הפועל ירושלים והפועל ת"א מספקות עד כה את הסדרה החמה ביותר בפלייאוף ליגת ווינר סל. "לא ברור כיצד מדובר במקומות 1 מול 8. קבוצות התחתית תמיד חוששות ממוליכות הטבלה, אבל לא הפועל ת"א. היא נלחמת ומרביצה. לא היה משחק אחד נגדם שלא היה צמוד עד הבאזר", סיפר ל-ONE אחד משחקני האלופה.

אמש (ראשון) ניצחו שרון אברהמי ושחקניו 85:87 את החבורה של דני פרנקו. רביב לימונד, שרשם שיא קריירה של 27 נקודות וסל ניצחון דרמטי, הגיב בכנות לתחושות במחנה האדום שהרגישו מקופחים מהשיפוט במשחק הראשון בסדרה שנערך בבירה: "אני שמח שהורדנו את הקוף הזה מהגב שלנו אחת ולתמיד. גנבו אותנו בירושלים, אין ספק שהיינו צריכים להיות עכשיו ב-0:2, אבל אנחנו ב-1:1". כמו כן, העלה הגארד תמונה עם כיתוב עוקצני לעמוד האינסטגרם שלו לאחר המשחק השני.

הפוסט של רביב לימונד בעמוד האינסטגרם שלו
הפוסט של רביב לימונד בעמוד האינסטגרם שלו
 

לידי ONE הגיע דו"ח המשקיף של שופט העבר יאיר מיכאלי שניתח את החלטות השופטים במשחק בו ניצחה האלופה 97:99 בהארכה, וקבע חד משמעית כי הפועל ת"א נשדדה.

"בתיחקור המחצית השנייה וההארכה במשחק החזק והמותח, השיפוט היה טוב, עם רמת דיוק טובה", רשם מיכאלי, "אך ברבע אחרון והארכה מצאתי מספר דברים שלדעתי טעינו".

ניצחון דרמטי להפועל י-ם על רובינסון ות"א

1. "04:23 - עבירה ברורה שבוצעה על נייט רובינסון לא נשרקה (טעות של השופט עופר מנהיים)".

2. "03:00 - עבירה מוצדקת של ג'ף אלן, למרות המחאות של שרון אברהמי".

3. "01:28 - עבירה על נייט רובינסון לא נשרקה. (טעות של השופט עופר מנהיים)".

רובינסון. שריקה קריטית לא נשרקה לזכותו (אורן בן חקון)
רובינסון. שריקה קריטית לא נשרקה לזכותו (אורן בן חקון)
 

בשלב זה העביר מיכאלי חוות דעת מקצועית על המהלך שלמעשה יכול היה להכריע את המשחק לטובת הפועל ת"א, כאשר חדר נייט רובינסון בשניות הסיום וקלע סל שוויון, אולם לא זכה לשריקה לעבירה שהייתה שולחת אותו לזריקת בונוס מקו העונשין.

4. "0:02 לסיום - עבירה של דונטה סמית' שבוצעה על נייט רובינסון עם קליעת סל, מה שיכול היה לגרום להפועל ת"א להוביל בנקודה 0:02 שניות לסיום. (עופר מנהיים, לא שרק)".

5. "הארכה - 01:27, ניסיון הוצאת כדור חוזר של דונטה סמית' (זריקת עונשין של רוברט רות'בארט) נכשל, ולאחר הנגיעה הכדור חודר לסל. השופטים פספסו ונתנו נקודה אחת במקום שתיים, אולם לא נראתה שום קפיצה או תלונה מצד הפועל ת"א, ובטח לא דרישה לצפות במוניטור. הטעות הייתה של ארז גוריון ועופר מנהיים".

דונטה סמית´. הנגיעה שלו הייתה שווה שתי נקודות (אורן בן חקון)
דונטה סמית´. הנגיעה שלו הייתה שווה שתי נקודות (אורן בן חקון)
 

"לסיכום" ניתח יאיר מיכאלי, "משחק מאד קשה לשיפוט. טוב מאוד ברוב שלביו, נקודות שלא ניתנו להפועל ת"א ו-2-3 שריקות לטובת נייט רובינסון שלא נשרקו - כאשר אחת מהן בשניית הסיום עם הסל".

בעוד גילי כהן (למרות שזכה לגיבוי מאיגוד השופטים בגין אירועי ניסים ואריק אלפסי בנהריה) ספג עונש השעיה מהמשחקים אמש והוצא משיבוץ קרב האדומות לטובת ספי שמש, לא ברור כיצד הוחלט כי שופט היורוליג הישראלי דודי רומנו - שהיה השופט הבכיר במשחק בירושלים, (וארז גוריון, שפט למחרת בצהריים את משחק מספר 3 בגמר הפלייאוף בליגה הלאומית), זוכה לשפוט הערב את ההתמודדות בין בני הרצליה ולמכבי ת"א.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה