קודם כל, אני רוצה לברך את משה חוגג ולאחל לו הצלחה כבעלים של בית"ר ירושלים.

אם הייתי מבין שהוא לא מסוגל להפוך את הקבוצה לטובה יותר, לחזקה יותר ולשנות את הדימוי השלילי שיש למועדון מבחינת הקומץ בגלל אלימות וגזענות, לא הייתי מוכר לו את הקבוצה. היה לי חשוב לדעת למי אני מעביר את המושכות. יש כאלה שיחשבו שהכסף אצלי הוא העניין, אני יכול להגיד שהם טועים בגדול, עניין אותי מי הבן אדם. הייתה לי ולחוגג שיחה של שש שעות, הבנתי שמדובר בבן אדם מאוד רציני, עם ראש על הכתפיים, בחור אינטליגנט, שיודע מה הוא רוצה.

לכל אלה שכתבו והתעסקו ברכילות אני יכול להגיד – את כל הדברים הלא טובים שחלק אמרו לגבי חוגג, תזרקו לבור מאוד עמוק ותכסו. אני הכרתי בן אדם ישר, הגון, שיכול באמת לעשות ולהצעיד את המועדון לרמות גבוהות יותר. אבל הכל תלוי לא במשה חוגג, אלא בארגון הזה – “לה פמיליה” – שבמשך שנים הורס כל חלקה טובה. אם הם יעשו את מה שעשו בשנים עברו גם לחוגג, אז לא תהיה יותר זכות קיום למועדון.

אגב, אני חייב להגיד תודה לרוב רובו של הקהל שתמך בי ובקבוצה ברוב התקופה. אבל חבל שהם לא היו מאחוריי בתקופה של האלימות, כי היינו יכולים לנצח יחד את האלימות והגזענות.

החלטתי לזוז הצידה ואם זה מה שיעשה את השינוי, שלא תהיה יותר גזענות ואלימות, אז ניצחתי בגדול. כי אני ניסיתי לעשות מה שאחרים לא עשו ונלחמתי לבד, בודד במערכה, ללא עזרת ראש העיר ניר ברקת, ללא המשטרה, ללא עזרת שרת התרבות והספורט מירי רגב, ללא עזרת שרת המשפטים איילת שקד וגם ללא עזרת ההתאחדות לכדורגל, המנהלת או בית המשפט. אני חושב שעשיתי שינוי שעדיין לא מספיק. לראייה, לפני שנה קיבלנו  את אות "פורצת הדרך" מנשיא המדינה ראובן "רובי" ריבלין על המאבק המתמשך בגזענות.

השארתי קבוצה עם שחקנים טובים, עם צוות ניהולי טוב שבראשו עומד אלי אוחנה. אני שמח שכל הצוות ממשיך גם בתקופה החדשה עם חוגג. כמובן שבזמן המתאים יהיה לי הרבה מה להגיד על חמש השנים שהייתי בבית"ר ירושלים – ועוד אומר את הכול.

אלי אוחנה, משה חוגג וגיא לוזון (אורן בן חקון)אלי אוחנה, משה חוגג וגיא לוזון (אורן בן חקון)

לחלק מהתקשורת היה קשה לראות את ההצלחה שלי בהפועל תל אביב ובבית"ר ירושלים, אבל מה לעשות – נגד עובדות קשה להתווכח.

מכבי תל אביב תהיה האלופה

מבחינת ליגת העל, שאני אנתח אותה מבחינה מקצועית במהלך העונה, אגיד בדיוק מה אני חושב על הכל, בלי לעשות הנחות. אני צופה עונה פחות טובה מהעונה שעברה מבחינה מקצועית. מבחינת השחקנים אני לא רואה חידושים. הם לא השתדרגו ולא נהיו יותר טובים, אלא להיפך. שחקנים שהיו טובים בעונה שעברה, אני  לא רואה אותם מציגים את אותה יכולת בעונה הקרובה.

כמובן שבדור שלנו אני לא רואה שחקנים ברמות של אייל ברקוביץ', אבי נמני, טל בנין, חיים רביבו ואלי אוחנה. אין כיום בארץ שחקנים ישראלים שמגיעים לרמה של אחד השחקנים האלה, אפילו אין שחקן אחד. הייתי רוצה לראות שחקן כדורגל בליגה שלנו ולהגיד עליו וואו, אבל לצערי אין שחקן כזה.

מבחינת האלופה הפועל באר שבע, לפי דעתי הלך לקבוצה שחקן שובר השוויון טוני וואקמה, שחקן שיכול לגמור משחק לבד. אני לא רואה אותה מציגה את אותה יכולת של העונה שעברה.

וואקמה. אבידה לבאר שבע (איציק בלניצקי)וואקמה. אבידה לבאר שבע (איציק בלניצקי)

אני רואה שמכבי ת"א תיתן להם פייט עד סוף העונה. ב"ש תמשיך להיאבק, אבל לא רואה אותם אלופים, אלא את מכבי ת"א. הכל תלוי אם תהיה עבודה נכונה בקבוצה של גולדהאר. עדיין אי אפשר להגיד שהיא קבוצה גדולה. אבל כל ההבדל בין מכבי ת"א לב"ש היה טוני וואקמה.

הפועל חיפה – קבוצה שנחלשה, הלכו לה שלושה שחקנים טובים, אני לא רואה אותם גם העונה ברביעייה הראשונה.

פאפאזוגלו ופלקושצ'נקו. הפועל חיפה נחלשה (עמרי שטיין)פאפאזוגלו ופלקושצ'נקו. הפועל חיפה נחלשה (עמרי שטיין)

בית"ר ירושלים – בגלל שהיא חלק ממני, אני אשאיר את זה לאחרים. אני יכול להגיד, הלוואי שתצליח. בלי קשר, נשארתי אוהד בית"ר ירושלים.

מכבי חיפה – באמת לא רואה שום שינוי או הבדל בין העונה שעברה לעונה מבחינת קאדר השחקנים, עם שינוי אחד או שניים. אני לא רואה קפיצת מדרגה ברמה של מכבי ת"א או ב"ש, אולי הם יכולים להיות קצת יותר טובים מהעונה שעברה,  אבל לא יעשו הבדל. חבל כי זה מועדון מאוד גדול. אני חושב שדברים יכולים וחייבים להיעשות שם אחרת.

שחקני מכבי חיפה. אין שינוי גדול (עמיחי הילמן)שחקני מכבי חיפה. אין שינוי גדול (עמיחי הילמן)

בני יהודה – לפי דעתי נחלשה. אם זה יהיה אותו סגל קיים, אז היא תהיה קבוצה פחות טובה לעומת העונה שעברה.

מכבי נתניה – יכולה העונה להיות קבוצה יותר טובה אפילו מהעונה שעברה. יש לה חומר שחקנים טוב, צעיר, צמד מאמנים מצוין, סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה, שאני יכול להיות קצת "שחצן" ולומר שהוא למד ממני הרבה והביא את זה לידי ביטוי גם במכבי נתניה, ואני שמח בשבילם.

ברדה ודראפיץ'. למד הרבה (ניסן עייש)ברדה ודראפיץ'. למד הרבה (ניסן עייש)

הפועל ת"א – בניגוד למה שמדברים בתקשורת על המשחק בו הפסידו בדרבי למכבי ת"א, אני חושב שיש להם קבוצה שרק עלתה ליגה, אבל קבוצה טובה שיכולה להיות בפלייאוף העליון. יש להם חלק התקפי טוב, קישור לא רע, הגנה גם לא רעה. קבוצה שאני צופה לה להיות בפלייאוף העליון בניגוד למה שצופים. בגלל משחק אחד אי אפשר לחרוץ את הדין או להחליט אם הקבוצה טובה או פחות טובה. ממה שראיתי יש להם קבוצה נחמדה עם מאמן טוב בדמות קובי רפואה, עם סגל לא רע.

אייל גולסה מול רועי זיקרי ועומר דמארי בדרבי (אחמד מוררה)אייל גולסה מול רועי זיקרי ועומר דמארי בדרבי (אחמד מוררה)

קריית שמונה – בעונה שעברה הייתה קבוצה עם חומר שחקנים טוב שלא בא לידי ביטוי בהישגים. העונה הזו אני חושב שיכולים להיות קצת יותר טובים, אבל לא שינוי מהותי.

מכבי פ"ת - המכה הכי גדולה זו עזיבת שינו זוארץ. בעונה שעברה רשמה עונה לא טובה, לא רואה שינוי, הם לא יכולים להיות יותר טובים, רק פחות טובים, כי הלב שלהם עזב.

שינו זוארץ. עזיבתו - מכה למכבי פ"ת (נעם מורנו)שינו זוארץ. עזיבתו - מכה למכבי פ"ת (נעם מורנו)

בני סכנין – קבוצה טובה שיכולה להיות בפלייאוף העליון עם מאמן טוב, בני בן זקן. אם ייתנו לו שקט, אני מאמין שהוא יכול להצליח. אם הם ישתדרגו עם עוד מספר שחקנים, זו קבוצה שיכולה להפתיע העונה.

בן זקן. אם ייתנו לו שקט, הוא יוכל להצליח (עמרי שטיין)בן זקן. אם ייתנו לו שקט, הוא יוכל להצליח (עמרי שטיין)

הפועל רעננה – חידה, סימן שאלה. יש להם מאמן טוב בדמות מנחם קורצקי. לפי דעתי אני לא חושב שהיא תתמודד נגד הירידה.

מנחם קורצקי. יש מאמן טוב ברעננה (שחר גרוס)מנחם קורצקי. יש מאמן טוב ברעננה (שחר גרוס)

מ.ס. אשדוד – לא רואה שינוי באשדוד, שום הפתעה, קבוצה שאני רואה אותה מתמודדת בין שמונה הקבוצות למטה.

הפועל חדרה – גם הפועל חדרה עדיין סימן שאלה גדול.

לסיום, אני מאחל לכולם עונה טובה, עם כדורגל אטרקטיבי ומושך, ושיהיה מעניין, לפחות כמו בעונה שעברה.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה