היום (שישי) התקיים כנס שעוסק בצד המנטלי והנפשי של ספורטאים במרכז לפיזיותרפיה ורפואת ספורט של עירית סמילנסקי ברמת השרון. הכנס התחיל בהרצאות שונות של פיזיותרפיסטים והמאמן המנטלי, ד"ר עודד קרבצ'יק. לאחר מכן התכנס פאנל הכולל את: עומרי כספי, אריק זאבי, ורד בוסקילה, דן שמיר וד"ר גיא מורג הרופא של מכבי תל אביב בכדורסל שעסק בנושא הפציעות בספורט וההתמודדויות הנפשיות בזמן ההחלמה. 

ורד בוסקילה (סמנכ"ל הועד האולימפי בישראל בהווה ושייטת אולימית בעבר): "אני מעולם לא חוויתי פציעה פיזית משמעותית שגרמה לי להיות בצד, בין האולימפיאדות התמודדתי עם הפרעות אכילה, בשייט אנחנו משתמשים בגוף שלנו בצורה קיצונית שתתאים לתנאי הים, לפני בייג'ינג הייתה צריכה לקבל החלטה או שאני מוותרת או שאני עושה את זה אחרת, ברגע שיצאתי מהקטע של הבושה האמנתי בעצמי מחדש, בחרתי באנשים שיחזקו אותי וישתמשו בחוזק שלי ולא בחולשות שלי”. 

דן שמיר מדבר (איתי כהן)דן שמיר מדבר (איתי כהן)

דן שמיר, מאמן הפועל חולון: "כמאמן הייתי נוכח בלא מעט פציעות, במקומות הכי טובים שאמנתי בהם היו צוותים שאמרו שהשחקן יכול לשחק והוא בעצם לא, אני אומר את זה לשחקנים שלי שאנחנו תמיד מאמינים לשחקנים, בעולם הכדורסל יש אין סוף הפרעות שינה ויש לזה השלכות בפציעות. אני באופן אישי חושב שמאמן מנטלי לא טוב יכול לגרום המון נזק, אני לא מדבר על דברים שאני לא מבין בהם, אצלי בספורט אין נוסחה להצלחה, אתה צריך בעצמך למצוא את הדרך, למצוא תשובות ולמצוא פתרונות”.

ד"ר גיא מורג, רופא מכבי תל אביב בכדורסל: "הייתי בתחום הכדורגל לפני הכדורסל, בכדורסל הרבה יותר קשובים, אני היום במכבי תל אביב בצוות של שלושה רופאים, יש לנו גם פסיכולוג ספורט, בניהול הפציעות הדו שיח עם השחקן הוא הכי חשוב, לחדר שלנו היום לא נכנס אף אחד מהבעלים מהסיבה הפשוטה שהשחקן צריך קשר בין המטפל למטופל כדי שירגיש פתיחות. אני אוזן קשבת ולפעמיים אוזן קשבת זה מספיק, יש לי מאמן היום שהוא קשוב מאוד. מאמן טוב זה אחד שעוזר מאוד לשחקן להתרומם בשיחות אישיות, זה עניין של תקשורת”.

עומרי כספי ודן שמיר (איתי כהן)עומרי כספי ודן שמיר (איתי כהן)

אריק זאבי הוסיף: "היה כנס שדיבר על הקשר בין הנפש לגוף, תמיד מדברים בפיזיותרפיה וברפואה על הפציעה, על ההיבט הרפואי ופה בעצם לקחו את זה צעד קדימה, מה קורה בנפש של הספורטאי שהרבה פעמים בזכות היכולת במנטלית יכול להתגבר על פציעות אז תקפו את זה מכל הכיוונים, של הפיזיותרפיסט והספורטאי זה היה מאוד מעניין”. 

על ספורטאים צעירים שעוברים פציעה ושוקלים לפרוש: “אני לא אגיד את הקלישאות שפציעה זה חלק בלתי נפרד מקריירה של ספורטאי, אני חושב שלהיות ספורטאי זה הדבר הכי טוב שיכול להיות בעולם, הכי כיף, תמיד דיברו שהקריירה של ספורטאי קצרה, אני רואה בזה יתרון, כשמסיימים קריירה בגיל 27-28 כל החיים פתוחים בפניך, זאת חווית חיים מאוד מעניינת ואם הייתי יכול לתת עצה, מעבר לרצון להשיג דברים ולנצח - שיבינו שכל מה שהם חווים בדרך לשם הוא השיעור האמיתי; הקושי, הלחץ, ההפסד, אתה בעצם מחזק את עצמך נפשית ואז בסוף אחרי הספורט רכשת כלים שמעט מאוד אנשים יוכלו לרכוש. ההתמודדות שלך עם עצמך היא משהו שקשה לדמיין, אני ממליץ לספורטאי להמשיך כי אתה פשוט נותן לך כלים לחיים”.

עומרי כספי (איתי כהן)עומרי כספי (איתי כהן)

הפיזיותרפיסטית עירית סמילנסקי, בעלת מרכזים לפיזיותרפיה ורפואת ספורט: "עשינו כנס שמדבר על הצד המנטלי של פציעת ספורט, זה דבר שאנחנו פחות רגילים לדבר עליו, אנחנו רגילים לדבר עם הצולבת וכתף אבל מאחורי זה עומד בן אדם שעבר טראומה מאוד גדולה, נפסק לו לפעמיים חלום חייו, ראינו את עומרי כספי נפצע כמה פעמים, אריק זאבי נפצע כמה פעמים ואז יש את הפיזיותרפיה היותר מקיפה שמסתכלת גם על הנפש ולא רק על הגוף ואנחנו יודעים היום לתת טיפול הרבה יותר רחב מפעם.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה