כמעט כל מתאמן אשר פוקד בקביעות את חדר הכושר נחשף לתוסף “קריאטין” - אחד מהתוספים הנפוצים ביותר בעולם הכושר. 

מעבר להיותו תוסף חוקי (בניגוד לסטירואידים אנאבוליים), הוא גם אינו מצריך מרשם מרופא או דרך מפותלת על מנת להשיגו – הוא זמין כמעט בכל חנויות מוצרי הטבע והתוספים למיניהם.

עוד באתר:

מהו קריאטין?

קריאטין הוא תרכובת אשר מספקת אנרגיה לשרירים אשר נוצרת במקור בגוף. בתזונה ניתן למצוא אותה במוצרי בשר ודגים כמו טונה וסלמון, אך יש לציין כי התרכובת מאבדת מערכה מתהליכי בישול שונים. ככל שנצרוך יותר קריאטין ממקורות חיצוניים שאינם מגופינו, נפגע בתהליך הייצור העצמי של הגוף.

מדוע הקריאטין כ”כ פופולארי?

הקריאטין משפיע באופן ישיר על העבודה שלנו בחדר הכושר (בעיקר לאימוני העלאת מסת שריר) וזאת בשני אספקטים: הראשון, הוא מספק את האנרגיה לשניות הראשונות של המאמץ בכל תרגיל בעצימות גבוהה, ובמקביל הוא מחדיר נוזלים לתאי השריר מה שמוביל בסופו של דבר לעלייה במסת השריר.

טונה. אחד מהמקורות החיצוניים לקריאטין

בנוסף, צריכת הקריאטין תורמת להתאוששות בין האימונים ולהפחתת תחושת העייפות – לא פלא עם כן שעולות קריאות להפכו לתוסף לא חוקי...

צריכת הקריאטין

ראית יש לציין כי מדובר בתוסף אשר נלקח לאורך תקופה ולא בתוסף חד פעמי לפני אימון משקולות כזה או אחר. במקביל, יש להקפיד בתקופת נטילת התוסף על שתיית מים מרובה בשל תהליך החדרת המים לתאי השריר שאוזכר קודם לכן.

צריכת הקריאטין נחלקת לשתי תקופות: תקופת העמסה של חמישה ימים בה ניטול כארבע מנות ביום לאחר מכן תקופת השגרה בה נצרוך מנה אחת ביום לאורך מספר שבועות. לאחר שתי תקופות אלו נצטרך להפסיק את נטילת התוסף למשך מספר שבועות בשל תהליכי הייצור העצמי בגוף שאוזכרו קודם לכן.

חשוב להקפיד על שתיית נוזלים בתקופת השימוש בתוסף

במקביל לחשיבות השתיה בזמן צריכת התוסף (נרצה להימנע מעצירויות, כאבי ראש וכו’) יש לצרוך אותו יחד עם מוצר בעל ערך גליקמי גבוה כמו סוכר ענבים וזאת כדי לשפר את ספיגתו בגוף. 

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה!