מכבי תל אביב הגיעה אמש (שבת) לאשדוד למשחק שהיא חייבת לנצח בו. כשמאבק האליפות הוא הצמוד ביותר בשנים האחרונות, כל נקודה קובעת וכפי שראינו, אפילו כל גול קובע. אלא שהצהובים כשלו. או יותר נכון, ג’ורדי קרויף כשל, עם 0:0 שיכול להתברר בסוף העונה כמכריע במיוחד.

קרויף העלה את אותו הרכב שניצח עבורו את המשחק מול הפועל חיפה (פרט לכריסטיאן באטוקיו שהחליף את דור פרץ החולה), אולם ככל שהדקות נקפו, הצהובים גילו כי מדובר ביריבה שונה מהפועל חיפה. אשדוד צופפה את האמצע במגרש הקטן בי”א עם שלושה בלמים (פיבן, פיליפנקה ובן זקן), כשלפניהם שני קשרים אחוריים מובהקים (בראון ויעקובוביץ’) ועוד שניים שמסייעים גם הם לחלק האחורי (אינברום וביטון).

מנגד, ג’ורדי המשיך גם הוא עם אותו מערך שעבד לו פעמים רבות, שלושה בלמים ושני קשרים לפניהם. שני המערכים יצרו צפיפות רבה במרכז, כשעל הקווים בצהוב היו רק אלי דסה בימין ודור מיכה בשמאל, אשר ממילא עם רגל ימין חותך כל העת למרכז גם הוא. התוצאה – התקפות עקרות בזו אחר זו של הצהובים, כאשר ניק בלקמן וארון שוינפלד לא מצליחים לעבור את הבלמים שלהם ולחדור את הצפיפות.

דור מיכה מול הגנת אשדוד. לא הצליח לחדור אותה (איציק בלניצקי)

במקום להגיב, לוותר על אחד הבלמים ולהציב שני שחקנים בכל כנף, מגן וקשר תוקף, המשיך ג’ורדי בשבלונה והיכולת נותרה בעינה. לא רק ששחקניו לא כבשו, הם גם בקושי הצליחו להגיע לשער של יואב ג’ראפי, בפרט במשחק מסודר. רק בדקה ה-80 זנח ג’ורדי את המערך כשהכניס את קיארטנסון במקום שפונגין, אולם זה היה מעט מדי ומאוחר מדי.

קרויף מבין כדורגל, על כך אין עוררין, אולם הוא חייב להיות דינמי יותר בניהול המשחק שלו ולזהות את הבעיות בקבוצתו מוקדם יותר. אם היה מבצע חילופים מוקדמים יותר ונכונים יותר, ייתכן שהמקום הראשון היה מובטח לו עם סיום העונה הסדירה, מה שנותן יתרון וסדר משחקים נוח יותר בפלייאוף.

למזלו של ג’ורדי, רוב יריבותיו בפלייאוף העליון לא ישחקו סגור כמו אשדוד (לה מגיעות, אגב, מירב המחמאות על סגירה הגנתית והכנה מצוינות) וכשנותנים לצהובים את השטח, הם בדרך כלל יודעים מה לעשות בו. יריבותיה של מכבי ת”א לצמרת לא אימתניות כמו בשנתיים האחרונות. אם ג’ורדי ישכיל לבצע את ההתאמות הנכונות תוך כדי משחקים, האליפות תהיה שלו. אם לא, האוהדים הצהובים יישארו מאוכזבים עונה נוספת.

הכתוב הינו טור דעה

שוינפלד מול פיליפנקה. לא הצליח לגבור עליו (איציק בלניצקי)