שער הניצחון המדהים של פדרי מול סביליה אמש (ראשון) לא היה רק השער שהכריע את המשחק והעלה את ברצלונה למקום השני על חשבון יריבתה. הוא גם היה השער שקבע: “חברים, יכול להיות שמסי החדש כבר כאן”, כאשר גם שפת הגוף בדרך לשער, וגם הקריאות “פפפפפפפפפדרי”, חיזקו את הנבואה. 

כמובן שיש לכתוב זאת בזהירות רבה. פדרי הוא בוודאי לא אחד שייתן את המספרים של מסי (בייחוד לא בכיבושים), שכן השער הזה היה השער השני שלו בלבד העונה, כאשר לכך מצטרף בישול בודד. אז נכון, הוא החמיץ יותר מחצי עונה עקב פציעה בשריר הירך האחורי, אבל ברור ששיאים של מסי ורונאלדו לא נראה כאן.

את כל האמור עד כה צריך לקחת בחשבון תוך כדי ידיעה שמדובר בילד בן 19. למרות שהוותק שלו בבוגרים הוא בלשון המעטה מינימלי, הוא ניצב במקום השני בדירוג השחקן הצעיר ביותר שהגיע ל-50 משחקים במדי ברצלונה, ולמרות כל הכוכבים סביבו, פעמים רבות נראה כי הוא השחקן הלגיטימי ביותר הרכב.

הדבר בא לידי ביטוי בזכייתו של פדרי בגולדן בוי, פרס המוענק מדי שנה על ידי עיתון "טוטוספורט" האיטלקי לשחקן האירופי הטוב ביותר מתחת לגיל 21. הקשר היה הפייבוריט לזכות בפרס והוא גבר, בין היתר, על אריק גארסיה, אקס בארסה, אילאייש מוריבה, אדוארדו קמאבינגה ואחרים.

האחרון זכה בפרס אחרי עונת בכורה מרשימה בבארסה, בה ערך 52 הופעות במדי הבלאוגראנה בכל המסגרות, בהן כבש ארבעה שערים ובישל עוד שישה, וכיכב גם בנבחרת ספרד.

בנוסף, הוא נכלל בנבחרת פריצת העונה של ליגת האלופות, נבחר לשחקן הצעיר של היורו, נכנס להרכב הטורניר, זכה עם בארסה בגביע המלך ואף במדליית כסף במשחקים האולימפיים בטוקיו.

ומדוע נדרשת כל ההקדמה הזאת? כדי להבין שהפוטנציאל האדיר הזה טומן בחובו כסף, ולא מעט כסף. ערכו של פדרי באתר טרנספרמרקט בסוף 2021 עומד על 80 מיליון אירו (עכשיו זה בטח מתקרב ל-100 מיליון) אבל זה “כסף כיס” בהתייחס לכך שסעיף השחרור בחוזה שלו עד 2026 עומד על לא פחות ממיליארד אירו.

כל המזומנים הללו עדיין לא עומדים לרשותו של פדרי, שכן הונו האישי של פדרי עומד כעת על כ-10 מיליון אירו עם משכורת צנועה של 2 מיליון אירו לעונה. זה אמנם לא מספיק לצי רכבים מרשים, אבל מי צריך להוציא כסף מיותר כאשר לברצלונה יש נותנת חסות בתחום הרכב בדמותה של קופרה.

למי שלא מכיר, מדובר בחברה אשר מייצרת את רכבי הספורט של סיאט, אשר גם המטה וגם פס הייצור שלה ממוקמים בקטלוניה. מ-1985 ועד ל-2018 שמה של החברה היה סיאט ספורט, אך כעת מדובר במותג עצמאי אשר שייך גם הוא כמובן לחברת האם פולקסווגן.

לפני שלוש שנים בדיוק, הציגה קופרה את הדגם העצמאי הראשון שלה כמות נפרד, הקופרה פורמנטור (קרוסאובר קופה) המתאפיין בהנעה היברידית נטענת. במקרה או שלא, זה גם הרכב אותו בחר פדרי כאשר רכבי קופרה חולקו לשחקני הקבוצה.

מדובר ברכב עם 310 כוחות סוס, אשר מגיע למהירות מקסימלית של 250 קמ”ש, ומאיץ מ-0 ל-100 קמ”ש ב-4.9 שניות. ספק אם רמת הבטיחות הגבוהה שלו עניינה את הכוכב הצעיר של בארסה (הוא נוהג ברכב בעצמו, בניגוד לאמבפה שאין לו רישיון), אך ודאי שהוא לא יכול היה להתעלם מהעיצוב הספורטיבי המרשים שלא אופיייני בדרך כלל לרכבים מסוג זה.

ואם אתם שואלים מה מחיר התענוג מדובר בעלות של בין 30 אלף אירו ל-60 אלף אירו, כאשר רכבו האישי של פדרי מתקרב כנראה לרף העליון, שכן מדובר ברכב משודרג ומותאם אישית לדרישותיו של השחקן. מעניין אם גם הוא יתפתה להוסיף עוד ועוד רכבים בדרך לעוד אוסף מוטורי של כדורגלן מצליח... ימים יגידו.

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה!

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה