שופט כדורגל בליגות נוער וילדים, עומרי לזר (בן 34 מנתניה), המשמש גם כעוזר שופט בליגה א’, חשוד שניסה להטות תוצאות של משחקי כדורגל בתמורה לתשלום כספי. המשטרה ניהלה חקירה סמויה ולזר נעצר ביום שלישי בחשד למעורבות בניסיון להדיח לדבר עבירה שופטים אחרים. חקירת המשטרה החלה ביוזמת איגוד השופטים וההתאחדות לכדורגל.

לזר שוחרר למעצר בית והמשטרה תבקש היום להאריכו. על פי החשד את הכספים קיבל השופט מחשוד נוסף, תושב ראשל”צ בן 30, שנעצר אף הוא על ידי המשטרה. בין השניים היכרות מוקדמות והמשטרה תבקש את המשך מעצרו לצורך מיצוי החקירה.

תחילת הפרשה כאשר לזר תיאר מצוקה קשה, נפשית וכלכלית, וזומן לפגישה עם מנכ"ל איגוד השופטים יריב טפר, וההתאחדות עשתה מאמץ לסייע לו כלכלית. מספר ימים לאחר מכן פנו מספר שופטים לטפר עם מידע כי אותו שופט פנה אליהם בהצעה להטות תוצאות משחקים וליהנות ממענק כספי והנושא הועבר מיידית לחקירת משרד החקירות 'ויצמן-יער'.

דף השופט באתר ההתאחדות (מערכת ONE)דף השופט באתר ההתאחדות (מערכת ONE)

לזר אף השאיר לחלק מהשופטים הקלטה בקולו עם אותה הצעה וחלק הקליטו אותו. בעקבות המידע שהלך והצטבר, יו"ר ההתאחדות לכדורגל משה שינו זוארץ יזם ב-12.12.18 פגישה דחופה בהשתתפות חוקרי 'ויצמן-יער', ממלא מקום היו"ר דודי גיל, המנכ"ל רתם קמר, היועץ המשפטי עו"ד עמית פינס, מנכ"ל איגוד השופטים יריב טפר, ראש האגף המשפטי עו"ד אמיר נבון וראש מערך ההסברה שלומי ברזל ובסיומה הוחלט לפעול להשלמת החקירה ולהעביר את החומר למשטרת ישראל.

בהנחיית המשטרה, ההתאחדות ואיגוד השופטים המשיכו לפעול תחת חשאיות, והשופט שובץ למשחקים נוספים כאשר הוא תחת מעקב. יום לפני שנעצר שפט משחק בגביע המדינה לנשים בין מכבי כשרונות חדרה להפועל עירוני פתח תקווה.

תגובת ההתאחדות ואיגוד השופטים למעצר עוזר השופט בעקבות הסרת צו איסור הפרסום: ״חקירת המשטרה בנושא עוזר השופט בליגה א׳, שנעצר בחשד למוערבות בניסיון להטות משחקים ובניסיון להדיח שופטים אחרים, החלה ביוזמת איגוד השופטים וההתאחדות לכדורגל. השופט תיאר מצוקה קשה וזומן לפגישה עם מנכ״ל האיגוד יריב טפר, בה נבחנו דרכים שונות לסייע לו. מספר ימים לאחר מכן הגיע לאיגוד השופטים מידע כי השופט ניסה להדיח גורמים מקצועיים להטות תוצאות משחקים וליהנות ממענק כספי והנושא הועבר מידית לחקירת ויצמן-יער”.

“ב-12 בדצמבר יזמה ההתאחדות פגישה דחופה עם חוקרי ויצמן יער, בסיומה הוחלט לפעול להשלמת החקירה ולהעביר את החומר למשטרת ישראל. בהנחיית המשטרה שובץ השופט למשחקים נוספים כאשר הוא תחת מעקב ועם הסרת צו איסור הפרסום לא נותר לנו אלא להודות למשטרה על הטיפול היעיל, המהיר והנחוש. על פי המידע שיש בידי ההתאחדות מדובר בעניין נקודתי. ראוי לציין לחיוב את השופטים ועוזרי השופטים, שמיד עם הפנייה אליהם מצד אותו עוזר שופט מיהרו לעדכן את הגורמים הרלוונטיים בטיפול והוכיחו כי יושרה ואמינות היו ולעולם יהיו הערכים המובילים באיגוד”.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה