אז זהו. אתם כבר שם. הריצה הפכה לחלק מחייכם וכעת אתם מעוניינים לקחת אותה לשלב הבא: השלב המקצועי והמדיד.

אם הדופק חשוב, המרחק, הנוחות וניתוח הנתונים מהאימונים, אתם כבר בשלב של שימוש בשעון ריצה שמחזיק במספר יתרונות על האפליקציות השונות – מדידת הדופק ללא אביזרים נוספים, נוחות הנשיאה וכיו”ב.

אז איך בוחרים ולמה כדאי לשים לב? הכנו עבורכם חמישה עקרונות בסיסיים אשר יעזרו לכם בבחירת שעון ריצה.

שעון שקורא דופק מפרק כף היד - קריאת דופק נוחה יותר לשימוש מפרק כף היד, מה גם שכיום שעונים אלו מדויקים לא פחות מרצועת חזה (סטייה מינימלית).

תצוגת המסך - ברוב שעוני הריצה היום ניתן לראות במהלך האימון יותר משלוש פונקציות. כאשר המצב האידיאלי הוא מסך הכולל ארבע פונקציות והן: זמן, קצב, דופק ומרחק, המאפשרות לרץ להיות מעודכן בכל הנתונים במהלך הריצה.

אפליקציה וחיבור לטלפון - שעוני הריצה כיום יודעים לסנכרן נתונים לאפליקציה שמותקנת בסלולארי ו/או במחשב באמצעות Bluetooth  או חיבור usb . היתרון הוא שהאפליקציה משמשת מעין תיק נתונים ויודעת לנתח אימונים. ישנן אפליקציות שמחשבות רמת ביצוע, סטטיסטיקה גופנית, יצירת אימונים ושידורם לשעון, ניטור שינה, השפעת האימון ועוד. יכולת ללמוד מהאפליקציה אודות תועלת האימון, זמן באזורי דופק, זמן התאוששות ורמת כושר.

זמן סוללה ועמידות במים - אדם שמתאמן מדי יום יעדיף שעון בעל חיי סוללה ארוכים ולא פחות חשוב שעון שעמיד במים. הרי שאם השעון הפך ל'תכשיט' עבורנו אזי שאנו כבר מבצעים אתו כל פעולה יומיומית אפשרית החל ממקלחת וכלה בשחיה (רוב השעונים עמידים בפני מים מתחת ל-30 מ').

מסלול גשום. חשוב שהשעון יעמוד בכך

אסתטיות: צבע,משקל, גודל - העניין האסתטי הוא חלק חשוב בבחירת השעון, רוב הרצים משתמשים בשעון כ'תכשיט' יומיומי ולא מורידים אותו בהכרח בסוף אימון. ניתן לבחור שעון עם מסך בגודל רצוי, רצועות בצבעים או ניתנות להחלפה וכן שעון במשקל יחסית קל מטעמי נוחות.

כרמית לוי- בן אדיבה, מאמנת ריצה בוגרת קמפוס שיאים, בעלת קבוצות ריצה ילדים, נוער ומבוגרים C Running Team. מתאמנת בקהילת אדידס ראנרס ישראל. לעמוד הפייסבוק