לפני מספר חודשים, באוגוסט האחרון, נשבר שיא במכירת רכבים פומבית כאשר Ferrari Enzo נמכרה תמורת 3.8 מיליון דולר. לכאורה מדובר במחיר מפלצתי עבור רכב אשר עלה במקור 650 אלף דולר אבל אם בוחנים את הנתונים לעומק, התמונה משתנה לחלוטין.

מדובר ברכב אשר יוצרו ממנו 399 יחידות בלבד, כאשר הרכב הספציפי שנמכר היה בצבע אדום ייחודי שאפיין את קבוצת פרארי בפורמולה 1 באותם שנים. תוסיפו לכך את העובדה שמד הקילומטרים עמד על 500 ק”מ בלבד ותבינו שלשלם פחות מפי 6 מהערך המקורי זה כבר לא כל כך נורא.

ולמה נדרשת כל ההקדמה הזו אודות ה-Ferrari Enzo היפייפיה? משום שבמכירה פומבית שאירעה לפני כשבוע בבריטניה נסגרה עסקה שהיא לא פחות ממטורפת – מה אם נגיד לכם שאפשר גם לשלם בערך פי 500 מערך השווי המקורי של מכונית אספנות?

מדובר ברכב הקרוי Peel P50, רכב אשר נמכר בתחילת שנות ה-60 של המאה הקודמת תמורת כ-200 ליש”ט. לפני מספר כמה ימים הרכב נמכר תמורת 132 אלף אירו (יותר מפי 500 כאמור), אבל מה שמפתיע הוא לא המחיר יוצא הדופן, אלא העבודה שמדובר ברכב הקטן ביותר בעולם.

מדובר במותג בריטי תלת גלגלי עם מושב יחיד באורך של 1.37 מטרים בלבד. הרכב מתאפיין במנוע 50 סמ”ק עם 4.5 כוחות סוס, והוא שוקל 59 ק”ג בלבד. מיותר לציין שאם היינו קוראים את הנתונים מבלי לדעת שמדובר ברכב האמור היינו בטוחים שמדובר בקטנוע…

ואם כבר דיברנו על קטנוע, כולם יודעים שלקטנועים אין הילוך אחורי, ולא תופתעו לגלות שגם ב-Peel 50 המצב אינו שונה. הרכב מצויד במערכת הילוכים של 3 מהירויות שונות, ובמידה והנהג נדרש לנסוע לאחור הוא נאלץ לרדת מהרכב ולמשוך אותו בידית מיוחדת.

מהירות השיא של הרכב הצנוע מגיעה עד ל-60 קמ”ש, מה שאומר שאם הייתם מייבאים אותו לארץ הייתם יכולים לנסוע עמו בכבישים מהירים המוגבלים לרכבים אשר מהירות המינימום שלהם היא 55 קמ”ש בלבד (דוגמת נתיבי איילון, לא שזה רלוונטי למישהו).

132 אלף אירו בשביל זה (אינסטגרם)132 אלף אירו בשביל זה (אינסטגרם)

בכל הקשור לחוויית הנהיגה של הנהג, כאן אין לנו ממש מילים טובות. מדובר ברכב כל כך מינימלי, שכן הנהג אפילו לא זכאי ליהנות בו ממד מהירות – מה שחלקכם אולי יגדירו זאת כיתרון (ה-Waze גם ככה מראה את המהירות היום, למה להיות קטנוניים?).

ואי אפשר לסיים ללא כמה טיעונים לטובת ההגנה – הרכב ספציפי שנמכר תמורת אותו סכום מפלצתי הוא לא רק אחד מתוך 47 יחידות בלבד שיוצרו, אלא גם הראשון שיוצר אי פעם, וכמו שכבר קראתם פה בעבר, על הרכב הראשון בסדרה משלמים, ולא מעט…

אם כן, אפשר מחד לטעון כי מדובר בסכום לא פרופורציונלי עבור רכב אספנות, אך מאידך חשוב לזכור שקיימת אפשרות שאותו אספן ירצה למכור את הרכב ולהפיק בהקשרו רווח נאה – אולי אף מוכפל בכמה מונים. אם טירוף המחירים יימשך, לא נופתע בכלל אם הוא יחליט לעשות כן.

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה!

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה