"דיאנדרה היה אחד השחקנים הכי חשובים שלי בקבוצה, מכביסט עם לב גדול שנותן 100% על המגרש", כך התבטא מאמן מכבי תל אביב, נבן ספאחיה, כאשר הודיעו הצהובים על חידוש חוזהו של קיין לעונה נוספת. המילים הללו הגיעו למרות שבמהלך אחד ממשחקי הליגה מול מכבי ראשון לציון, בו ניצחו הצהובים 73:84, סינן הגארד מספר מילים לעבר מאמנו הקרואטי, מה שמעיד עוד יותר על ההערכה שרוכש ספאחיה לאמריקאי.

אפילו ניסיונות הגישור של עמי ביטון במהלך המשחק לא צלחו. אולם, זהו לא המקרה הראשון הבעייתי של קיין בישראל, לפני כשנתיים כששיחק בהפועל אילת תחת חסותו של עודד קטש, נקלע האמריקאי בצוותא עם חברו לקווינטון רוס לתגרה במועדון בעיר. השניים נעצרו על ידי המשטרה אך שוחררו בתום החקירה. עברו של האמריקאי רצוף טרגדיות, כשלפני מספר שנים אביו נפטר ממחלה והשחקן קיבל זאת בצער רב ומקורביו מספרים שאף שקל פרישה מכדורסל.

דיאנדרה קיין מטביע (איתי כהן)דיאנדרה קיין מטביע (איתי כהן)

כמה שנים קודם לכן הוא וחברו הסתבכו עם מאפיה מקומית, דבר שהוליך לרצח חברו הטוב. "הוא משוגע, כשהוא משחק אף אחד לא יכול לעצור אותו, לדבר איתו. אולי אפילו לא אוברדוביץ’ הגדול", כך אמר אחד משחקני מכבי על חברו לקבוצה והוסיף: "הוא לוקח כל משחק ברצינות. אפילו במשחקי אימון הוא קולני ומאוד דומיננטי, אבל אנחנו מתים עליו".

תתפלאו, אך קיין נחשב לאחד הגארדים בעלי המספרים הגרועים ביותר ביורוליג. באחוזים ל-3 הוא מדורג במקום ה-108 מתוך 123 שחקנים עם 28.95%. גם האחוזים מהקו של הגארד הצהוב אינם מזהירים. הוא מדורג רק במקום ה-114 מתוך 117 עם 51.52% כשרק אלכס טיוס, תומאס רובינסון וג'ונה בולדן נמוכים ממנו.

דיאנדרה קיין מאוכזב (איתי כהן)דיאנדרה קיין מאוכזב (איתי כהן)

יחד עם זאת, מדורג במקום ה-31 במדד החטיפות עם 0.9 חטיפות למשחק. כמו כן, הגארד סיים את עונת היורוליג עם 7.4 נקודות, 4 ריבאונדים ו-2.1 אסיסטים בממוצע למשחק. בעונה הסדירה בליגה קלע הגארד 7.3 נק', 4.7 ריב' ו-2.8 אס'. בפלייאוף פתח בכל ששת המשחקים וב-24.7 דקות על המגרש סיפק 9 נק', 6 ריב', 3.5 אס' ו-1.8 חטיפות.

אז כיצד הגארד שאותו מכנים במועדון הצהוב כ"שר ההגנה" מצליח בכל זאת להתגבר על המספרים? לא הרבה שחקנים זוכים לכינוי כה יוקרתי. האחרון שעשה זאת היה דורון פרקינס בעונת 2009/10, שבדומה לקיין הגיע כדי להיות מחליפו של אנדרו וויזנייבסקי בעמדת הרכז. פרקינס נזקק לעשרה משחקים כדי להכפיל את כמות הדקות שלו ולהשתלט על הקבוצה.

דיאנדרה קיין ונבן ספאחיה (איציק בלניצקי)דיאנדרה קיין ונבן ספאחיה (איציק בלניצקי)

בדומה לקיין, פרקינס סיפק מספרים נמוכים עם 9 נק', 5 ריב' ו3.4 אס' למשחק. גם האחוזים לא הרקיעו שחקים כאשר הוא קולע 34.3% מחוץ לקשת ו64% מהקו. קשה שלא להבחין בדמיון הרב הקיים בין השניים. טרם חתימתם במכבי שיחקו בקבוצה ישראלית (פרקינס בחיפה וקיין באילת), ולמרות מספרים לא מרשימים הפכו להיות האקס פקטור של הצהובים. 

כמו פרקינס, שחקנו של ספאחיה מוכיח כי בכדורסל ישנם אלמנטים שלא מופיעים בשורות הסטטיסטיות. תשאלו את בראד וונאמייקר, רכזה של פנרבחצ'ה הטורקית שביקורו בהיכל מנורה הפך לסיוט. האמריקאי התביית על כוכב הטורקים לאורך כל שלבי המשחק ושיתק אותו לחלוטין. "זה היה מחזה נוראי, מתסכל. הוא פשוט הפך את החיים של הגארדים שלנו לסיוט", אמר גורם בקבוצה הטורקית.

דיאנדרה קיין (איציק בלניצקי)דיאנדרה קיין (איציק בלניצקי)

לראייה, וונאמייקר סיים עם 9 נקודות כאשר הוא קולע 0 מ-7 מהשדה, אך הוא לא היחיד. גם גדולי שחקני כל הזמנים ואסיליס ספאנוליס הרגיש את נחת זרועו של קיין. כך גם זה נראה על המגרש. "הוא לא רק פיזי ואתלטי. הוא ורסטילי, מרוכז כל הזמן בהגנה. תמיד שומר על אנרגיות גבוהות. הוא גם ידע להגיד לך בזמן המשחק בדיוק מה שהוא חושב עלייך, טראש טוק", אמר אחד משחקני הצהובים. 

ויש גם קצת רגש: במהלך אחד האימונים ניגש לקיין ילד קטן שלבש את חולצתו מספר 7 בצהוב. הוא העניק לגארד הצהוב קולאז' מלא בתמונות. האמריקאי התרגש מאוד, לקח את הילד על כתפיו והכניס אותו לאימון. אותו הילד, שבחר דווקא להעריץ את האמריקאי, הונף על כתפיו במשחק האליפות בו זכתה הקבוצה.

דיאנדרה קיין, מאור בן שמואל וצלחת האליפות (אסי בן שמואל) דיאנדרה קיין, מאור בן שמואל וצלחת האליפות (אסי בן שמואל)
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה