מכבי תל אביב קרובה מאוד למנות מאמן חדש, ולדימיר איביץ’ הסרבי, שעתיד להחליף את ג’ורדי קרויף בעונה הבאה בתפקיד. על פי מקורות זרים, חלה התקרבות ממשית בין הצדדים והמאמן צפוי לחתום כבר היום (שישי). חוזהו של המאמן יהיה לעונה אחת, עם אופציה לעונה נוספת ושכרו מוערך לפי הסרבים ב-500 אלף יורו נטו לעונה. 

איביץ’ מגיע אחרי שישב מתחילת העונה בביתו, זאת אחרי שהתפטר מאימון פאוק סלוניקי בעקבות תקרית במשחק ביוון מול פנאתינייקוס במהלכה פחית בירה שנזרקה מהיציע פגעה בראשו ופצעה אותו. לאחרונה קושר לפרטיזן בלגרד הסרבית שרצתה בשירותיו, אך הוא העדיף להצטרף למועדון הישראלי. איביץ’ התמודד על המשרה מול טימור קצבאיה הגיאורגי, אך מלכתחילה זכה לעדיפות בקרב ראשי המועדון ואף נבחר לתפקיד. 

מיץ' גולדהאר (שחר גרוס)מיץ' גולדהאר (שחר גרוס)

איביץ’ בן ה-41 עבד בפאוק סלוניקי מאז 2013, תחילה כמאמן נוער. בעונת 2015/16 מונה כמאמן הזמני של הקבוצה הבוגרת במקום איגור טודור שפוטר. לאורך התקופה ההיא מי ששימש כנשיא פאוק סלוניקי הוא ג’ק אנגלידיס (כיהן החל מ-2014), שכיום משמש שוב כנציג הבעלים במכבי ת”א ולשניים היכרות מוקדמת מהתקופה הזאת. כמו כן, אימן לפרק זמן קצר את אייל גולסה, קשר הצהובים, שהגיע בעונה שעברה לקריית שלום מפאוק. 

עונתו הראשונה והיחידה למעשה של איביץ’ כמאמן בוגרים מתחילתה ועד סופה, הייתה עונה מצוינת במהלכה הקבוצה זכתה בעונה שעברה בגביע היווני. בנוסף, נבחר איביץ’ כמאמן העונה ביוון בעקבות ההישג והגעת הקבוצה אל המקום השני בטבלה, רק שש נקודות פחות מהאלופה אולימפיאקוס. בפלייאוף על המקום במוקדמות ליגת האלופות קבוצתו סיימה במקום השלישי ומשם המשיכה להתחרות על מקום בליגה האירופית, אך איביץ’ עזב לא בשל כך – אלא בשל תקרית הפחית במשחק מול פנאתינייקוס באותו פלייאוף על הכרטיס לליגת האלופות. התקרית גרמה לכך שהוא החליט שאינו רוצה לעבוד יותר ביוון. 

החלטתו גם הולידה סוג של “שנת שבתון”, כאשר איביץ’ ישב בביתו ולא עבד באף מועדון אחר, אולם העונה המוצלחת בפאוק עדיין הספיקה כדי למשוך עניין ממקומות אחרים ובכללם פרטיזן בלגרד, מועדון הפאר הסרבי וסוג של “חלון ראווה” לכל מאמן סרבי שרוצה להתקדם בקריירה, אולם הוא העדיף את הצעתה של מכבי ת”א.

כשחקן, איביץ’ היה קשר התקפי והחל את הקריירה שלו בזרניאנין בה נולד וגדל. בהמשך עבר לפרטיזן בלגרד, שם זכה בשלוש אליפויות וגביע אחד וממנה יצא לבורוסיה מנשנגלדבאך הגרמנית ב-2004. שנה לאחר מכן הכיר את הכדורגל היווני לראשונה, כשחקנה של אאק אתונה. הוא עבר גם באריס סלוניקי עד שהגיע לפאוק ב-2008 ושם רשם קריירה עשירה עד פרישתו ב-2012, לאחר מכן קיבל את תפקידו הראשון כמאמן קבוצת הנוער. כשחקן היו לו 8 הופעות במדי נבחרת סרביה ומונטנגרו. 

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה