בין אם אנחנו ספורטאים או בין אם לאו, לכולנו ברורה החשיבות של צריכת מים במהלך היומיום שלנו, בייחוד אם אנו עוסקים בפעילות גופנית.

עם זאת, רובינו לא שותים מספיק לאורך שעות היממה (בייחוד לא בין הארוחות), ואף חמור מכך – מחקר שהתפרסם לאחרונה בארה”ב גילה שהמים מהווים רק שליש מצריכת הנוזלים של האמריקאים מדיי יום.  כך שגם אם אנחנו שותים מספיק, לא מדובר תמיד בנוזל הנכון...
 
חשיבות המים – יותר ממחצית ממשקל גופכם מורכב ממים, שתפקידם לשמור על תפקוד תקין של כל איבר ותא בגוף. המים נחוצים לתפקודים גופניים כגון סילוק פסולת, ”שימון” המפרקים, וכן וויסות טמפרטורת הגוף. אם אינכם שותים מספיק מים במהלך האימונים שלכם, אתם שמים את עצמכם בסיכון גבוה יותר של התייבשות וסיבוכים נוספים.

הימנעות מהתייבשות – התייבשות במהלך האימון מביאה לתשישות של השרירים, שכן אתם עלולים להיתקל בהתכווצויות, חולשה ואובדן קואורדינציה. בנוסף, הגוף שלכם אינו מסוגל להתקרר בעצמו, דבר אשר יכול להוביל לתוצאות חמורות יותר. כדי להימנע מאותה התייבשות, אתם צריכים להיות מודעים לכמות המים שאתם שותים לא רק בעת פעילות גופנית, אלא גם לפני ואחרי האימון שלכם

כמה מים יש לצרוך ומתי? – המועצה האמריקאית לפעילות גופנית ממליצה לשתות כחצי ליטר של מים 2-3 שעות לפני תחילת האימון, ועוד רבע ליטר בערך 20 עד 30 דקות לפני האימון. באימון עצמו מומלץ לשתות כרבע ליטר כל רבע שעה בממוצע. כחצי שעה לאחר האימון יש להוסיף רבע ליטר נוסף. מומלץ אף לשקול את עצמכם לפני ואחרי האימון כדי להשלים מים בהתאם למשקל שאבד במהלך האימון.

אל תתפשרו על הטעם

עצות שתיה ליומיום – יש היום לא מעט בקבוקי מים מתקדמים אשר מאפשרים מעקב אחרי צריכת הנוזלים שלכם. אם הטעם הופך להיות מונוטוני ניתן להוסיף למים מעט לימון או נענע. כמו שאנו יודעים מאז שאנו ילדים, גם צבע השתן הוא מדד למצב הנוזלים שלנו בגוף – אם הוא כהה עלינו כמובן לשתות יותר.