גם אם אתם משייכים את עצמכם לקבוצת אוהבי הרכבים בישראל ספק רב אם שמעתם על החברה האיטלקית Pininfarina שנוסדה לפני 91 שנה ע”י המעצב בטיסטה פארינה (עוד נחזור לשם הזה בהמשך).
מה שהתחיל כחברה קטנה לעיצוב מכוניות הפך עם השנים לחברת עיצוב הרכב ובניית מכוניות הקונספט מהידועות ביותר בעולם, כאשר בין השותפות שלה ניתן למצוא את: מזראטי, קדילאק, פרארי, פיאט, אלפא רומיאו ועוד רבות אחרות.
מסתבר שלפני מספר חודשים ערכה החברה נסיעת מבחן לרכב אשר מוגדר כ”רכב החזק ביותר באיטליה”. מדובר ב-Pininfarina Battista (אמרנו לכם שנחזור לשם הזה) – רכב ספורט חשמלי המייצר כמעט 2000 כ”ס, מאיץ מ-0 ל-100 קמ”ש בפחות מ-2 שניות ומגיע למהירות שיא של 350 קמ”ש. הרכבים הראשונים מסדרה זו מתוכננים להימסר עוד השנה, אך זוהי לא המילה האחרונה של חברת הפאר האיטלקית.
אז מה כן נחשב למילה האחרונה של החברה? אתם מוזמנים להכיר את ה-Teorema, מכונית הקונספט הראשונה של יצרנית הרכב האיטלקית שפותחה כולה במציאות מדומה. מכונית הקונספט העתידנית שאורכה 5.40 מטרים וגובה 1.40 מטרים תוכננה כך שהחלל הפנימי שלה יהיה מרווח ככל הניתן – מה שייאפשר חוויית נהיגה מושלמת לכלל הנוסעים.
אנשי החברה מגדירים את אותו חלל כ”חדר אורחים” או כ“סלון”, אשר הכניסה אליו איננה מתבצעת דרך דלתות הצד המוכרות לכם ממרבית הרכבים. כפי שניתן לראות בווידאו, הכניסה לרכב החדשני מתבצעת מהחלק האחורי של הרכב, כאשר הגג נמשך כלפי מעלה וקדימה.
אם זה לא מספיק מגניב, שימו לב לפיצ’ר הבא: בדומה לפרוזדור המעבר המטוסים, גם ב-Teorema מופעלות נורות רצפה כדי להנחות את הנוסעים בדרך למושביהם. פריסת המושבים הבסיסית הינה 2+2+1 אשר מסוגלים גם להתקפל ולהפוך לספסל או לעריסה.
במצב נהיגה רגיל, מושב הנהג יהיה כמובן מקדימה, ובמצב נהיגה אוטונומי הנהג יכול להצטרף לנעשה בחלל הפנימי יחד עם חבריו או משפחתו היכולים להזיז את המושבים כרצונם על פי אופי פעולתם.
בכל הקשור לסביבת הנהג במצב נהיגה “אנושי” נמצאת אולי הבשורה הגדולה ביותר. המידע המסופק לנהג מתבצע בטכנולוגיית של מציאות רבודה אשר באמצעותה הוא יכול לראות מעבר לשמשות ולחלונות פרטי מידע הכוללים בין היתר ניווט, מצב התנועה ואלמנטים מסוכנים בדרך. לעומתו, חבריו לנסיעה יכולים לקבל מידע על הסביבה, האטרקציות והנוף באמצעות טכנולוגיה של מציאות מדומה.
מנהל הקריאייטיב הראשי של Pininfarina, קווין רייס, התייחס לכלל היכולות של הרכב החדשני: “אנו רוצים להחזיר לאנשים את תענוג הנסיעה ברכב ולהפוך את הנסיעה לחווייה מדהימה וחדשה, מבלי לחוות את התסכולים ואי הנוחות של חוויית הנסיעה המוכרת לנו היום”.
וכעת לבשורות הפחות טובות: מסתבר כי בניגוד ל-Battista, ה-Teorema לא תיכנס לייצור מכיוון שמדובר במחקר עיצוב וירטואלי בלבד, אשר מציג את האפשרויות של טכנולוגיה אוטונומית עתידית. עם זאת, טכנולוגיית המציאות הרבודה "תהיה זמינה לנוסעים בעתיד", מה שמרמז שכנראה וניתקל בה במכוניות אשר ייכנסו לייצור בעתיד.
הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר.
רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה!