הוועד הפראלימפי הישראלי ועיירת ירושלים לוקחים חלק בהשקת הקמפיין של הוועד הפראלמיפי הבינלאומי: “אנחנו ה-15”. הקמפיין, ‘wethe15’, יימשך עשר שנים והוא נועד לשנות את חייהם של מיליוני אזרחים עם מוגבלות, המהווים 15% מאוכלוסיית העולם. הקמפיין מתקיים בשיתוף עם משרדי פרסום בינלאומיים מובילים, מתוך כוונה לעורר חשיפה לאנשים עם מוגבלות, ולהביא לשינוי תודעתי, חברתי וכלכלי.

הצבע הסגול נבחר להיות הצבע המסמל את המוגבלות, ולכן כחלק מן הקמפיין יוארו בסגול ביום ההשקה לפחות 115 אתרים אייקוניים  בכל רחבי העולם, כמו הקולוסאום ברומא, מפלי הניאגרה בגבול קנדה ארה"ב, מגדל השמים של אוקלנד, סקייטרי וגשר הקשת של טוקיו, ג'ט ד'אאו של ז'נבה, מגדל אוסטנקינו במוסקבה, וגם גשר המיתרים בירושלים, לאחר שעיריית ירושלים נענתה לבקשת הוועד הפראלימפי הישראלי.

הקמפיין העולמי, בו משתתפים ארגונים בינלאומיים רבים מעולמות הספורט, זכויות אדם, מדיניות, עסקים ואמנויות ובידור, הושק לקראת המשחקים הפראלימפיים בטוקיו שייפתחו ב-24.8. ביטוי לקמפיין יהיה בטקס הפתיחה ובטקס הסיום. בינתיים, צפו בחברי המשלחת הפראלימפית עושים קבלת שבת בכפר:

קבלת שבת של המשלחת הפראלימפית בכפר

יו"ר הוועד הפראלימפי, ד"ר שורי דקל אמר: "אנחנו גאים להיות חלק מהקמפיין העולמי ונרגשים מאוד לקראת פתיחת המשחקים. הנבחרת שלנו מונה 33 ספורטאים, ביניהם 18 נשים ו-15 גברים. אנחנו מקווים שנשמע את התקווה ונראה את דגל ישראל מתנופף בטוקיו”.

גשר המיתרים (אמיר בילו)גשר המיתרים (אמיר בילו)

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, אמר: "עיריית ירושלים נרגשת לקחת חלק בפרויקט הנפלא הזה, אשר נועד להעלות למודעות הציבורית את הישגיהם ויכולותיהם של הספורטאים בעלי המוגבלויות, שפעם אחר פעם מביאים הרבה כבוד וגאווה למדינה במסגרת התחרויות הפראולימפיות. ירושלים בירת ישראל שמה את צרכי בעלי המוגבלויות בראש סדר היום העירוני ותמיד נהיה פה כדי לסייע להם ולהקל עליהם ככל הניתן בשגרת חייהם".

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה