במכבי תל אביב גנבה אמש (שני) את הכרטיס המיוחל לגמר גביע המדינה אחרי שניצחה 73:76 את מכבי אשדוד/באר טוביה בתום דרמה ענקית. במילה אחת? וואוו. בשתי מילים: גיא גודס.

מסתבר שקללת גביע מדינה מסרבת לעזוב את נבן ספאחיה ואחרי שהתגרה בשופטים ויצר מהומה גדולה על הפרקט שהובילה להרחקתו, כל השאר כבר ממש לא היה רלוונטי. גיא גודס, אותו מאמן/עוזר שהנהלת הצהובים פיטרה אחרי הפסד למכבי אשדוד/באר טוביה, סגר מעגל והציל את המועדון ממבוכה אדירה. אולי אפילו גדולה יותר מהדחה מהיורוליג והיורוקאפ. 100% הצלחה עד כה לעוזריו של נבן ספאחיה העונה. 

אגב, השחקנים במכבי בטוחים שהקרואטי גרם להרחקתו במטרה מכוונת אחרי שהפנים כי לא יצליח להציל את הספינה מטביעה. "כנראה שהוא ניסה להפעיל לחצים על השופטים, לעצור את המומנטום של אשדוד וזה שיחק לטובתנו", אמר ג'ון דיברתולומאו ל-ONE. "היו הרבה שריקות מפוקפקות של השופטים, שיצרו תגובות מוגזמות, אבל נבן ספאחיה כעס בדיוק כמונו, הוא פשוט הגיב בצורה הרבה יותר קיצונית. לא חשבנו שאשדוד תפרוס בפנינו שטיח אדום לגמר, אבל ידענו שלא נפסיד למרות שכל העולם היה נגדנו", סיפר פייר ג'קסון.

ספאחיה: גאה מאוד בשחקנים שלי

גודס ביקש פסק זמן והרגיע את הרוחות. הוא ביקש מחניכיו לא להיכנס לפאניקה ועשה שני שינויים מהותיים שהפכו את התוצאה והובילו את מכבי לגמר גביע המדינה. 1. גודס ראה את החמישייה הגבוהה של הדרומיים והכניס שלושה גארדים נמוכים כדי להעלות קצב ומהירות. 2. במקום פיק-אנד-רול בין גארדים לגבוהים, גודס ביטל את הנוסחה של עמיתו הקרואטי, ודרש מהשחקנים לשחק חסימה בין גארדים, מהלכים שהובילו לצליפות ממעבר לקשת של ג'ון דיברתולומאו, נוריס קול ופייר ג'קסון, ופרצו את ההגנה האשדודית. 

במכבי מספרים כי קיים קצר באמון בין ספאחיה לחניכיו ונראה שאינם מגיבים אליו בצורה בריאה. אותם גורמים גם מנו את הסיבות למתיחות: 1. ספאחיה הבטיח לקדם את יובל זוסמן וזה לא קורה. 2. ספאחיה אמר שהוא בונה על איתי שגב, וזה לא קורה. 3. ספאחיה מתח ביקורות רבות בפומבי על השחקנים שלו ואמר שהם לא ברמה של טופ יורוליג. 4. ספאחיה התבטא בצורה חריפה כנגד נוריס קול בתקשורת, ובתגובה גארד ה-NBA לשעבר שיגר ציוצים בטוויטר בחזית מול מאמנו. 5. ספאחיה גער בפייר ג'קסון בלא מעט פורומים (פומביים ופרטיים), ובסופו של דבר היה חייב לשנות גישה ולשבח אותו במדיה, גם כשהכל נראה אבוד.  

נוריס קול חוגג שלשה גדולה (נעם מורנו)נוריס קול חוגג שלשה גדולה (נעם מורנו)

לקראת חולוניה ביום חמישי, המאמנים צפויים לעשות שינויים ברוטציה ול-ONE נודע כי אחת האפשרויות שנבחנות מבחינת התאמות פרסונליות בסגל הם ארט פרחובסקי ומייקל רול OUT. דיאנדרה קיין וד'שון תומאס IN.

איתי שגב אומנם לא עלה למגרש, למרות החולשה של הבלארוסי והפציעה של הגבוה המתאזרח, וגורמים טוענים כי "שגב גמר במכבי ת"א. לא ישתמשו בו עד סיום העונה". גם כאשר כותב שורות אלה שאל את המאמן מדוע החליט לא להשתמש בו כלל, לא התקבלה תשובה. יחד עם זאת, ולמרות שנשלל ממנו סרט הקפטן, שגב עדיין מוביל ועומד בראש כששחקנים יוצאים מהמנהרה למרכז המגרש לפני כל משחק. דיברתולמאו אגב, כבר עם העלייה לחימום הראשוני להתמודדות, הגניב נגיעה חלומית בגביע ונראה כי הוא כבר חולם בלילות על ההנפה.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה