ליאו מסי אמנם לא ממש הצליח להשתלב, בוודאי לא במונחים שלו, עד כה בפאריס סן ז’רמן על כר הדשא. השחקן שכבש שישה שערים ובישל חמישה ב-16 משחקים לא יהיה בסגל של הקבוצה למשחק הקרוב ואף עלו דיווחים על לחץ מצד קרוביו לחזור לברצלונה – אולם דבר אחד בטוח: הרווחים העצומים של הקבוצה מעיר האורות מאז שהגיע הפרעוש באוגוסט האחרון.

פ.ס.ז’ למעשה כבר טעמה מהפירות של הגעת מסי לבירת צרפת. שכר של 40 מיליון אירו לעונה עשוי להיות “כסף קטן” לעומת הרווחים שעוד יגיעו מנגד. בצרפת ניסו לנתח את חמשת החודשים הראשונים של הארגנטינאי בפן הזה. מארק ארמסטרונג, מנהל החסויות של פאריס מאז 2018, שפך מעט אור על הנושא הזה ואמר: “בשנת 2021 ראינו גידול משמעותי מאוד בהכנסות שלנו, למעלה מעשרה אחוזים יותר מאשר 2020. הצמיחה היא אדירה בכל הקשור לשיתופי פעולה וכניסה של נותני חסות חדשים למועדון”. ההכנסות של פאריס ב-2020 הגיעו לסביבות 230 מיליון אירו.

ליאו מסי. הביא חסויות (רויטרס)ליאו מסי. הביא חסויות (רויטרס)

בצרפת הדגישו: “קצת יותר מ-1.4 מיליארד אירו הוצאו על העברות מאז הגיעו הקטארים, כשהבעלים מסתמכים פחות ופחות על זכויות שידור ויותר בהכנסות מסחריות ולכן האפקט של נותני החסות משמעותי מאוד ומייצר רווחים כלכליים עצומים”. 

לא פחות משמונה נותני חסות נכנסו מאז שמסי חתם בקבוצה: המותג האופנתי ‘דיור’, חברת קוקה קולה וגם חסויות מעולם הרכב, הקריפטו, המשלוחים ומשקאות נוספים חברו למועדון על מנת לקחת חלק בצמיחה הכלכלית שלו. “אלו חסויות שנותנות מיליוני אירו לקופה, אבל זה לא רק זה, אלא נותני החסות שכבר היו עם פאריס ויישארו בעקבות כך לשנים קדימה”, סיפר ונסנט שאודל, מומחה לשיווק ספורט. הוא כמובן מדבר בעיקר על חברת נייקי שתלביש את פאריס לפחות עד 2032 לפי החוזה החדש (בתמורה ל-75 מיליון אירו בשנה).

לפי החישובים, פאריס צברה 15 מיליון עוקבים חדשים ברשתות החברתיות מאז הגעתו של מסי. כמו כן, למעלה ממיליון חולצות רשמיות של המועדון נמכרו לאורך שנת 2021 ועל פי ההערכות, מכירת החולצות עלתה בסביבות 40 אחוזים מאז מסי הגיע, כשכמובן בחודשים האלו הרוב המוחלט של האוהדים מעדיף את חולצתו. יש לציין כי בכל הקשור למכירת חולצות, רוב הסכום מגיע ליצרנית (נייקי במקרה הזה) ובערך 20 אחוזים לפאריס עצמה.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה