הונדה PCX הוא קטנוע עירוני במחיר נגיש. מצוין לחיי היום - יום בכרך הסבוך. הכלי מוצע במחיר נגיש, זה לא אומר שהוא מרגיש ככה. בהונדה כמו בהונדה, האיכות, הגימור והתחושות הן ברמה הגבוהה ביותר למרות תג המחיר הצנוע.

ה-PCX הוצג ב-2010 והוא אחד מאבני היסוד של הליין-אפ בהונדה. זה קטנוע קל מאוד לשימוש, בעל אמינות מופלגת שכל אחד יכול לתפעל בצורה קלה ופשוטה. לא פלא שהונדה מכרה כ-150,000 יחידות ממנו לאורך השנים, כל אחת מהן מציעה את אותן יתרונות מסורתיים של החברה.    

לדוגמה, ה-PCX כבר בהצגתו כללה מערכת עצור וסע. מערכת כזו המגיעה מעולם הרכב ונדירה מאוד בתחום הדו-גלגלי, מדוממת את המנוע בעת עצירה על מנת לחסוך בצריכת הדלק. ברגע שרוצים להמשיך בנסיעה, מספיקה משיכה קלה במצערת וה-PCX מניע את עצמו ומתחיל לנסוע.

השנה מקבל ה-PCX שורת עדכונים השומרת אותו בחזית קטנועי ה-125 בקלות. מעבר לעיצוב הרענן אפשר למצוא כאן עידונים משמעותיים נוספים. תאורת ה-LED לדוגמה, תא המטען מתחת למושב גדל ועוד. המושב עוצב מחדש אבל גובהו עדיין מאפשר תפעול נוח לכל אחד, בכל גובה. תא מטען הקדמי קיבל מטען מסוג USB-C להטענה קלה של הטלפון הסלולרי ועוד.  אזור לוח השעונים של ה-PCX היה מיוחד תמיד, עם כידון הכרום החשוף והגימור יוצא הדופן. כעת אפשר לציין גם תפעול ללא מפתח, לוח השעונים שעוצב מחדש בטכנולוגית LCD ואת עיצוב סביבת הרוחב שהפך הרמוני ונעים אפילו יותר.

המכירות מדברות בעד עצמן (באדיבות היבואן)המכירות מדברות בעד עצמן (באדיבות היבואן)

שינויים משמעותיים אפילו יותר מסתתרים מתחת לעיצוב המעודכן. בתור יצרנית המנועים הגדולה בעולם, שחלקם הם מנועים קטנים המניעים גנרטורים וחלק מהם מתחרים על מסלול הפורמולה 1 והמוטו-GP, הונדה מתייחסת ברצינות תהומית גם למנוע הקטן שיש בקטנוע העירוני הזה. בכדי לקבל מושג על גודל ההשקעה, אפשר לספר שהמנוע ב-PCX השנה הוא מנוע חדש לחלוטין מזה שבדגם המוחלף. הוא עומד בתקן יורו 5 המחמיר כמובן ומשתמש בין השאר במהלך בוכנה קצר יותר בכדי להפחית את החיכוך ולפנות שטח מקום גדול יותר לארבעת השסתומים שלו. כמובן שכל זה מנוהל על ידי מחשב הניהול של הונדה המפקח על ההצתה וההזנה של התערובת המגיע ממזרק גדול יותר מבעבר. יש כאן אינספור דוגמאות לטכנולוגיה ותחכום ואחת מהן ניתן למצוא במעברי השמן במנוע שעוצבו בהשראת ה-CRF 450 R החדש. 

התחכום הזה מאפשר גם הוספה של מערכת בקרת משיכה, במילים אחרות, ה-PCX מרגיש מתי הגלגל האחורי מחליק תחת כוח על משטח ללא אחיזה, מפחית את העוצמה הנשלחת לגלגל ומונע החלקה. השלדה חדשה לחלוטין במטרה להציג עוד יותר עמידות ויכולת טובה יותר על הכביש. שני בולמי הזעזועים מאחור גדולים ועבים יותר ומציעים נוחות משופרת. גם שינוי במידות הגלגלים, ל-PCX החדש צמיגים עבים יותר ולמרות כל השינויים האלו, משקל הכלי עומד על 130 ק"ג זעומים. שינויים אלו לוקחים קטנוע מצוין כמו ה-PCX הקודמים והופכים אותו לפשוט מעולה.  

הגימור יוצא דופן, אבל גם הטכנולוגיה תמיד בפרונט (באדיבות היבואן)הגימור יוצא דופן, אבל גם הטכנולוגיה תמיד בפרונט (באדיבות היבואן)

זה מתחיל מלהתקרב אליו מבלי להוציא את המפתח מכיס אבל כבר אפשר להניע אותו. הכלי מרגיש את הרוכב מתקרב אליו ונדרך. זה אומר שכבר אפשר לפתוח את המושב, או פתח התדלוק ללא התעסקות מיותרת. תא המטען הגדול מתחת למושב מכיל קסדה מלאה בקלות ועוד תיק או חפצים אחרים. גם תא המטען הקדמי עמוק מאוד ומכיל הרבה יותר ממכשיר טלפון. כבר בשלב הזה של התפעול כל מתג, כל פתיחה, כל נגיעה משדרת איכות, ביטחון ורמה גבוהה מאוד. 

לחיצה על כפתור המטען והכלי הזה מתעורר בחרישיות. המנוע וכל מכלולי ההנעה עובדים בצורה מאוד חלקה ומדויקת ודורשים מעט מאוד תשומת לב. הביצועים טובים מאוד ותוך שניות אפשר לראות יותר מ-100 קמ"ש על השעון. הדרך לשם חלקה, שקטה ונעימה. עוצרים ברמזור וה-PCX נכבה בחלקות. מסובבים גז והוא מונע מחדש במידיות מבלי להרגיש. פעולת המתנע כל-כך יעילה, מהירה שקטה שקשה להבין מה קורה פה.

לא משנה אם אתם ותיקים או שרק התחלתם לרכוב (באדיבות היבואן)לא משנה אם אתם ותיקים או שרק התחלתם לרכוב (באדיבות היבואן)

את כל אלו משלימה התנהגות בוגרת מאוד של הכלי הקטן. מצד אחד, יש כאן היגוי מהיר, תזזיתי, עם זווית צידוד מעולה. כל אלו מאפשרים לו לפרק גם את הפקק העיקש ביותר. מצד שני, השלדה והבולמים החדשים מעניקים יציבות וראש שקט במהירויות גבוהות יותר. כל פרט בקטנוע הזה מרגיש מוקפד ומדויק. מערכת הבלימה המשולבת והמשובחת עוצרת את הקטנוע בצורה יעילה ומהירה מאוד. מהצד השני, יש כאן בקרת משיכה השומרת על הרוכב עם פתיחת גז לא זהירה, על רצפת תחנת דלק רטובה. ה-PCX של הונדה עוטף את הרוכב המתחיל או המיומן באותה הרגשה של איכות, בטיחות, טכנולוגיה וביצועים זמינים. 

לצד החיים הקלילים עליו ביום-יום, צריך לזכור כאן פרט נוסף. כל תחושת האיכות הזו, מגיעה ממקום ברור מאוד. אם מסתכלים על ניתוב הכבלים, אבטוח החוטים, חיבור הפלסטיקה, ההתאמות הקטנות והמחשבה הגדולה מאחורי כל חלק קטן, מבינים את ההבדל בין הונדה לבין כל יצרנית אחרת בעולם.

אין כאן סתם אזיקון או חוט המוחזק בתפס אחד, כל דבר כאן מנותב כמו שצריך, מאובטח עם מספר נקודות לאורכו, יושב היטב ומשדר חוסן. היכולת הזו של הונדה נותנת גם לכלי הזה שם של אמינות מוחלטת לאורך זמן וראש שקט לכל הרוכשים.

חברו את כל אלו לצריכת דלק של 46 ק"מ לליטר וקיבלתם חבילה שאי-אפשר להתווכח אתה. זהו בלי ספק קטנוע ה-125 המרשים ביותר שקיים היום וגם מוכיח שהונדה גדולה, גם בכלים קטנים. המחיר כולל מע”מ וכולל אגרת רישוי לשנה הראשונה: 19,794 ש”ח.

לפרטים נוספים באתר היבואן לחצו כאן

תוכן ממומן בשיתוף הונדה