כפי שפרסמנו ב-ONE, נציגי ארגון השחקנים הגיעו הבוקר (חמישי) לאימון מכבי קריית גת ויחד עם השחקנים שקלו את הצעדים לפני הפתיחה בסכסוך עבודה. בסופה של הפגישה, הוחלט באופן סופי לשבות וזאת עם לא יועבר כל הכסף שחייבת העירייה לקבוצה. לאחר הלחץ הרב שהופעל עליה, העירייה נענתה לדרישה והתחייבה לבקרה התקציבית להעביר תשלום ראשון בגובה 400 אלף ש”ח מתוך הערבויות שהעמידה לטובת הקבוצה, השווה לשתי משכורות ובזאת הביאה לכך שהשחקנים ישחקו ביום ראשון מול הפועל כפר סבא במשחק הראשון של רבע גמר פלייאוף הליגה הלאומית.

על פי ההתחייבות, התשלום הנוסף, שמוערך בכ-500 אלף ש”ח ישולם בשתי פעימות בחודשים מאי ויוני ויועבר לשחקנים בהקדם האפשרי. רואה החשבון אודי שניג ליווה את נציגי ארגון השחקנים בפגישה ומלווה את התהליך כולו. במהלך הפגישה עם הקבוצה מקריית גת הוסבר לשחקנים על הזכויות שלהם במקרה של שביתה, שמהווה אמצעי לחץ לקבלת התשלום.

מארגון השחקנים גם ניגשו ללשכתו של ראש העיר, אך בשעות הבוקר הוא היה בחופשה. בין היתר הבחינו בשלטים במקום לקראת חגיגות יום העצמאות בשבוע הבא שמעידים כי העירייה משקיעה מאות אלפי שקלים, זאת בזמן שקיים חוב כלפי קבוצת הכדורסל הייצוגית של העיר. אבל סוף טוב הכל טוב והכסף יועבר לטובת המשך פעילות הקבוצה לפחות עד תום העונה.

יו"ר הליגה, עוגן יוחננוב, מסר לאחר הסיכום: ״אני מודה לראש העיר קריית גת, אבירם דהרי, לבקרה התקציבית ולהנהלת הקבוצה שחרף זאת שההסכם לא משלם את שכרם באופן מיידי, ממשיכים לפעול במלוא המרץ על מנת לסיים את העונה בצורה הטובה והמקצועית ביותר".

כפיר סוויסה, מנכ״ל קרית גת מסר: “טרם עודכנתי בנושא ע״י מי מגורמי העירייה. במידה וסכומים אלו יועברו לפי הסיכום, הבעיה העיקרית שתצטרך לקבל מענה מיידי היא שכרם של אנשי הצוות, ותשלום בעבור הדירות והרכבים. בכל אופן זו התקדמות ואני מקווה שעד יום ראשון נוכל לפתור את המשבר הזה לפחות באופן חלקי ולחזור להתרכז בכדורסל לקראת משחקי הפלייאוף שבפתח”. רוברט רות’בארט, קפטן קריית גת הוסיף: “במידה וכלל הצדדים יעמדו בהסכם והכסף יעבור לקופת הבקרה עד יום ראשון, נופיע לפלייאוף”.

סך הכל, החוב המדובר עמד על כ-220 אלף ש”ח לחודש לכל שחקני הקבוצה וצוות, לא כולל סכומים לשותפים, מנהל המשק, פיזיותרפיסט, לאנשי ההנהלה. הסכום שנכתב הוא לחודש אחד, כך שעל העירייה להעביר בסך הכל קרוב ל-700 אלף ש”ח, בלי קשר לעוד משכורת אחת עד תום העונה. כזכור, רועי חגאי היה זה שסיפר בפוסט זועם על ההתנהלות של העירייה כלפי המועדון ואנחנו ב-ONE חשפנו את החובות של העירייה לקבוצה והכספים שלא הועברו כולל שלוש המשכורות האחרונות. שעות ספורות לאחר הפוסט של המאמן ברשתות החברתיות, הוציא ארגון השחקנים יחד עם שחקני הקבוצה הודעה על סכסוך עבודה שייחל ב-13 באפריל.

ניר אלון (רדאד ג'בארה)ניר אלון (רדאד ג'בארה)

בנוסף, ל-ONE נודע לראשונה כי איגוד הכדורסל ביקש שלפחות קבוצת הנוער תעלה לשחק במפגש הראשון מול הקבוצה מהשרון, אך ההצעה הזו נדחתה על הסף, משום שאין כל רצון לראות את השחקנים הצעירים מתבזים. "יש חובות של שלושה חודשים לשחקנים, העירייה מתנהלת בצורה מוזרה וזה בלשון עדינה. היום זה היום, הם צריכים להתעשת ולהעביר את הכסף. השחקנים איבדו כבר את הסבלנות ואפשר להבין אותם כבר", מסר ל-ONE ניר אלון, יו"ר ארגון השחקנים.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה