בקיץ האחרון חשפנו ב-ONE את הקשיים שהיו לעיריית קריית גת בהעמדת התקציב לקבוצת הכדורסל. כעת, לאחר שלא שולמו לשחקני ואנשי הצוות של הקבוצה המשכורות של החודשים ינואר, פברואר ומרץ, המועדון הודיע היום (חמישי) על סכסוך עבודה ושביתה, זאת חרף העובדה שהוא מוביל את טבלת הליגה הלאומית בזכות שבעה ניצחונות רצופים שהושגו דווקא במהלך תקופה בה לא שולם לשחקנים שכר.

השחקנים והמאמן צפויים להתכנס בקרוב ולהחליט כיצד יש לפעול בנושא, היות ועד כה בחרו שלא לבצע צעדים מול המועדון, אך מבחינתם הגיעו מים עד נפש. שלושה מיליון שקלים הובטחו לקבוצה כדי שתוכל להתקיים, אך בפועל רק 326 אלף ש”ח הגיעו לידי הקבוצה, כך נטען, כך נודע ל-ONE.

הפוסט של רועי חגאי (פייסבוק)הפוסט של רועי חגאי (פייסבוק)

מנכ”ל המועדון, כפיר סוויסה, קיבל מכתב מהשחקנים באמצעות ארגון השחקנים וההסתדרות על סכסוך עבודה ושביתה עקב אי תשלום שכר עבודה מינואר 2018. ההודעה נשלחה למנכ״ל. משמעות ההכרזה הינה כי לשחקנים תהיה אפשרות חוקית לצאת לשביתה החל מ-13.4 זאת אם לא ישולם עד אז חוב שכרם.

הממונה הראשי על יחסי עבודה, סניף העבודה והרווחה, קיבל את המכתב מההסתדרות ובו נמסרה ההודעה על השביתה שהוכרזה על ידיה. כאשר 20 עובדי המועדון מוחים על הלנת שכרם. כאשר צוין כי היה ניסיון ליישב את הסכסוך במשא ומתן, אך הדבר לא צלח.

סוויסה הסביר בשיחה ל-ONE: ״פניתי לראש העיר כבר בקיץ כשראיתי שיש קשיים. הדגשתי שאם הם לא מתכוונים לתמוך בכדורסל אין טעם לבנות קבוצה. ביקשו ממני לצאת לדרך וכך עשיתי. בנינו קבוצה נהדרת שמובילה את הטבלה ומייצגת את העיר בצורה הכי ראויה שרק אפשר לבקש, והצלחנו עם כספים וערבויות אישיות לסחוב עד הנה. מתחילת העונה הם כל הזמן סיפרו לנו סיפורים ולא עמדו בהבטחה אחת”.

כפיר סוויסה (נעם מורנו)כפיר סוויסה (נעם מורנו)

עוד הוסיף: “השבוע שוב הבטיחו שמכנסים את המועצה אתמול כדי לאשר מקדמה בסך של חצי מיליון ש״ח, אבל רגע לפני הסעיף היה דחוף לראש העיר לפוצץ את הישיבה באמתלות סרק שונות. בשורה התחתונה, הוא השאיר 25 משפחות בלי משכורות ערב החג, כנראה כהוקרה על כך שאנחנו במקום הראשון. לא נוותר כל כך מהר על אחת ההצלחות המפוארות של העיר הזו לדורותיה”.

מעיריית קריית גת נמסר: “תודה, אך לא נתייחס בשלב זה”.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה