אין הרבה אנשים ב-NBA, או בכלל בעולם, שיכולים להעיד על עצמם שעברו הכשרת וידיאו מבית היוצר של אריק ספולסטרה, נסעו לטיול סקאוטינג באירופה עם ג'רי ווסט, ישבו לפגישת עסקים עם מייקל ג'ורדן, ועובדים צמוד לפט ריילי.

אדם סיימון הוא מיחידי הסגולה שעשו את הכל. הוא נחשב לסופרסטאר בתחומו ולאישיות לויאלית ברמות היסטריות למיאמי. סיימון, בן ה-44, יפתח את העונה מספר 22 שלו עם ההיט. מחצית מחייו הוא מדמם אדום-לבן, שזה כמעט אבסורדי ובלתי נתפס לכסאות המוזיקליים ב-NBA. ישנם שחקנים בסגל שעוד לא נולדו כשהוא התחיל לעבוד בקבוצה (!), ובעתיד רבים חוזים כי יקבל את המושכות לניהול המועדון.

אדם סיימון (דובי פיק)אדם סיימון (דובי פיק)

ברגעים אלה, לאחר שסיים את מחויבותו בפרויקט "כדורסל ללא גבולות" של ה-NBA, סיימון נמצא על המטוס בדרכו חזרה לארה"ב, לגלות את היהלום הבא של ההיט. הוא וויתר על הארכת חופשה בישראל וצפייה בנבחרת סלובניה וכוכבה גוראן דראגיץ', רכזה של מיאמי, ובאפשרות לחזות מקרוב בלוקה דונצי'ץ', שצפוי להיבחר במקומות 3-1 בדראפט 2018. "תמסור לגוראן דרישת שלום חמה ממני. למה אני לא נשאר לצפות בלוקה? למרות שהוא ודראגיץ' חברים, אני לא מאמין שנוכל לבחור בו בדראפט. אנחנו לא מהקבוצות הגרועות בליגה", אומר סיימון.

סיימון משמש כיום כעוזר הג’נרל מנג’ר של אנדי אליסבורג במיאמי, ול-GM של קבוצת הבת של ההיט בליגת הפיתוח, סו פולס סקייפורס, שזכתה אשתקד באליפות ה-DLEAGUE וזיכתה אותו בתואר הג'נרל מנג'ר הטוב בליגה.

הוא חתום על הבאתם למיאמי של חסן ווייטסייד (98 מיליון דולרים עד 2021) וטיילור ג'ונסון (50 מיליון דולרים עד 2021) שעד אז שיחקו תמורת פירורים בליגת הפיתוח ואיש לא ספר אותם. סיימון המליץ לפט ריילי לבחור בדראפט את ג'סטיס ווינסלו, ובעבר לקחת את הסנטר קלינט קפלה (יוסטון רוקטס), למרות שההיט וויתרו עליו לטובת הרכז שבאז נאפייר (בלי לפתוח גוגל, באיזו קבוצה הוא נמצא היום?) במטרה לרצות את לברון ג'יימס, שבסופו של דבר עזב בכל זאת חזרה לקליבלנד.

ווייטסייד. תגלית נוספת של סיימון (רויטרס)ווייטסייד. תגלית נוספת של סיימון (רויטרס)

סיימון נמצא במיאמי מאז שנת 1995. הוא וספולסטרה היו המתלמדים בחדר העריכה בוידיאו שחתכו קליפים של משחקים לצוות המקצועי. הריצו קדימה להיום וכ"א עם שתי טבעות אליפות ומקום בהיכל התהילה של ההיט. למה כל זה רלוונטי? נוריס קול  אתם בטוח מכירים, הרכש הנוצץ של נבן ספאחיה ומכבי ת"א שחתם לעונה הקרובה תמורת כ-700 אלף דולרים וינסה להוביל את הצהובים חזרה לקדמת הבמה האירופאית ולזכייה באליפות המדינה. מה מסתבר? מי דחף ב-2011 בראשי מיאמי להביא את הגארד מקליבלנד סטייט הקטנה לסגנית אלופת ה-NBA? אדם סיימון.

ראש מערך הסקאוטינג של מיאמי בזמנו, שיודע ה-כ-ל על קול, מספר בראיון בלעדי ל-ONE כיצד ישתלב אלוף העולם (פעמיים) במזרח התיכון ובבועת הלחצים של מכבי ת"א. עד איזו שעה הזויה בלילה קול היה מתאמן? על מה ישב עם דוויין וייד אחרי משחקים? כיצד סייע לאליפויות של מיאמי? ואיך הוא ישתלב עם פייר ג'קסון? הנה התשובות.

"נוריס היה רול פלייר מעולה בקבוצת אליפות שלנו ותרם המון קשיחות ואחריות מהספסל. קשה למצוא שחקנים משלימים ברמה גבוהה, יותר מאשר הכוכבים עצמם, אבל הוא עשה את העבודה שלו בצורה אדירה", נזכר סיימון, שמלא הערכה לגארד. "הוא פיתח נישה של שחקן עם זהות קשוחה מאוד על המגרש, שנכנס למשחק וברגעים יכול לשנות אותה לטובתך. הוא נוח לאימון, אבל מאז השושלת הגדולה התפרקה, הוא מנסה להמציא עצמו פעם נוספת".

נוריס קול מול עומרי כספי (רויטרס)נוריס קול מול עומרי כספי (רויטרס)

סיימון סיפר כיצד שכנע את ריילי וספולסטרה לקחת את קול עם הבחירה מספר 28 בטרייד משולש עם שיקאגו ומינסוטה. לפני כן, שימו לב לרשימת השחקנים שנבחרו אחריו באותו הדראפט: ג'ימי באטלר, בוז'אן בוגדונוביץ', שלווין מאק, צ'אנלדר פרסונס, ג'רמי טיילר, דריוס מוריס, אנדרו גאודלוק, ג'וש סלבי, מילאן מאצ'בן, אדם הנגה, ובמקום ה-60 אייזאה תומאס.

עם כוכבים בעמדת השוטינג-גארד, פורוורד וסנטר בדמותם של אלן, וייד, ג'יימס ובוש, טבעי שמיאמי וויתרה על רב השחקנים ברשימה למעלה. סיימון וההיט חיפשו בולדוג הגנתי, שחקן קשוח שעולה מהספסל למשימות מיוחדות ומחסל את מובילי הכדור של היריבה. עם כל הכבוד, סלבי, גאודלוק, ותומאס לא עונים על הצרכים הללו.

"בגמר של 2011 נגד דאלאס, לא מצאנו פתרונות לעצור את ג'יי.ג'יי בראה. הוא היה פנומנלי, חיסל אותנו בפיק-אנד-רול, נכנס לצבע ככל העולה על רוחו, שלט בקצב המשחק, ובסופו של דבר היה הגורם אולי המרכזי עם דירק נוביצקי בזכייה שלהם באליפות. ידענו שבעתיד, כשנחזור לגמר הפלייאוף, יחכה לנו שם גארד ברמה עולמית שאנחנו צריכים לעצור. נוריס קיבל את המשימה הזאת בהצלחה והיה לו חלק חשוב בפאזל שלנו", שחזר סיימון.

נוריס קול שומר על פטי מילס בגמר ה-NBA ב-2014 (רויטרס)נוריס קול שומר על פטי מילס בגמר ה-NBA ב-2014 (רויטרס)

מיאמי גברה אח"כ 1:4 על אוקלהומה סיטי של קווין דוראנט, ראסל ווסטברוק וג’יימס הארדן ב-2012, ו-3:4 דרמטי על סאן אנטוניו של טוני פארקר, טים דאנקן ומאנו ג'ינובילי ב-2013. קול, היה פועל שחור, איש צווארון כחול באבק הכוכבים של מיאמי.

"אנשים לא יודעים שנוריס עובד מאוד קשה. לא הופתעתי לראות אותו באולם גם ב-12:00 בלילה או 02:00 בבוקר מתאמן לבדו. זה טבעי כשאתה בקבוצה של לברון ג'יימס. הכוכבים גילו סבלנות וחיבה כלפיו, וחינכו אותו היטב. ראיתי אותו יושב ומנתח משחקים עם וייד והוא שאל מלא שאלות".

כיצד כל זה מתחבר למכבי ת"א והפיכת ה-DNA של קול מסטופר הגנתי לסקורר ובעל בית שמפעיל קבוצה שלמה? "קול הוא ווינר, וזה משהו שחסר למכבי עכשיו. הוא יודע מה דרוש לזכות באליפויות, היסודות האלה טמונים בו. הכל תלוי כמובן בהשתלבותו עם פייר ג'קסון, אבל נוריס חכם ולא אנוכי, שחקן שיודע לייצר נקודות, ולהגיע לטבעת מתי שבא לו".

פייר ג'קסון. יוכל להשתלב עם קול (רויטרס)פייר ג'קסון. יוכל להשתלב עם קול (רויטרס)

שאלה נוספת עליה נדרש סיימון להגיב כי התפיסה המנטלית של שחקנים שצריכים לעשות את המעבר מפסגת הכדורסל העולמי, לליגה הישראלית, וההשוואות מבחינה תדמיתית, כלכלית, ותחרותית: "זה לא נעים לשחקנים לחשוב על הדברים האלה, ורובם מנסים למצוא פתרונות איפה הם נפלו או טעו בדרך. אבל תמיד יש את החוזה הבא, ובכדורסל הכל זה סיטואציות וטיימינג. לדעתי זה לא ישפיע על נוריס ואני מאחל לו שיזכה בתארים עם מכבי".

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה