סופו של עידן בסן אנטוניו ובכדורסל הארגנטינאי. מאנו ג’ינובילי, גדול כדורסלני ארגנטינה ומי שלבש במשך 16 השנים האחרונות את המדים של אימפריית ה-NBA סן אנטוניו, הודיע הערב (שני) על פרישה ממשחק פעיל. 

השחקן בן ה-41, הודיע לעוקביו ברשתות החברתיות על ההחלטה כשכתב: “היום, עם לא מעט רגשות שמציפים אותי, אני מודיע על פרישה מכדורסל. תודה ענקית לכולם – משפחה, חברים, חברי לקבוצה, המאמנים איתם עבדתי, לאוהדים ולכל מי  שהיו מעורבים בחיי במהלך 23 השנים האחרונות. עברתי מסע מופלא, הרבה יותר מכל מה שיכולתי אי פעם לדמיין”. 

ג’ינובילי, שהחל את דרכו בכדורסל האירופי ב-1996 ו-6 שנים לאחר מכן הוחתם בסן אנטוניו בעקבות היכולת המצוינת שהפגין במדי קינדר בולוניה האיטלקית, רשם את אחת הקריירות המפוארות בליגה הטובה בעולם עבור שחקן לא אמריקאי, ובכלל. במהלך 16 השנים בהם שיחק תחת גרג פופוביץ’ במדי הספרס, הארגנטינאי עזר לקבוצה לזכות ב-4 תארי אליפות‏ (2003,2005,2007,2014), ויחד עם טים דאנקן וטוני פארקר הוביל סגל שהיה אחד מהדומיננטיים בליגה במשך שנים ארוכות.

בנוסף להצלחה בארה”ב, ג’ינובילי הוביל גם את תור הזהב של ארגנטינה, כאשר במהלך שנותיו במדים הלאומיים הנהיג את הנבחרת בדרך לזכייה במדליית כסף באליפות העולם ב-2002, מלדיית ארד באולימפיאדת בייג’ין 2008, ומעל הכל, לזכייה הבלתי נשכחת במלדיית הזהב באולימפיאדת אתונה 2004, כאשר ארגנטינה הדיחה בחצי הגמר את הנבחרת האמריקאית.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה