קוביות בבטן. מילים גסות? לא אם אנחנו רוצים אותן מסיבות הנכונות כמו משקל תקין או חיזוק שרירי הליבה (גם לדאוג למראה החיצוני זה בסדר). אבל האם מדובר ביעד שאינו בר השגה? לא ממש.

היום כבר יודעים שהדרך לקוביות עוברת בעיקר דרך תזונה נכונה, למרות שלמשוואה נכנסים גם מרכיבים גנטיים. מה שעוד אנו יודעים זה שיש לא מעט טעויות בנושא שהצטברו לאורך השנים – טעויות שחשוב להכיר אותן כדי להימנע מהן בעתיד.

עוד באתר:

בחירה גרועה של תרגילים – כל מתאמן מתחיל ניגש באופן מיידי לתרגיל כפיפות הבטן המסורתי – תרגיל שהוא לכאורה פשוט אך בפועל אינו מתאים לאלו ששרירי הליבה שלהם אינם חזקים מספיק. מדובר במתכון כמעט ודאי לביצוע לא נכון של התרגיל (רק עושים כן עם הראש) במקרה הטוב, ולבעיות גב במקרה הרע. יש לא מעט תרגילים לחיזוק שרירי הבטן שאינם כוללים כפיפה של עמוד השדרה שהמדריכים המקצועיים אמורים וצריכים לספק לכם.

אין התקדמות – מתאמנים רבים מתייחסים לשרירי הבטן באופן שונה לעומת שאר השרירים. אם במכונת לחיצת החזה הם יעלו לאט לאט את המשקל בחלוף כל כמה אימונים, בתרגילי הבטן נראה אצלם חזרה על אותם תרגילים באותה רמת קושי לאורך חודשים ואף שנים. חשוב לזכור ששרירי הבטן אינם שונים משאר השרירים – גם הם זקוקים לעלייה הדרגתית בקושי ולגיוון כל מספר שבועות (גם כאן ניתן להיעזר במדריך מקצועי לשם כך).

חוסר מנוחה – בהמשך ישיר לנקודה הקודמת, גם עניין המנוחה לגבי תרגילים לשרירי הבטן מאופיין במיתוס לא נכון. בדיוק כמו כל שאר השרירים, גם שרירי הבטן זקוקים למנוחה של 48 שעות לפחות כדי להתאושש. רצוי להתמקד בשני אימונים טובים במהלך השבוע ולהימנע מאימון יום לאחר יום.

התעלמות מאחוזי השומן בגוף – מתאמנים רבים יכולים לחוות תסכול כאשר הם מתאמנים לפי תוכנית מקצועית זו או אחרת והם אינם רואים תוצאות. כפי שציינו קודם לכן, מראה הקוביות תלוי בעיקר בתזונה ולא נראה אותן לפני שנגיע לאזור ה-10 אחוז שומן (בדיקת אחוז שומן מדויקת מתבצעת בעזרת צביטה של אזור הבטן – המשקל הדיגיטלי בחדרי הכושר נותן תמונה הרבה פחות מדויקת). מה עושים? מקפידים על תזונה נכונה שעיקרה הוא הימנעות סבירה ממזון ממותק, שתייה ממותקת ואוכל מעובד.

רגע רגע, זו עבודה קשה, תזונה או גנטיקה?

התמקדות יתר בשרירי הבטן – אתם אולי רוצים קוביות, אבל אל תשכחו את שאר הגוף. אימון ספציפי על חלק אחד של הגוף מוביל לחוסר איזון ולבעיות יציבה. חשוב לעבוד על כלל חלקי הגוף מכל הבחינות: איזון שרירי, שיפור יציבה, גיוון האימון וכן עליית רמות הטסטוסטרון המופרשות לאחר האימון.

הסתמכות על גימיקים – אין כאן פתרונות בזק או פתרונות קסם. אל תחפשו מדבקות, זרמי חשמל או גלולות הרזייה. אם לא תבחרו באורח חיים בריא הכולל תזונה נכונה ופעילות גופנית אתם נמצאים בדרך שלא מובילה לשום מקום שאתם חפצים בו.