ערב שכולו חגיגה צהובה נפתח אמש (שלישי) על המגרש, שם מכבי תל אביב דרסה את עירוני נס ציונה בתוצאה 62:94, ועלתה ליתרון 0:1 בסדרה. הערב הסתיים בטקס גאלה מרגש בסינמה סיטי שכל הכנסותיו יועברו לבית החולים "שניידר". 
1. פלייאוף? המשחק התנהל באווירה מנומנמת בתחושת טרום עונה ביציעים. אחרי הופעת שיא בקריירה לאיתי שגב עם 15 נקודות ב-17 דקות, הסנטר הישראלי התייצב בגאלה של הצהובים, אבל לא היה יכול לענות לשאלה האם קיבל אישור הגעה מיו"ר המועדון שמעון מזרחי? "שאלה הבאה", הגיב בהלצה.

פתחו בסערה: הצהובים דרסו את נס ציונה

הצהובים, שסופרים חמישה ניצחונות רצופים, קיבלו תרומה גם מדני אבדיה הצעיר שעלה על לוח הקלעים. דווקא אלכס טיוס צנח מהופעת MVP במחזור הנעילה של העונה ל-0 נקודות בפחות מ-48 שעות. 

אבל יש יותר גרוע: נוריס קול. גארד ה-NBA לשעבר לא ממש תורם מקצועית לצהובים. הוא הרי לא מסתדר עם מאמנו, ואינו רוצה להיות פה. על הספסל הוא ישב עם ידיים משולבות וכשהיה על המגרש בעיקר הזיק. האמריקאי שוב לא ספר את חבריו וירה 3/13 מהשדה. תוסיפו לזה 1/7 מהשדה מול קבוצתו של אריק שיבק, וקיבלתם 4/20 כללי מהשדה ברגעים שמכבי צריכה יותר מכל. 

דווקא ג'רמי פארגו הציג יכולת טובה ורשם דאבל-דאבל מרשים. זאת למרות התלוצצות של הקומיקאי אבי נוסבאום בערב הגאלה כי הגארד לא מוסר לחבריו. אחיו הבכור, ג'נארו פארגו, ששיחק בעברו שנים רבות ב-NBA וגם באירופה אצל דייויד בלאט, נחת לביקור בישראל ונצפה אמש בהיכל מנורה מבטחים.

שגב: שבוע מאוד מורכב

2. ערב הגאלה היה מרגש. הזמר שלומי שבת הקדיש את השיר "אבא" לדורון ג'מצ'י. אסי כהן, בתפקיד "שאולי" מארץ נהדרת, נאם תחת כובעו כ"מאמן הפלייאוף של מכבי ת"א", כשהוא מוציא את נבן ספאחיה לפרישה מוקדמת. לא לפני שהוא מחמיא לקרואטי שהכניס מילה חדשה לאנציקלופדיה העברית: "פאק". וגם, הוא לא שכח להזכיר כמה שנים עברו מאז שהצהובים לא זכו באליפות. אבי נוסבאום היה גדול כהרגלו והציע לג'ון דיברתולומאו לגשת למשרד הפנים ולעברת את שמו למשהו יותר קליל וישראלי.

ואם תהיתם לגבי הסגל המתגבש לעונה הבאה? מכבי נתנה הצצה לכל שחקני הסגל עם סימני קריאה ברורים לגבי מי בתוכניות וזוכה להערכה, וממי התעלמו באלגנטיות וימצא עצמו בקבוצה אחרת בעונה הבאה: דיאנדרה קיין נבחר לשחקן ההגנה, מייקל רול קיבל את פרס צלף העונה. השחקן היעיל ביותר - אלכס טיוס. אהוב הקהל? ג'ון דיברתולומאו. 

אלכס טיוס מקבל את תואר השחקו היעיל ביותר (נעם מורנו)אלכס טיוס מקבל את תואר השחקו היעיל ביותר (נעם מורנו)


3. אמנם הוא לא מתלבש במכבי ת"א, אבל פייר ג'קסון זוכה להרבה תשומת לב מהליגה הסינית. גורמים סיפרו ל-ONE בימים האחרונים כי הגארד האמריקאי שמגלה סימני התאוששות מהפציעה כשהוא מרים משקולות בחדר הכוח ועובד בפרטיות באימונים, לא ישוב בעונה הבאה לישראל.


במסגרת ההסכם שנחתם מולו בלאס וגאס, הצהובים ישלמו לג'קסון פיצויים כדי להשתחרר מהחוזה מולו בעונה הבאה. בינתיים, סוכניו, שכנראה קיבלו עדכונים על העתיד, פועלים להחתימו בליגת ה-CBA בקבוצת בייג'ין כמחליפו של סטפון מארבורי שפרש בתום זכייה בשלוש אליפויות באסיה אחרי מסע מוצלח שהחל ב-2010, עם עזיבתו את ה-NBA.

פייר ג'קסון (רדאד ג'בארה)פייר ג'קסון (רדאד ג'בארה)
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה