מהי הבשורה הגרועה ביותר לפעילות הספורטיבית שלנו? צדקתם, זה החורף. החושך, הקור והקלוריות הפשוטות הזמינות במשרד כנראה יגרמו לנו לעלות במשקל ולוותר על הפעילות הגופנית.

מסתבר כי 80 אחוז מהאנשים אשר שואפים לרדת במשקל לכבוד השנה החדשה (ינואר), לא מחזיקים מעמד עד פברואר, כאשר תירוצים יש בשפע – מסוכן להתאמן בחוץ ויש יותר מדיי קלוריות שמחכות לנו בבית…

אז אם נשים את התירוצים בצד, ונתעקש על הפעילות הגופנית שלנו, ודאי תשמחו לגלות שמחקרים בארה”ב מראים כי קפיצה בחבל במשך עשר דקות בלבד ביום, שקולה לריצה של חצי שעה בכל הקשור לכושר גופני. אם תקפצו בקצב גבוה זה יהיה אף שקול לריצה בקצב של חמש דקות לקילומטר.

מעבר לכך, קפיצה בחבל שורפת יותר קלוריות ומערבת יותר שרירים מאשר שחייה או חתירה, ולא פחות חשוב – אפשר לבצע אותה בכל זמן ובכל מקום בלי קשר למזג האוויר בחוץ.

אם אתם חוששים שמדובר באימון לפלג גוף תחתון, ההיפך הוא הנכון. מדובר באימון שמחזק גם את שרירי הליבה והכתפיים, אשר מוגדר אימון גוף כולל לכל דבר ועניין.

קפיצה בחבל. גם אם אתם בים...

אם טרם ביצעתם קפיצה בחבל בעבר, אתם מוזמנים להיכנס לקצב בהדרגה. תחילה קפצו על שתי רגליים, לאחר מכן לסירוגין רגל רגל, מאוחר יותר קפצו על רגל אחת וככל שתתקדמו יותר תוכלו לבצע קרוסים וקפיצות עם ברכיים גבוהות וכיו”ב.

ונזכיר שוב, אתם יכולים לבצע זאת בבית, בפארק, בזמן חופשה או בכל מקום אחר שיש לכם קוטר של שלושה מטרים פנויים.