אם חשבתם שעדריות אוטומוטיבית היא תופעה הרלוונטית רק למעמד הביניים (יפני\קוריאני; לבן-אפור-שחור; אוטומטי), אז טעות בידכם.

אפקט העדר שולט ביד רמה גם בשוק היוקרה: ההגמוניה של הטריו הגרמני פלוס מותג יוקרה יפני אחד שולטת ברוב מכירות היוקרה. מותג יוקרה נפוץ תמצאו אצל השכנים ממול – בפרט בהרצליה פיתוח רוויית סוכנויות רכבי היוקרה. עם זאת, אם תקנו DS, רוב האנשים לא יכירו בכלל את הסמל, כך שמי שאוהב לנסוע ברכב ייחודי ימצא כאן את מבוקשו.

DS לסיטרואן היא מה שלקסוס לטויוטה או אינפיניטי לניסאן – מותג יוקרה ש'מסתעף' ממותג עממי. אני מגיע לאולם התצוגה היוקרתי של DS ("חנות DS" הוא נקרא) בערבו של יום חמישי, ויוצא עם ה-DS7 לסופ"ש כדי להכיר אותה יותר לעומק. בתוכנית: לנקות את הראש בחמישי בערב בנסיעה לילית לשום-מקום עם מוזיקה טובה, ובשישי לצאת לכבישים הפתוחים והיפים של יער יתיר והסביבה. מי שאוהב לנהוג, הגניב חיוך לרגע ממש עכשיו.

קיבלנו למבחן את דגם ה-DS 7 המאובזר ביותר, הנקרא GRAND CHIC והמבחן יתייחס אליו. שימו לב שב-DS אין רק רמות גימור, אלא גם 'רמות עיצוב' הנבדלות זו מזו. כניסה לרכב חושפת תא נוסעים מרשים שלא פוגשים בכל רכב - ואפילו לא במותגי היוקרה ה'קונבנציונאליים'.

DS 7 קרוסבק. העיצוב בא לידי ביטוי גם בלילה (יח"צ)DS 7 קרוסבק. העיצוב בא לידי ביטוי גם בלילה (יח"צ)

שעון יוקרה מתנוסס במרכז הדש-בורד המצופה עור (אגב, אהבתי דווקא יותר את ציפוי האלקנטרה של דגם הבסיס), אלמנטים עיצוביים בכל מקום, ידית הילוכים יפהפייה, תאורת אווירה בלילה ועוד. איכויות החומרים וההרכבה מעולות. לכו לאולם התצוגה; אם תמונה שווה אלף מילים, ישיבה במכונית שווה אלף תמונות.

 
בין פרטי האבזור (חלק מהם נמצאים גם בגרסת הכניסה) תמצאו פנסי LED עם טכנולוגיה מתקדמת, מערכת סטראו של FOCAL, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום, אוורור ועיסוי(!), מערכת לראיית לילה ובלימה אוטומטית במצבי חירום (נעזרת גם היא במערכת לראיית הלילה).

בנוסף תגלו מערכת בקרת שיוט אדפטיבית (כולל נהיגה אוטונומית בפקקים), מערכת המנתחת את התנהגות אישוני הנהג ומזהה הירדמות, מערכת לזיהוי תמרורים, גג שמש פנורמי נפתח ועוד ועוד. תא המטען נפתח חשמלי - וניתן אפילו להגדיר את גובה הפתיחה. למה זה שימושי? אם אתם גרים בחניון נמוך, לדוגמא.

אינני רוצה חלילה לצטט את הקטלוג, אז אפרט במעט על איך כל זה עובד בפועל. מערכת הנהיגה האוטונומית בפקקים עובדת בצורה סבירה ואין להסתמך עליה לגמרי: כשרכב נדחף לפניכם בפקק היא מזהה אותו מאוחר מדי ואז בולמת בחוזקה (כך שהרכב מאחור עלול להתנגש בכם).

DS 7 קרוסבק. מערכת בקרת שיוט אדפטיבית (יח"צ)DS 7 קרוסבק. מערכת בקרת שיוט אדפטיבית (יח"צ)

מערכת זיהוי התמרורים לא עבדה גם היא בצורה מושלמת (לדוגמא, בעת עליה לכביש המהיר עדיין מציגה את תמרור המהירות הישן) - אם כי זו בעיה גם של מערכות אחרות מסוגה. ניסיתי לאתגר את המערכת לזיהוי האישונים כדי לערות סימולציה של הירדמות - ולא קיבלתי אף התראה.

כן אהבתי את פנסי ה-LED המתקדמים: האור הגבוה מתעמעם אוטומטית כשבא רכב ממול, הם מאירים חזק באור גבוה, ובעלי טכנולוגיה מתקדמת שמונעת סינוור מהתמרורים כאשר האור הגבוה פועל (בעיה מוכרת - והפתרון כאן עובד היטב!). איכות השמע במערכת הסטריאו טובה (אך לא מצוינת, לעניות ואנינות דעתי) ומאיכות קליטת הרדיו התאכזבתי מעט. תפעול מערכת השליטה המרכזית (תפעול רוב הדברים ברכב נעשה ממסך מערכת המולטימדיה) התגלה דווקא כנוח.

הנסיעה ב-DS 7 נעימה ונוחה. המכונית מצוידת במערכת מתלים מתקדמת (הכוללת מצלמה המזהה בורות ו"מכינה" את המתלים לספוג אותם) שמנטרלת היטב את השיבושים - אם כי לעתים גורמת לרכב להתנדנד מעלה ומטה (אך לא באופן רציני - ובהחלט שווה את זה). את נוחות הנסיעה משלים בידוד רעשים טוב מאוד. המנוע כאן מהווה הפתעה – דיזל (180 כ"ס) - והוא שקט, חזק וחסכוני (ליטר ל-13 ק"מ בנסיעה בינעירונית ברובה, הכוללת תאוצות חזקות ונסיעה מהירה לפרקים). מי ששכר רכב דיזל מודרני באירופה, מבין על מה אני מדבר. 

כמו שהבנתם - ה-DS 7 מציעה איכויות ועיצוב של רכבי יוקרה (ואף יותר, לדעתי), תחת מותג שלא מזוהה ככזה המנקר עיניים. ויודעים מה? ב-300 אלף שקלים, התמורה די הוגנת.