בניגוד למסיכת הברזל הקשוחה שהציגו ראשי האיגוד הטוניסאי במסיבת העיתונאים לפתיחת ה-"אפרובאסקט" בה הודיעו לפני מספר חודשים כי נשללה אזרחותו של מייקל רול, ל-ONE נודע כי היחסים בין הצדדים נותרו חמים וישנה נכונות משותפת לרשום את פורוורד מכבי תל אביב לטורניר הבינלאומי הבא.

כזכור, רול (30, 1.97) שהיה תחת הסכם בשורות בשיקטאש, סגנית אלופת טורקיה שהפסידה אשתקד בסדרת הגמר 3:1 לפנרבחצ'ה, ביצע פניית פרסה בדקה ה-91 ומימש את אופציית היציאה בחוזהו כדי לחתום אצל הצהובים.

ספאחיה: "היה לנו אימון טוב היום"

הגארד האמריקאי שקיבל אזרחות טוניסאית באמצעות המאמן אדל טלאטלי ב-2015, והוביל אותה למדליית ארד באליפות אפריקה, רשם קמפיין נוסף במוקדמות האולימפיאדה, אולם הם הודחו בתום שני משחקים בהם רשם 15 נקודות, 5 אסיסטים ו-4 ריבאונדים בממוצע. עם עזיבתו של טלאטלי את הנבחרת לטובת אימון קבוצות, רול - עוד לפני שחתם במכבי - קיבל אישור לפספס את אליפות אפריקה שחלפה לטובת מנוחה, וזאת לאחר ששיחק מבלי לקבל שכר או פיצויים כלכליים, למעט דמי כיס.

"ראית את מייקל במדי מכבי? איך הוא? הם מרוצים ממנו? אנחנו בקשר טוב, אני בחרתי בו לנבחרת", אמר טלאטלי בשיחה עם ONE, ובמסגרת שיחתנו שיבח והחמיא לרול כאילו היה בנו. "יש מדינות ערב שלא אוהבות את ישראל. תקשורתית הם עושות הרבה בלאגן, אבל מאוד רציתי לעשות משחק ראווה נגדכם. אני לא חושב שאנשים צריכים להתרגש ממה שהנשיא אמר על רול. הדברים נאמרו כחלק מתוכנית שיווקית וציבורית להרגיע את האוהדים. כולם דיברו על מייקל ומכבי ת”א, זה היה נושא חם, אבל הלהבות נעלמו. אף אחד לא סילק אותו מהנבחרת".

עם הפרסום ב-ONE על הגעתו של רול למכבי, וההודעה הרשמית של הקבוצה על החתמתו, נשיא האיגוד הטוניסאי, אלי בנזארטי, הודיעה כי גופיית הנבחרת נשללה ממנו. גם אתרי האינטרנט והטלוויזיה המקומית קראו להחרים את רול. כזכור, בעונת הטראבל עם דייויד בלאט חשפנו את ההמולה התקשורתית בטוניסיה סביב סנטר נבחרת ריאל מדריד דאז, סאלח מג'רי, שכיום משחק ב-NBA, וקיבל בזמנו הוראה חד משמעית לא להגיע עם קבוצתו של פבלו לאסו ארצה.

בראיון ל-ONE הוא סיפר כי אינו מכיר בישראל כמדינה יהודית, אלא כפלסטין, ובהגעתו לביקורת גבולות בנתב"ג, ביקש שלא יחתימו לו את הדרכון, כדי שיוכל לשוב חזרה למולדתו ללא בעיות ביורוקרטיות. הבלאנקוס יצאו מהיכל נוקיה עם ניצחון דרמטי 76:77 הודות להחטאת עונשין דרמטית של אלכס טיוס, ומג'רי, שגם נקלע לקטטה במשחק עם יוגב אוחיון, סירב ללחוץ את ידיהם של שחקני מכבי.

סלאח מג'רי. סבל גם הוא מבעיות בטוניסיה בנושא ישראל (צילום מסך)סלאח מג'רי. סבל גם הוא מבעיות בטוניסיה בנושא ישראל (צילום מסך)

ככה הטוניסאי נשמע בזמנו: "אנשים בטוניסיה כועסים עליי מאוד. אמרו לי לא לנסוע לישראל. כתבו בעיתונים שאסור לי לשחק נגד מכבי ת"א. הטלוויזיה המקומית יצאה נגדי על כך שאני משחק 'במדינת היהודים'. עשו נגדי חרם תקשורתי. אם אשחק מול מכבי אבייש את המשפחה שלי. יש אנשים מפגרים במדינה שלי ששלחו הודעות בפייסבוק והקניטו וקיללו אותי דרך הרשתות החברתיות".

טלאטלי הרחיב וסיפר על סוגיית רול כי: "זו בעייתי פוליטית להיכנס לטוניסיה עם חותמת של ישראל. אתה זוכר שלא החתימו לסאלח את הדרכון? רול הוא ג'נטלמן ובחרתי בו כי ידעתי שישתלב מהר מקצועית וחברתית וזו הייתה החלטה מוצדקת של המערכת. את מג'רי לקחתי ב-2008, לפני כמעט עשור, לקבוצה מקומית ולא הייתה לו תחושה בידיים. קראנו לו "מלך האיירבולים". תראה איפה הוא היום".

מייקל רול. משתלב היטב (מוחמד מוררה)מייקל רול. משתלב היטב (מוחמד מוררה)

רול בתגובה לדברים אמר ל-ONE: "אחרי החתימה במכבי קראתי באינטרנט שחתכו אותי מהנבחרת, אבל דיברתי עם המאמן וראשי האיגוד, הייתה לנו שיחה טובה, הם ידעו מראש שאני לא מגיע ל-"אפרובאסקט" וכולם הסכימו. שוחחתי גם עם סאלח, והוא אמר שמה שיצא החוצה היה להאכיל את התקשורת. אין בינינו דם רע בכלל. הם בונים עליי קדימה. לגבי ביקורת הגבולות? הם לעולם לא ימצאו חותמת של ישראל. כשאני עם מכבי אני מסתובב עם הדרכון האמריקאי, וכשאני חוזר לטוניסיה, אכנס עם הדרכון המקומי".

רול, שמשתלב עד כה בצורה אחראית וטובה תחת נבן ספאחיה, גילה גם יכולת מנהיגות בהובלת הכדור בטורניר גביע ווינר, והיה בורג מרכזי בזכייה של הצהובים בתואר הטרום עונה וגם מול באמברג. הוא בוגר מכללת UCLA היוקרתית, שם שיתף פעולה עם ארון אפללו, ג'ורדן פרמאר, דארן קוליסון, קווין לאב, ראסל ווסטברוק, ואפילו טיילור האניקט. הוא שיחק בעברו בטורקיה, ספרד ובלגיה, ואשתקד במפעל האלופות של פיב"א העמיד ממוצעים של 11.8 נקודות, 4.7 כדורים חוזרים לצד 41.8% מטווח השלשות.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה