בהליך די מהיר בביהמ"ש המחוזי בתל אביב יפו, על אף הפגרה, השופטת איריס לושי עבודי סברה כי יש מקום לאשר את מכירת החל"צ (חברה לתועלת הציבור, הלא היא הכח מכבי עמידר רמת גן) לעמותת הכח גלי גיל רמת גן תמורת הסכום שצוין בדו"ח (225,000 ש”ח). זאת בכפוף להבהרות בנוגע למועדי התשלום שלא פורטו בהצעת הרוכשת, למרות שהצעתה הייתה נמוכה מהצעתה של העמותה לקידום מועדון הכדורגל מ.ס א.ר.י גני תקווה ולמרות שנכתב במפורש כי לא ברורה איתנותה הפיננסית של עמותת הכח גלי גיל ר"ג.

ב-1 באוגוסט 2023 הוגש דו"ח ראשון מטעם מפרק החל"צ, עו"ד יואב בן פורת, כאשר שבוע לאחר מכן פורסמה מודעה ובה הזמנה להציע הצעות. במסגרת הליך המכירה פנו למפרק שישה מתעניינים, אלא שבתום המועד שנקצב להגשת הצעות, הוגשו אליו שתי הצעות בלבד. הצעתה של העמותה לקידום מועדון הכדורגל מ.ס א.ר.י גני תקווה, בראשות עו"ד יחיאל קיי, שעמדה על סכום של 200,000 ש”ח והצעה של עמותת הכח גלי גיל ר"ג, שעמדה על סכום של 18,000 ש”ח. המפרק שלח מכתב לשפר את ההצעה ואם לא – לא תתקיים ההתמחרות.

לפני שלושה ימים בדיוק (28 באוגוסט) קיים המפרק את ההתמחרות במשרדו, בסיומה עמדה ההצעה הגבוהה ביותר על סכום כולל של 250,000 שקלים – הצעתה של עמותת גני תקווה. עמותת הכח גלי גיל ר"ג הציעה 225,000 שקלים. בכל מקרה, הודיע המפרק לצדדים כי איננו מתחייב לקבל את ההצעה הגבוהה ביותר וכי קיימים פרמטרים נוספים שנשקלים בעת בחינת ההצעה הזוכה. המפרק מדגיש בדו"ח לאישור מכירת פעילות החל"צ בהסכמת רשם ההקדשות וכונס הנכסים הרשמי, כי לעמותת גני תקווה אין אישור ניהול תקין ואין זיקה לעיר רמת גן.

הכח מכבי עמידר רמת גן (יונתן גינזבורג)הכח מכבי עמידר רמת גן (יונתן גינזבורג)

"נראה כי מדובר בגורמים בעלי יכולות כלכליות ובהם עו"ד יחיאל קיי, עו"ד עופר רחמני – מנהל תחום צווארון לבן ומיסוי בינלאומי במשרדו של אודי ברזילי, עו"ד איתן אדר ועוד". מנגד, מפרט המפרק אודות עמותת הכח גלי גיל ר"ג ומציין כי מדובר בעמותה שנוסדה בשנת 2019 בידי קבוצת אוהדים קטנה, שחקני עבר ותומכים של המועדון המקורי, במטרה לייצר מועדון כדורגל חדש שיהיה בבעלות חבריו. להכח גלי גיל ר"ג יש אישור ניהול תקין, בשונה מעמותת גני תקווה וכאמור יש לה זיקה לעיר רמת גן.

"אין ספק כי מבחינת זיקה והגשמת מטרות החל"צ, לעמותת הכח גלי גיל ר"ג יש את מירב הזיקה, מה גם שנראה שהיא זוכה לתמיכה נרחבת משלל גופים ובהם מרכז מכבי ישראל, העמותה למען המכבי, ארגון האוהדים ועיריית רמת גן", כותב המפרק, אלא שעל הנייר – הודעה בדבר תמיכה מטעם העירייה בעמותה כזו או אחרת, כשאנחנו כחודשיים לפני מערכת בחירות מוניציפלית, מריחה רע  ומרשויות מקומיות מצופה כי ערב בחירות לא תתערבנה בצורה כזו.

הסעיף, אולי המשמעותי בדו"ח המפרק, הוא 14.9, בו מציין כי "על אישורה של עמותת הכח גלי גיל ר"ג מעיבה רק עננה אחת והיא יכולתה הכלכלית לשאת בנטל אחזקת המועדון לטווח ארוך. יחד עם זאת, כאשר האופציה האחרת היא חיסול פעילות החל"צ, הרי שמן הראוי למצות את ההליך הנקוב מעלה. אני ממליץ כי דווקא הצעתה של עמותת הכח גלי גיל ר"ג היא ההצעה הראויה ביותר לטובת הגשמת מטרות החל"צ. העברת הפעילות לעמותת האוהדים שיש לה את מירב הזיקה לעיר ולמועדון. החלטה זו איננה באה בקלות נוכח העובדה שעמותת גלי גיל תזדקק לאמצעים כלכליים".

אוהדי הכח עמידר רמת גן (יונתן גינזבורג)אוהדי הכח עמידר רמת גן (יונתן גינזבורג)

רשם ההקדשות ציין כי לאחר שממצאי הליך המכירה הובאו לידיעתו, הבהיר בצורה בלתי משתמעת לשתי פנים כי בכל הנוגע להצעת העמותה לקידום מועדון הכדורגל מ.ס א.ר.י גני תקווה, הרי שהיא אינה עומדת על הפרק שכן לעמותה אין כיום אישור ניהול תקין לשנת 2023. משום כך, לא ניתן להעביר את פעילות החל"צ לעמותה זו. בהתייחס לעמותת הכח גלי גיל ר"ג, ציין רשם ההקדשות כי אמנם קיים קושי בכל הנוגע לאיתנות פיננסית מצד העמותה בהמשך פעילותה של החל"צ, אלא כשהחלופה היא חיסול החל"צ, לא יתנגד לשיקום ונותן הסכמתו למכירה.

עו"ד רז מנגל ועו"ד אוריין רום, ב"כ של המבקשת (עמותת גני תקווה) העבירו לשופטת איריס לושי עבודי בקשה בהולה לעיקוב ביצוע ארעי – במעמד צד אחד. בקשה זו נשלחה לצורך היערכות להכנת בקשה לעיון מחדש או לחלופין לצורך הגשת ערעור לבית המשפט העליון. המבקשת מוכנה להכפיל את הצעתה שממילא הייתה ההצעה הגבוהה ביותר. מאזן הנוחות נוטה במובהק לטובת עיכוב ביצוע פסק הדין, שכן עמותת הכח גלי גיל ר"ג היא עמותה שלמעשה אין חולק שאין לה כל מסוגלות כלכלית להפעיל את הפעילות של מועדון הכדורגל, באופן שיביא לוודאות כמעט מוחלטת לקריסה חוזרת ונזקים בלתי הפיכים.

בין הנימוקים: ההחלטה ניתנה מבלי לקבל את תגובת המבקשת (עמותת גני תקווה), על אף שהצעתה הייתה הגבוהה ביותר; עמדת רשת ההקדשות ניתנה ללא סמכות והינה שגוייה מיסודה, שכן בעניין אישור ניהול תקין לשנת 2023 – המבקשת לא מכירה שום הוראה חוקית המחייבת קיומו של אישור זה לפעילותה של עמותה. אישור זה מהווה "יתרון" בלבד, הפגמים בהצעת הכח גלי גיל ר"ג (מספר תשלומים – לא מילאה את סעיף 15.2), היעדר מסוגלותה של עמותת גלי גיל מול איתנות פיננסית; טענות לתמיכה מעיריית רמת גן – רגע לפני בחירות מוניציפליות והמבקשת מוכנה להכפיל הצעתה.

אוהדי הכח עמידר ר"ג (יונתן גינזבורג)אוהדי הכח עמידר ר"ג (יונתן גינזבורג)

לאור הפנייה של עמותת גני תקווה, השופטת לושי-עבודי נתנה היום (חמישי) עיכוב ביצוע ארעי של החלטתה עד לקבלת התגובות של כל מי שקשור להליך והיא קבעה דיון בעניין ביום רביעי הבא, 6.9.

ברקע הדברים, "כאוס" במחלקת הנוער של הכח מכבי עמידר רמת גן. מחר (1 בספטמבר) צפויה להיכנס המשכורת הראשונה לעובדי המועדון, אלא שנדמה כי הכספים לא ייכנסו ונכון לכרגע – אין כסף של ממש לעובדים, רגע לפני החגים ובעיקר ראש השנה, הבא עלינו לטובה. ל-ONE נודע כי מספר הורים מעוניינים לעזוב לנוכח העננה הכבדה סביב המועדון שהיה בעבר בקדמת הכדורגל הישראלי שבשנים האחרונות הפך לחצר האחורית של הכדורגל הישראלי.

יש לציין כי ב"כ של העמותה לקידום מועדון הכדורגל מ.ס א.ר.י גני תקווה הינם עו"ד רז מנגל, עו"ד אוריין רום, עו"ד טל כהן ועו"ד דוד אזולאי. תמך וייעץ גם עו"ד אוהד כהן. עו"ד יואב בן פורת הינו מפרק הכח מכבי עמידר רמת גן. ב"כ עמותת הכח גלי גיל ר"ג הינו עו"ד עידו שפרלינג. ב"כ של רשת ההקדשות הינם עו"ד טובה פריש ועו"ד חוי קליין. ב"כ של כונס הנכסים הרשמי הינה עו"ד נוי זילברברג.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה