כל מי שמכיר מעט את זלאטן איברהימוביץ’ יודע שהיתה לו ילדות לא פשוטה. לצד הקושי שחווה בתור ילד להורים מהגרים, הוא תיאר באוטוביוגרפיה שלו בית עני ואף הוסיף לא פעם סיפורים אודות הילדים העשירים שהגיעו לאימונים ברכבים מפוארים (אבל כמובן לא הגיעו לאן שהוא הגיע...).

ייתכן שעל רקע כל הקשיים בגיל ההתבגרות זלאטן פיתח יחס מיוחד לכסף. עד גיל 40 הוא כבר הספיק לצבור הון מוערך של 200 מיליון דולר, ו-ודאי שלא תפתיע אתכם האמירה הבאה של מלך הציטוטים בספורט: “הכסף לא חשוב, אבל הרבה כסף זה מאוד חשוב”.

ואם כסף לא חסר, אז בדומה לשאר חבריו מהטופ של הכדורגל העולמי, גם לזלאטן יש אוסף נוצץ של רכבים, וזה הזמן לעבור לחלק מהרשימה המכובדת של חלוצה של מילאן, ותאמינו לנו שהיא בהחלט מכובדת.

צפו באוסף הרכבים של זלאטן:

זה הרכב הכי יקר באוסף של זלאטן

נתחיל מזה שלמרות שאיברה הוא שוודי והיו לו לא מעט חיבורים למותג המקומי VOLVO, האחרון מאוד מתחבר דווקא למותג האיטלקי פרארי.

ביום הולדתו האחרון הוא המשיך במסורת של קניית רכבים לעצמו ופינק את עצמו ב-Ferrari Sf90 Stradale חדשה, כולל פוסט ברשתות החברתיות אליו צורף הכיתוב “מזל טוב זלאטן”.

מדובר בפרארי חשמלית בשווי של מעל 400 אלף פאונד, אשר מגיעה למהירות שיא של 340 קמ”ש ומ-0 ל-100 קמ”ש ב-2.4 שניות בלבד (זהו נתון יוצא דופן, אפילו במכוניות ספורט).

אגב חגיגות יום הולדת, ביום הולדתו ה-39 זלאטן רכש את ה-Porsche 911 Targa 4S Heritage בכ-200 אלף פאונדאשר מגיעה למהירות שיא של 304 קמ”ש ועם תאוצה מ-0 ל-100 ב-3.6 שניות בלבד.

למרות העלות המטורפת זה כמובן איננו הרכב היקר ביותר באוסף של זלאטן. הרכב היקר ביותר של “האריה” גם שייך גם הוא למותג העל האיטלקי בדמותו של ferrari sp2 monza בשווי עומד על 1.4 מיליון פאונד. ייתכן ותופתעו לגלות שרק 499 אנשים בעולם מחזיקים ברכב המטורף הזה, אשר מאיץ מ-0 ל-100 קמ”ש ב-2.9 שניות ומעוצב כמו טיל בליסטי.

הפנומן השבדי מחזיק בשני רכבים נוספים של פרארי בדמותם של ה-ferarri spider, שהיה בעבר רכב נפוץ מאוד אצל הכדורגלנים (בשווי של כ-120 אלף פאונד), וכן ב-ferrari enzo הנדיר ממנו יוצרו 400 יחידות בלבד, שהוא כמעט ואינו נצפה עמו. מדובר ברכב אשר פותח ב-2002 עם טכנולוגיה של מכוניות פורמולה 1, ובשוק האספנות הוא מוערך ביותר ממיליון פאונד (מאיץ מ-0 ל-100 ב-3.2 שניות).

אבל, עם כל הכבוד למכוניות הספורט, יש גם חסרונות לכדורגלנים גבוהים כמו זלאטן – הישיבה היא נמוכה וההתעסקות עם הקלאץ’ איננה מתאימה לשריר הירך האחורי של כדורגלנים עם רגליים ארוכות. 

Ferrari Monza SP2 (מתוך האתר הרשמי)Ferrari Monza SP2 (מתוך האתר הרשמי)

חלקכם אולי זוכרים כי בזמנו ראיין גיגס, שאימן את נבחרת וויילס, ביקש מגראת’ בייל לנהוג בג'יפ RANGE ROVER ולוותר על נהיגה האופנתית במכוניות ספורט יוקרתיות. זלאטן לעומתו לא צריך שיגידו לו דבר, והוא נוהג לאימונים  בג'יפ של חברת למבוגרני בדמותו של ה-Lamborghini Urus בשווי 160 אלף פאונד. אגב, זה הפך לג'יפ החביב על הכדורגלנים מהטופ העולמי, כולל אחד מחביבי המדור – כריסטיאנו רונאלדו.

ולא רק פרארי ולמבורגיני. ב-2014 זלאטן רכש את ה-porsche spyder ב-700 אלף פאונד – רכב אשר יוצרו ממנו 918 יחידות בלבד. שלוש שנים קודם לכן, כשהיה שחקן צעיר יותר באיטליה, השבדי בדק גם את המותג המקומי מזראטי (מותג שנוסד ב-1914) כאשר רכש את ה-maserati granturismo ב-92 אלף פאונד.

זוכרים שהזכרנו את הקשר של זלאטן למותג וולוו מארץ מולדתו? אז גם נסיים אותו. לפני חמש שנים, את שיחק במדיה של מנצ’סטר יונייטד, זלאטן נהג ב-Volvo XC90 בכ-35 אלף פאונד שרחוק מלהיות הרכב ביקר ביותר שלו, אבל נראה אחרת לגמרי שזלאטן נוהג בתוכו. כי אין על זלאטן ואין זכות קיום בלי זלאטן.

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה!