מוצאי שבת. אנחנו חוזרים מסופ"ש נהדר בכנרת (בצד ה"נכון" לטעמי, זה המזרחי). הילדים ישנים מאחור, אלבום של Aqua מהניינטיז מתנגנן ברקע (בניינטיז התחלתי לאהוב מכוניות, ומוזיקה היא הרי אינדקס של זיכרונות) וה-E קלאס הנהדרת משלימה את הרגע הכיפי – מזכירה לנו שלפני שאנחנו הורים אנחנו זוג.

אנחנו עוצרים לאכול סמבוסק מצוין במקום האהוב עלינו והילדים עדיין ישנים מאחור. לא יקרה כלום אם ידלגו על ארוחת ערב היום. מגיעים לבית בדרום הארץ, הילדים עדיין ישנים ואני דווקא רענן. יופי של אוטו, ה-E קלאס.

עוד לפני שאכתוב מילה על האוטו, או על מערכת ההנעה ההיברידית-נטענת שלו – צריך קודם להתעכב על תא הנוסעים. דיפונים חומים, שעון זמן אנלוגי (השתקפות תאורת הפנים העשירה מזכירה שיבוץ יהלומים) ועץ אמיתי 'אולד-סקול' משולבים כאן בהרמוניה עם הייטק נוצץ.

לוח השעונים ומסך המולטימדיה הם מסך כפול גדול, ובלילה תא הנוסעים מואר בתאורת אווירה דו-גוונית עדינה, שגם מחליפה צבעים. ללוח השעונים מספר עיצובים ניתנים לבחירה, כאשר העיצוב שבחרתי הוא הומאז' ללוח השעונים של מרצדסים משנות השמונים.

מרצדס E300e. תחושת נסיעה נעימה וקלילה (יח"צ)מרצדס E300e. תחושת נסיעה נעימה וקלילה (יח"צ)

בידוד הרעשים מצוין, שיבושים משוככים היטב, וגם בנסיעה מהירה התחושה נינוחה וקלילה. תנוחת הנהיגה טובה והמושבים טובים גם הם, אבל מעט נוקשים; שבו ב-S קלאס באותו אולם התצוגה, ותבינו מה זה מושבים מושלמים.

יחידת ההנעה מרשימה גם היא. 320 כ"ס מגיעים כאן משילוב של מנוע בנזין ומנוע חשמלי. המומנט של המנוע החשמלי מורגש, וה-E קלאס הזו מהירה מאוד, ויוצאת מהמקום כמו טיל בליסטי. בכביש המהיר תצטרכו לפקוח עין על מד המהירות אם אתם רוצים את הרישיון בכיס – לא כיף להופיע בעמוד האחורי בעיתון באיזו הודעת יח"צ של המשטרה על שיאני המהירות שנתפסו בסוף השבוע.

מרצדס E300e. היברידית נטענת (יח"צ)מרצדס E300e. היברידית נטענת (יח"צ)

ה-E300e היא היברידית נטענת – זה אומר שהסוללה נטענת מרשת החשמל או במהלך הנסיעה (בירידות ובלימות, במצב נסיעה 'ספורט' או ע"י בחירת מצב יעודי). הצלחתי לנסוע כ-37 ק"מ על חשמל בלבד בנסיעה משולבת שכללה תנועה עירונית פקוקה ונסיעה בינעירונית רגועה. זה שקט וחסכוני – ואם זה המרחק ממקום העבודה לבית ויש עמדות טעינה בשניהם, כמעט ולא תדלקו.

אני יודע שזה לא יעניין את רוב הלקוחות שלה, אבל גם כשהסוללה נגמרת, ה-E קלאס היא מכונית חסכונית ביחס לגודלה, עם צריכה של ליטר ל-12 ק"מ בנסיעה שרובה בינעירונית לא מהירה מדי. כל הטוב הזה בא דווקא על חשבון גודל תא המטען, בגלל מיקום הסוללות: הוא לא גדול מדי, וטעינת מטען לטיול משפחתי ליומיים תצריך מעט הנדסה. ואם כבר אני מתלונן, אז גם ממרווח הברכיים במושב האחורי ציפיתי ליותר.

מרצדס E300e, כך זה נראה מתחת למכסה המנוע (יח"צ)מרצדס E300e, כך זה נראה מתחת למכסה המנוע (יח"צ)

ה-E קלאס ההיברידית מציעה הצצה לעתיד: חוץ מהנסיעה החרישית על חשמל, היא יודעת גם לנסוע לבד בכבישים בינעירוניים. טוב, זו לא בדיוק נהיגה אוטונומית, ואתם תדרשו לשים ידיים על ההגה מדי פעם וגם להיות עירניים לרכבים שנדחפים מהצד, אבל בפקקים זה עוזר.

כשתכנסו לחניות, תוכלו לראות את הרכב ממעוף הציפור, לצד התמונה מהמצלמות הקדמית או האחורית. פיצ'ר נוסף שיש כאן הוא תפעול קולי למערכות הרכב, שגם עובד לא רע: לדוגמא, הצלחתי בעזרת דיבור להדליק את האור במושב האחורי, להחליף תחנת רדיו ולשנות את טמפרטורת המזגן. 

מרצדס E300e. חניה עם תמונות מכל זווית (יח"צ)מרצדס E300e. חניה עם תמונות מכל זווית (יח"צ)

בנוסף להכל, היצע מערכות הבטיחות שמגיע כסטנדרט עשיר: בלימה אוטונומית למניעת תאונה, מערכת PRE SAFE שמכינה את הרכב לפני תאונה, מערכת שמירה על נתיב, מערכת אקטיבית להתחמקות ממכשול ועוד.

 
מחירה של ה-E קלאס ההיברידית נטענת הוא 464,900 שקלים. נשמע המון, אבל התחושה מול מס הכנסה מחממת את הלב – כי מכוניות היברידיות נטענות מקבלות הטבת מס. החגיגה הזו הולכת להיגמר ממש בסוף השנה, כך שאם אתם מתלבטים על מכונית בקטגוריה אז המבחן הזה בטוח יעזור לכם.