בהתחלה הכל נראה היה ורוד. פרנקי דה יונג הגיע לברצלונה אחרי עונה יוצאת מן הכלל באייאקס שכללה אליפות אחרי 4 שנים והגעה לחצי גמר האלופות, כאשר בפן האישי הוא אף נבחר לקשר העונה של שלב הבתים ואפילו שמו של יוהאן קרויף האגדי אוזכר בהקשרו.

הקשר הגיע לבירת קטאלוניה ב-2019 תמורת 75 מיליון אירו (ההעברה השניה הכי יקרה בהיסטוריה של שחקן הולנדי אחרי העברתו של וירג’יל ואן דייק לליברפול) ונראה היה ששוב שחקן הולנדי מוכשר הולך לתת את הטון בקבוצת הפאר שהכי מזוהה עם הפילוסופיה ההולנדית של הכדורגל.

דה יונג. עונת שיא באייאקס (רויטרס)דה יונג. עונת שיא באייאקס (רויטרס)

אך חלומות לחוד ומציאות לחוד. עונתו הראשונה של דה יונג לא היתה סוגה בשושנים (2 שערים ו-4 בישולים בלבד בכל המסגרות), ולא נראה היה שהגוף קלט את השתל בצורה נקיה. ברצלונה סיימה את העונה ללא אף תואר אחרי עשור שבו דאבל הפך למובן מאליו, וכמו תמיד בכדורגל, שאלות החלו לצוץ לגבי השתלבותו של הקשר המוכשר.

העונה כבר מדובר בסיפור שונה לחלוטין. דה יונג מתגלה כקשר ה-50:50 הקלאסי עבור הקטאלונים, כשהוא רושם לעצמו העונה כבר 8 שערים ועוד 7 שערים בכל המסגרות, ומציג בפני אוהדי הכדורגל את יכולת ההצטרפות שלו לרחבה שעושה פלאים עבור קבוצתו – יש שיאמרו אף שהוא הקשר שעושה זאת היום הכי טוב באירופה. 

כזכור, רק לפני כשבועיים במסגרת גמר גביע המלך הוא כבש והוסיף שני בישולים בניצחון המרשים 0:4 מול בילבאו, והאוהדים שזוכרים את התקופות ההולנדיות של ברצלונה כבר מצאו עצמם מחייכים לנוכח הנוסטלגיה המתבקשת.

דה יונג. כך רוצים לראות אותו בברצלונה (רויטרס)דה יונג. כך רוצים לראות אותו בברצלונה (רויטרס)

ומה לגבי הפן פיננסי? כאן אתם ודאי לא צריכים לדאוג לדה יונג, אשר משתכר כ-15 מיליון אירו בעונה בברצלונה, מה שמציב אותו יחד עם אנטואן גריזמן כשני ברשימה רק למסי. כאשר שוויו בשוק עומד על 80 מיליון אירו וסעיף השחרור עומד על 400 מיליון אירו, כנראה שזה גם לא הולך להשתנות בעתיד הקרוב…

בדומה לשאר חבריו הכדורגלנים (כולל מסי וגריזמן להם הוא בישל באותו גמר גביע שצויין קודם לכן), גם דה יונג לא טומן ידו בצלחת בכל הקשור לרכישת רכבים נוצצים, כאשר אחד היותר מזוהים עמו הוא ה-Porsche Macan S.

מדובר ברכב SUV יוקרתי של היצרנית הגרמנית (שאגב עוד עשר שנים תחגוג מאה שנים להיווסדה) עם מנוע טורבו V6 3.0 ליטרים המייצר 354 כוחות סוס. מחירו של רכב חדש מדגם זה באירופה עומד על החל מ-60 אלף אירו, והוא הרכב השני של דה יונג מתוצרת גרמניה, שכן ברשותו גם מרצדס-בנץ.

Porsche Macan S (מתוך האתר הרשמי)Porsche Macan S (מתוך האתר הרשמי)

בניגוד לרכבים אותם רוכשים הכדורגלנים כדי להעלות לרשתות החברתיות או כדי להעשיר את צי הרכבים שלהם, מדובר ברכב שימושי בחיי היומיום של הקשר אשר מגיע למהירות שיא של 254 קמ”ש ומאיץ מ-0 ל-100 ב-5.1 שניות.

באותו רכב צולם לפני מספר חודשים דה יונג כאשר הוא עומד ברמזור בזמן שהאוהדים מתעדים אותו בווידאו – מה שהוציא ממנו לא מעט מבטים כועסים. כזכור, מסי לקח את הטיפול בתופעה צעד אחד קדימה כאשר שאל את האוהדים מדוע הם מתעקשים שוב ושוב לצלם את אותו קטע ווידאו בדיוק (אחד מהם גם התנצל בפניו של מסי בסיום אותו קטע).

ואם כבר מדברים על רכביו של דה יונג, נזכיר כי בדומה לחבריו בברצלונה בוסקטס, דסט ופיאניץ’, דה יונג, ההולנדי זכה לקבל גם את ה-CUPRA Formentor החדשה, מבית הספונסרית הרשמית של הקבוצה מבית SEAT. מדובר ברכב SUV היברידי, אשר שוער הקבוצה מארק-אנדרה טר שטגן משמש כשגריר העולמי שלו.

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה!