האביב אוטוטו כבר כאן ומאות אלפי ישראלים כבר מתחילים לתכנן איך לחטב את הגוף אחרי שהגשם והמרקים יתחלפו בחוף הים ובבגדים צמודים.

כמובן שהמילה הפופולרית ביותר אחרי חג הפסח היא דיאטה, אך קשה לומר שהיא יחסית ברורה כפי שהיתה בסוף המילניום הקודם.

עוד באתר:

לספור קלוריות? לאכול רק חלבונים ושומנים בדיאטת אטקינס? להתמקד באיברים פנימיים של בעלי החיים? להתנזר מלחם? דיאטת דש? ארוחות מוכנות? גמילה מסוכר וגלוטן? אלו רק חלק ממאות דיאטות שונות הנמצאות על המדף כאשר כולן מציגות לעיני כול הוכחות להצלחת השיטה.

כעת עולה השאלה איך ניתן לקבל את המידע על כל אחת מהדיאטות, מה הדיאטה המתאימה לכל אחד מאיתנו והאם יש אחת שהיא באמת הנכונה?

ננסה לעשות סדר – רוב הדיאטות, אם לא כולן, יציגו הצלחה בקרב המתנסים, לפחות בטווח הקצר. הדבר נובע מכך שהתזונה היומיומית של רובינו מובילה אותנו היישר להשמנה – צריכה מרובה של סוכרים, אכילה עם העיניים מעבר למה שאנו צריכים וזלילה בזמן צפייה בטלוויזיה. כל אלו מעידים על כך שמכאן ניתן רק להשתפר ומכאן מגיעה הירידה במשקל.

רוצים לרדת במשקל: באיזו דיאטה לבחור?

האם זה אומר שכל הדיאטות טובות? לא ממש. חלקן טובות רק לטווח הקצר ולאחר מכן הן מובילות דווקא לנזק (הגוף לא מקבל כל מה שהוא צריך) ובחלקן קשה מאוד להתמיד (דיאטות התנזרות למיניהן). מכאן עולה שחשוב לבחור בתזונה שתיתן לגוף את כל הערכים שהוא צריך ושיהיה ניתן להתמיד בה.

איך עושים זאת? במקום לצלול לעולם מאות הדיאטות אפשר לפעול על פי כללי תזונה פשוטים, שאולי נשמעים מעט “כבדים” בהתחלה, אך אם מנסים אותם מגלים שהמגוון הוא רחב ולא צריך להיכנס ל”מוד” של התנזרות או הסתפקות במועט.

לאכול אוכל במצבו הטבעי – או במילים אחרות לא לאכול אוכל מעובד. כשהגוף מקבל מזון שהוא “מכיר” הוא יודע מה לעשות איתו לשלוח אותו למקומות הנכונים שצריכים אותו. כאשר הוא נתקל מזון שהוא אינו מכיר (מעובד) הוא יעדיף לשלוח אותו לתאי השומן. מכאן שעדיף להיצמד למזון מהטבע שלא עבר תוספות של טעמים, צבעי מאכל וחומרים משמרים. הבשורה הטובה מן הכלל הזה היא שהוא נצמד למגמה התזונתית של השנים האחרונות שגורסת שלא צריך לספור קלוריות – האיכות חשובה מהכמות כל אנו אוכלים ברמה סבירה.

לאכול מה שאתם צריכים – כולנו מכירים את תופעת הבופה. אנו נתקלים במזון אינסופי – מה שגורם לנו להעמיס כמה צלחות וכתוצאה מכך להשמין. כמובן שעל המנהג הזה רצוי לוותר – במקום למלא כמה צלחות קחו קצת מכל דבר והסתפקו בצלחת אחת (עדיף שחציה יהיה ירקות). אתם לא צריכים דבר מעבר לזה. אותו דבר נכון לגבי אכילה משנובעת משעמום – מדובר בדרך כלל באכילה של גארבג’ פוד ובכמויות בלתי סבירות. בקיצור, תאכלו רק כשאתם רעבים באמת.

יותר כאלו, פחות מעובד...

תגידו שלום לסוכר הלבן – כבר הרחבנו במספר כתבות על הקשר בין סוכר לבן להשמנה. אחרי שבמשך עשרות שנים השומן נחשב ל”יושב ראש ארגון הפשע”, כעת מבינים שהסוכר הופך אותנו לשמנים יותר ובסיכון רב יותר לחלות בסכרת. אין הדבר אומר שלא נטעם יותר סוכר בכל חיינו, אך צריך לעשות זאת במשורה ולעבור לקינוחים וארוחות ביניים בדמות פירות וירקות.

כמובן שמדובר כאן בכללי אצבע על קצה המזלג, אבל אם תשמרו עליהם לא תצטרכו יותר להתעניין ולהתלבט באשר לאיזו דיאטה לבחור. האם ניתן להתמיד בכללים האלו במשך זמן רב? זה תלוי באופי שלכם והאם תצליחו לקבל אותם כדרך חיים.

מחפשים מקור השראה? היפנים יכולים להיות דוגמה מצוינת. הם לא נוגעים באוכל מעובד ואוכלים רק עד שהם כמעט שבעים. התוצאה: 80 אלף יפנים שחיים מעל גיל מאה – כמובן שזה לא תלוי רק בתזונה אבל עם עובדות לא מתווכחים….

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה!