תקופת החגים בשיאה עם בואה של חופשת סוכות ושאלת השאלות עולה שוב כמדיי שנה: איך עוברים את תקופת החגים מבלי לעלות במשקל?

עוד לפני שניתן לכם מספר טיפים, נסכים עם הקביעה הכללית שמדובר במשוכה לא פשוטה. החיים מתנהלים מארוחה לארוחה והפיתויים כאילו לא נגמרים. אז איך אפשר בכל זאת לשרוד? בואו נצא לדרך.

לא לאכול עם העיניים – אתם מגיעים לארוחה משפחתית והמבחר לא מבייש אולם אירועים בחתונת המאה. רגע אחרי שאתם שוטפים את העיניים בחרו את מה שאתם באמת רוצים ובכמות סבירה. בא לכם בכל זאת לטעום מהכול? שימו קצת מכל מאכל ואל תגיעו למצב של שלוש צלחות אחת אחרי השנייה…

לא להגיע רעבים – לא אכלתם כל היום כדי להגיע “מוכנים” לארוחה? זו טעות נפוצה. אין כאן כמובן המלצה לאכול רגע לפני הארוחה, אבל בהחלט רצוי לאכול באותו יום כרגיל ומומלץ גם לאכול משהו קטן לפני כדי לא “להיות על קוצים”.

לא ליפול למיתוס השומנים – רבים נוטים לחשוב כי השומנים גורמים לנו להשמנה, אבל כיום ברור שזו רק תעמולה מצוינית מצדם של הסוכרים והפחמימות. כפי שהרחבנו רבות בעבר, גופינו זקוק לשומנים אך ההיפך הוא הנכון לגבי הסוכרים הפשוטים. הימנעו משתיה של מיץ ממותק (המוצעת בשפע בארוחות החג) ומקינוחים מכל הבא ליד.

זהירות: קינוחים

היצמדו למזון שאינו מעובד – זהו למעשה המשך של הסעיף הקודם. נסו לצרוך כמה שיותר מזון בצורתו הטבעית מאשר מזון עם חומרים משמרים או כזה שעבר טיגון. זוהי המלצה כללית לתזונה נכונה ללא קשר לארוחות החג, אך כמובן שגם עכשיו היא תקפה מתמיד.

צאו לפעילות גופנית – הארוחה בשעות הצהריים? צאו בבוקר לריצה טובה או קחו חלק באימון בעצימות גבוהה ונצלו את ארוחת החג להתאוששות ולבניית השרירים. בשורה התחתונה “תרוויחו” את הארוחה בעבודה קשה!

פעילות גופנית. תמתן את השפעות ארוחות החג (רויטרס)

אל תשתעממו – חופשת החג מוציאה אותה משגרה ומלו”ז מסודר. מרבית האוכלוסייה פונה למזון כמזור לשעמום (מסעדות, גלידריות, ארוחות חג), דבר אשר מוביל ישירות להשמנה מיותרת. צרו לכם לו”ז מסודר של פעילויות, ואם אפשר גם על הדרך, רובן ככולן יכולות להיות פעילויות גופניות. שיהיה לכם חד שמח וחופשה מהנה.