אם צפיתם באינטר או בוולנסיה משחקות לאחרונה, ודאי שמתם לב לחסות הלא ברורה בחזית חולצת השחקנים. נותנת החסות היא חברת socios, שמשווקת מטבעות וירטואליים (קריפטו) לאוהדים. בשמונת החודשים האחרונים חתמה החברה על הסכמים עם מעל 48 קבוצות, בהן אינטר, ולנסיה, פאריס סן ז'רמן, יובנטוס, ארסנל ומילאן.

הרעיון מאחורי המטבע הוא לחבר את האוהד לקבוצה מזווית ניהולית, וכל אוהד שרוכש מטבע בסכום של שני אירו בלבד, יקבל בתמורה קול להצבעה במשאלים שייזום המועדון על נושאים החל מעיצוב החולצות ואוטובוס הקבוצה, עד לאיזה שיר יושמע באצטדיון לאחר הבקעת שער. מטרת המטבע, ע"פ מנכל socios אלכסנדר דרייפוס, היא לחבר את "99% האוהדים שאינם באים למגרש אל הקבוצה", ובעצם פונה באופן ישיר לשוק הבינלאומי.

לאוטרו מרטינס (רויטרס)לאוטרו מרטינס (רויטרס)

ומה הקבוצה מרוויחה? בכל מטבע ניתן לסחור. מה שאומר שחוץ מהרכישה הראשונית, הוא ימשיך להיסחר בשוק בין האוהדים. על כל עסקת רכישה, הרווח הולך לחלוקת 50/50 בין המועדון ל-socios, מה שיבטיח הכפלה ואף שילוש ברווחים בתוך מספר שנים.

באינטר לדוגמה, מכרו בתוך מספר ימים את כל מיליון המטבעות שהוקצו, מה שייצר למועדון הכנסה נוספת, אמנם משנית כרגע, אך כזו שבעתיד תניב רווח נאה למועדון. בעקבות ה"עסקה" שנרקמה בין הקבוצה לאוהדים. בזה אחר זה חתמו מועדוני הפאר של אירופה על הסכמים עם החברה, כשנכון לעכשיו כאמור, ולנסיה ואינטר הם המועדונים הגדולים ביותר שגם מפרסמים את החברה כנותנת החסות על המדים.

חדש! לחצו לכל הטבלאות והתוצאות מליגות הנוער והנערים בישראל