולם

זה לא היה משחק יפה לצפייה. שתי הקבוצות, ובעיקר פלמנגו, הציגו כדורגל עצבני ואגרסיבי, אך האנגלים היו טובים יותר וניצחו בצדק. הדרמה הגדולה הגיעה בדקה ה-91, אז השופט הצביע על הנקודה הלבנה אחרי ספק הכשלה על סאדיו מאנה, אבל בהתערבות של ה-VAR, בוטלה ההחלטה.

אליסון ופירמינו חוגגים (רויטרס)אליסון ופירמינו חוגגים (רויטרס)

בדקה ה-99 הגיע הרגע הגדול של רוברטו פירמינו. הברזילאי שכבש את שער הניצחון בחצי גמר, עשה את זה שוב וניצח לליברפול את המשחק. עבור יורגן קלופ, שהפסיד שישה גמרים רצופים עד חודש יוני האחרון, מנצח פתאום בגמר השלישי שלו בפחות מחצי שנה. עוד תואר למפלצת שנבנתה באנפילד.

אנדי רוברטסון ואלכסנדר ארנולד (רויטרס)אנדי רוברטסון ואלכסנדר ארנולד (רויטרס)

מחצית ראשונה:

דקה 1: ליברפול יכלה לעלות ליתרון מהיר אחרי שרוברטו פירמינו מצא את עצמו מעבר להגנת פלמנגו, אבל הברזילאי סיים רע מול השוער ובעט גבוה והחוצה.

דקה 5: עוד מצב מצוין לאנגלים. מוחמד סלאח פרץ לרחבה והשאיר את הכדור לנאבי קייטה, אבל הקשר בעט בצורה רעה מאוד ממצב קורץ.

פיליפה לואיס רודף אחרי מוחמד סלאח (רויטרס)פיליפה לואיס רודף אחרי מוחמד סלאח (רויטרס)

דקה 6: בעיטה אדירה של טרנט אלכסנדר ארנולד מכ-25 מטרים שרקה ליד השער של דייגו אלבס. המצב הכי קרוב עד כה.

ג'ו גומז בועט (רויטרס)ג'ו גומז בועט (רויטרס)

דקה 25: פלמנגו התעוררה ונכנסה למשחק, וברונו אנריקה פרץ נהדר באגף שמאל, אבל ג’ו גומז התערב והרחיק לקרן.

רוברטו פירמינו (רויטרס)רוברטו פירמינו (רויטרס)

מחצית שנייה:

דקה 47: זה היה חייב להיות הראשון של האנגלים. ג’ורדן הנדרסון מצא את רוברטו פירמינו, שהכין לעצמו מצב מושלם לבעיטה אבל שלח את הכדור לקורה. חוסר מזל לליברפול.

אליסון בועט (רויטרס)אליסון בועט (רויטרס)

דקה 53: הבעיטה הראשונה של פלמנגו למסגרת הגיע מרגליו של גאביגול ששלח כדור חד לפינה של אליסון, אבל השוער הגיב מצוין והדף לקרן.

רוברטו פירמינו ומוחמד סלאח (רויטרס)רוברטו פירמינו ומוחמד סלאח (רויטרס)

דקה 69: ניסיון יפה של גאביגול בחצי מספרת מתוך הרחבה, אבל הכדור לא היה מספיק חזק כדי להכניע את אליסון שירד טוב.

אלכס אוקסלייד צ'מברליין על הדשא (רויטרס)אלכס אוקסלייד צ'מברליין על הדשא (רויטרס)

דקה 74: אלכס אוקסלייד צ’מברליין ירד לאחר מה שנראה כמו פציעה בברך, וקלופ יקווה שלא מדובר במשהו רציני. חוסר מזל לאנגלי שסובל מפציעות קשות בשנים האחרונות.

סאדיו מאנה שומר על פיליפה לואיס (רויטרס)סאדיו מאנה שומר על פיליפה לואיס (רויטרס)

דקה 86: התקפה מתפרצת נהדרת של ליברפול הסתיימה בבעיטה חזקה של ג’ורדן הנדרסון שעשתה את דרכה לחיבורים, אבל דייגו אלבס מתח את איבריו והדף לקרן.

סאדיו מאנה ספק מוכשל (רויטרס)סאדיו מאנה ספק מוכשל (רויטרס)

דקה 91: דרמה גדולה. סאדיו מאנה פרץ חופשי לגמרי לרחבה וספק הוכשל על ידי ראפיניה. השופט סימן על כדור מהנקודה הלבנה, אבל לאחר בדיקת VAR ביטל את ההחלטה.

הארכה:

דקה 99, ליברפול עלתה ל-0:1: מצד אחד גאביגול יכל לכבוש עבור פלמנגו ופספס מצב מצוין, וזה עלה לברזילאים ביוקר אחרי שמאנה יצא למתפרצת קטלנית ובישל לרוברטו פירמינו, שסיים כמו גדול לרשת.

רוברטו פירמינו כובש (רויטרס)רוברטו פירמינו כובש (רויטרס)

דקה 100: מוחמד סלאח שלח כדור אדיר, אבל אלבס שוב היה במקום והדף.

רוברטו פירמינו חוגג (רויטרס)רוברטו פירמינו חוגג (רויטרס)

דקה 101: הפעם ואן דייק מצא את עצמו ברחבה אחרי בלבול בהגנה הברזילאית, ושוב דייגו אלבס הדף את הבעיטה.

דקה 119: וואו, איזה מצב ללינקולן. החלוץ הצעיר שנכנס כמחליף יכל להשוות את המשחק ברגע הכי דרמטי, אבל מתוך הרחבה בעט רע מעל השער.

ליברפול: אליסון, טרנט אלכסנדר ארנולד, ג’ו גומז, וירג’יל ואן דייק, אנדי רוברטסון, נאבי קייטה, ג’ורדן הנדרסון, אלכסנדר אוקסלייד צ’מברליין (אדם ללאנה, 76), מוחמד סלאח (ג’רדאן שאקירי, 120), רוברטו פירמינו (ג’יימס מילנר, 100), וסאדיו מאנה.

פלמנגו: דייגו אלבס, ראפיניה, רודריגו קאיו, פבלו מארי, פיליפה לואיס, וויליאן אראו, ז’רסון (לינקולן, 102), אברטון ריביירו, ז’ורז’אן דה ארסקאטה (ויטיניו, 77), ברונו הנריקה וגבריאל ברבוסה.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה